Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, loes zei:

De balk is bedoeld voor de mobiele weergave en blijkbaar denkt het forum door het inzoomen of verkleinen van het venster dat we op een tablet/mobiel zitten (wat stom is want bij accountinstellingen staat precies op watvoor toestel je zit dus dat "weet" het forum wel).

Ja, heb ik echt een ongeloooooofelijke hekel aan. Dat de layout wordt aangepast aan kleine k@tschermpjes terwijl ik toch écht op een pc zit. ING is bv ook zo bezig (voorheen kon ik daar nog naar de oude indeling maar tegenwoordig niet meer). grrrrrrr... één van de ergernissen des levens. :lol:

• Like 1
Geplaatst:

@RobO@rorror Was dat bij de vorige layout ook zo? Vaag staat mij bij dat we dat toen hebben laten wijzigen, maar zeker weet ik het niet meer. Kan het ook niet direct terugvinden.

Verder blij met deze software, dat er standaard ook veel individueel aanpasbaar is. Dank voor het uitzoeken en proberen rorror en loes.

Geplaatst:
31 minuten geleden, Jorg zei:

@RobO@rorror Was dat bij de vorige layout ook zo? Vaag staat mij bij dat we dat toen hebben laten wijzigen, maar zeker weet ik het niet meer. Kan het ook niet direct terugvinden.

Klopt

Geplaatst:

Dankjewel Loes, heel erg fijn dit! Helaas zie ik die optie niet meer in het instellingen lijstje (streams) staan. Ga het in ieder geval even na bij de softwareleverancier.

Geplaatst:

Nu hebben de moderatoren een insigne op hun avatar gekregen, ik vind het iets van een Federal Badge hebben. Van mij zou het wel weer weg mogen. Het staat ook al onder de avatar, dat is wel duidelijk genoeg. ;)

Geplaatst:
Op 29-7-2021 om 12:23, Jorieke123 zei:

Als ik op zo'n topic klik, uit dat kader met recente berichten, dan springt ie niet naar de nieuwste berichten in dat topic maar gewoon naar het begin en dus 1e bericht. 

Dit kan ook komen omdat ineens weer in stond gesteld dat ik naar het 1e bericht wil als ik op een topic klik. En dat wil ik nooit, ik wil naar het laatste bericht. Dus dat heb ik nu weer aangevinkt bij mijn accountinstellingen en nu springt ie wel weer naar het eind als ik op die 'recente topics' klik. 

Geplaatst:

Ik heb die instelling eerder geprobeerd nadat Loes mij wees op de instellingen besproken toen we deze software installeerden. Dit is toch een andere optie dan die we eerst hadden (vandaar nog in het Engels).

Ik constateerde dat als ik "take me to comments i havent read" aanzet, ik ook bij het klikken vanuit de forumcategorieën naar het laatste bericht wordt gestuurd. Ook als ik een topic nog helemaal niet heb gelezen. En daar lijkt mij het niet wenselijk, want dan zou je idealiter beginnen bij het eerste bericht. Toch?

Ik heb de instelling nu even aangezet. Graag jullie bevindingen.

• Like 1
Geplaatst:
57 minuten geleden, Jorg zei:

Ook als ik een topic nog helemaal niet heb gelezen. En daar lijkt mij het niet wenselijk, want dan zou je idealiter beginnen bij het eerste bericht. Toch?

Dan heb je toch al een keer geklikt op die pagina? in de dagen of maanden hiervoor?

Want een topic wat je nog niet gelezen hebt, dan zou het eerste bericht ook hieronder vallen "take me to comments i havent read"

Geplaatst:
On 8/2/2021 at 5:04 PM, HuubvG said:

dat is wel duidelijk genoeg

Voor jou misschien, Huub, maar iedereen gebruikt het internet op een andere manier. Als mensen visueel zijn ingesteld, dan kunnen ze zo op een snelle manier moderators vinden.

@Jorg Verder is dat bolletje om naar het eind van een topic te gaan dusdanig klein en zit het nogal tussen andere elementen ingeklemd, dat dat nauwelijks aan te klikken is. <werkmodus aan> vanuit de toegankelijkheidseisen/usability principes mag dit wel wat duidelijker worden weergegeven</werkmodus uit>

• Like 1
Geplaatst:

Volgend weekend neem ik contact op met de designer van het thema om de wijzigingen door te voeren. Mocht je nog wat opgevallen zijn, laat het dan nog even weten.

Geplaatst:
Op 4-8-2021 om 09:21, mdubbelm zei:

Verder is dat bolletje om naar het eind van een topic te gaan dusdanig klein en zit het nogal tussen andere elementen ingeklemd, dat dat nauwelijks aan te klikken is. <werkmodus aan> vanuit de toegankelijkheidseisen/usability principes mag dit wel wat duidelijker worden weergegeven</werkmodus uit>

Kun je aangeven waar? Op de pagina ongelezen?

Geplaatst:

@Jorg ja op ongelezen content (bolletje links naast topic titel. Aparte aanklikbare elementen dienen op mobiel minimaal 44x44px te zijn en voldoende afstand van andere elementen te hebben (daarnaast is het onduidelijk dat het balletje je naar een andere locatie  brengt dan de titel vh topic) 

4C863389-44C3-463C-A195-4F72FC74D4D2.thumb.png.e2acdb8862cfecf44ce687ffbb9ec711.png

@rorror heb ik aangepast, maar heb het idee dat er soms toch ergens midden in een topic wordt geland, ondanks dat mijn instelling op latest comment staat… 

DAE98C14-4F1E-4F74-86C8-E3E90DC37A33.thumb.png.d3ba57b9cf512853873158642e861921.png

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...