Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil graag Hop gaan aanplanten maar weet niet waar dat te koop is.Iemand van Jullie?

wil er nl een zenuw kalmerings middel van maken om goed te slapen.ik hoor het wel als iemand iets weet he.groetjes Wilma

Geplaatst:

Volgens mij kun je twee dingen proberen, een stuk wortel of een scheut/tak op water of aarde.

wortel is denk ik nu beste tijd in winter, voor scheut zou ik net in voorjaar vlak voor of na uitlopen proberen beetje uitvogelen wat beste gaat.

Door deze rare zachte winter kun je mischien nu ook een top/tak op water zetten.

Als je bellen eraan wilt moet je vrouwlijke hopplant stekken, een plant dus waarvan je hebt gezien dat hij bellen draagt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ja ik zal ook even proberen al heb ik de hop al, ik merk niks van woekeren wat veel gezegd wordt dus kan nog wel wat hop planten her en der kwijt.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik ben blij met jullie reacties en zou guus d willen vragen of hij inderdaad zaad van de vrouwelijke Hopplant heeft want het gaat nl om de bellen die gebruikt worden in een kussensloopje,en bij het hoofdeind in je bed te leggen.Anders moet ik verder zoeken. Dank jullie. vr gr Wilma

Geplaatst:
ik wil graag Hop gaan aanplanten maar weet niet waar dat te koop is.Iemand van Jullie?

wil er nl een zenuw kalmerings middel van maken om goed te slapen.ik hoor het wel als iemand iets weet he.groetjes Wilma

Ik wil niet en ga ook niet graven,maar durf wel zonder enige informatie over de achtergrond te vertellen dat kalmerende middelen hoe natuurlijk ze ook mogen zijn niet altijd de oplossing zijn.de toevlucht zoeken naar "medicijnen" zonder de oorzaak aan te pakken is uitstel van executie.

Geplaatst: (aangepast)
... zou guus d willen vragen of hij inderdaad zaad van de vrouwelijke Hopplant heeft want het gaat nl om de bellen ...

Volgens mij klopt je redenering niet. Plantenzaadjes leveren, ook bij hop, altijd een mengsel van mannetjes en vrouwtjes. Waar zouden die mannetjes anders vandaan moeten komen .

De enige manieren om zeker te zijn van vrouwtjes moet je stekken, planten splitsen of uitlopers er uit halen. Ik heb hier een flinke vrouwelijke plant staan. Als je komend voorjaar (maart/april zo uit mijn hoofd) nog steeds geïnteresseerd bent, stuur tegen die tijd maar een berichtje, dan zoek ik wel wat uitlopers voor je uit.

Sommige kwekers leveren ook spruiten en planten.

Edit: verbeterde versie: hop-t3713.html#p65128

aangepast door Gast
Geplaatst:

RvO,ik ging er van uit dat alleen de vrouwelijke hopplant bloemen produceerd.Als de tijd rijp is zal ik je om wat materiaal vragen, want de oorzaak van slecht slapen ( van mijn ega) door te weinig beweging/werk/knutselen e d zal in de toekomst niet veel veranderen.Een mens wordt wel ouder, nu 80 geweest, maar terug kan nu eenmaal niet Dus zoek ik naar middelen om hem te helpen.

vr groet Wilma

Geplaatst:
RvO,ik ging er van uit dat alleen de vrouwelijke hopplant bloemen produceerd. ...
Sorry Wilma, ik las jouw post niet goed mijn reactie was daardoor te kort door de bocht. Nieuwe reactie, nieuwe poging.

Zowel vrouwelijke als mannelijke planten hebben bloemen.

Die van de mannetjes zijn klein, groenig en hebben alleen meeldraden (en bloemblaadjes) en leveren dus alleen stuifmeel en geen zaad.

Die van de vrouwtjes zijn veel groter, lichtgroen en hebben alleen stampers (en bloemblaadjes). Na bevruchting groeien de vrouwelijke bloempjes uit tot de bekende hopbellen. Uit de hopbellen komt zaad.

Plaatjes vind o.a. op http://www.soortenbank.nl en wikipedia.

Het zaad levert vervolgens een mengsel van mannelijk en vrouwelijke planten. Dus wil je alleen vrouwelijke planten, dan moet je stekken, scheuren of uitlopers snijden.

Als je zaait, dan je moet later, als de planten groter zijn, selecteren. Overigens is mijn ervaring dat spontane zaailingen wel een paar jaar nodig hebben voor ze bloemen krijgen. Dus geduld!

Terzijde, er is ook nog een vogel die Hop heet. Die heeft helemaal niets met de plant te maken.

Geplaatst:

RvO,bedankt nogmaals. Zo te lezen heb ik er dan erg weinig aan om de hop zelf te zaaien of planten als dat ook weer zo lang gaat duren eer we er profeit van hebben.

Kan ik beter proberen de bellen ergens op de kop te tikken.

Overigens de vogel was me bekend.

groetjes Wilma

Geplaatst:
RvO,ik ging er van uit dat alleen de vrouwelijke hopplant bloemen produceerd.Als de tijd rijp is zal ik je om wat materiaal vragen, want de oorzaak van slecht slapen ( van mijn ega) door te weinig beweging/werk/knutselen e d zal in de toekomst niet veel veranderen.Een mens wordt wel ouder, nu 80 geweest, maar terug kan nu eenmaal niet Dus zoek ik naar middelen om hem te helpen.

vr groet Wilma

Misschien iets heel stoms...maar probeer eens sudoku puzzel te doen....na 2 puzzels vallen hier de luiken dicht...echt waar...ogen niet meer open te houden.....je hoofd wordt helemaal leeg omdat je gewoon nergens anders aan kunt denken maar hele tijd systematisch getalletjes bent aan't zoeken....lijkt een beetje op schaapjes tellen maar dan anders (ik had overigens 3 jaar geleden nog nooit van die puzzels gehoord )

Geplaatst:

Slapeloosheid ,of slaapstoornissen kan ook het gevlog zijn van mineraal tekort.

Ik heb ergens gelezen (ben vergeten waar) dat 80% van de bevolking in de EU een tekort aan magnesium heeft.

In meer of mindere mate,een mens heeft ca 350 -400 mg p/d nodig.

Geplaatst:

hier heb ik ook een hop plant staan

ze geeft van die bollen en daar zit dan zaad in .......soms springen me de jonge hopplantjes die overal uit lopen om de oren .hahaha

ik zal eens kijken of er hier en daar nog staan .kan ze een liefhebber komen ophallen .....

Geplaatst:

Geedee, ieder mens reageert waarschijnlijk anders op bezig zijn met puzzelen.Mijn ega is voortdurend bezig met de moeilijkste puzzels om zijn brein intact te houden.Maar daar valt hij niet van in slaap hoor.

Maar toch bedankt voor je aandacht. Vandaag bij een reform winkel geinformeerd, ze zouden evcentueel iets kunnen bestellen maar dat zou 500 gram voor 35 euro worden.Is me nogal een prijskaartje.Zoek dus nog even verder. vr gr Wilma

Geplaatst:

Als je geduld hebt tot komende nazomer/herfst dan wil ik heel m'n plant voor je leegplukken. Nu zit er zo goed als niks meer aan, dus dat schiet niet op (nog geen half handje vol blijkt).

Geplaatst:

Heb even op de achterkant van m'n pakje gekeken:

25 gr voor 2,79 (reformwinkel in Duitsland een paar jaar geleden)

1-2 Teelöffel voll Hopfenzapfen werden mit heissem Wasser (ca. 150 ml) übergossen und nach 10 bis 15 Minuten durch ein Teesieb gegeben. Soweit nicht anders verordnet, 2- bis 3-mal täglich und vor dem Schlafengehen eine Tasse frisch bereiteten Teeaufguss trinken.

Het is dus niet eventjes een theetje drinken en je kan slapen... ik weet niet of je je dit realiseert.

Heb je al uitgeprobeert of het voor je werkt? 500gr is namelijk een behoorlijke hoeveelheid.

Bij mij werkt dit niet. Zoals Harrie (geloof ik) al opmerkte: er kunnen tekorten en andere dingen spelen en dat blijkt bij mij het geval.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

beste kruidje, het is niet onze bedoeling om er thee van te drinken maar om de bloemkes te samen met lavendel in een sloopje te doen en onder het hoofdkussen in je bed te leggen. Dat moet volgens de verkregen kennis op t net heel erg rustgevend en slaapverwekkend zijn.Van kruidenthee heb ik nog geen hoge hoed op.Maar zo,n sloopje met kruid zag ik dus wel zitten.

Duitse taal is mijn ding ook niet dus wordt daar niet wijzer van.

RvO Ingeval nog nodig tegen die tijd houd ik mij toch aanbevolen voor wat zaadjes.

vriendelijk gegroet Wilma

Geplaatst:

Voor een kruidenkussen heb je volgens mij niet direct 500 gr nodig. Dat is echt heeeel veel.

Mijn pak van 25 gr is half leeg en heeft nog vulsel van 5x3x7 cm.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Er bestaat ook etherische olie specifiek voor t slapen: dat kun je een uur voor het slapen gaan in zo'n verdamper(met kaarsje hoe heet zo'n ding ook al weer?) doen en dan geurt het hele slaapvertrek(in de buurt van de brander het meest) . Al naar gelang het aantal druppels je in het water doet, kun je zelf de sterkte bepalen. Die flesjes zijn ook niet goedkoop maar je doet er wel lang mee omdat je steeds maar een paar druppels gebruikt....misschien is dat iets om te tijd naar de hopbellenbloei te overbruggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...