RobO Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 tsja, als ik op een bericht klik na de keuze "ongelezen" kom ik niet bij dat bericht maar bij het 1e bericht van het topic Quote
rorror Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 @RobO Je kan op het groene bolletje klikken voor het laatste ongelezen bericht. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Erny Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 1 uur geleden, loes zei: De balk is bedoeld voor de mobiele weergave en blijkbaar denkt het forum door het inzoomen of verkleinen van het venster dat we op een tablet/mobiel zitten (wat stom is want bij accountinstellingen staat precies op watvoor toestel je zit dus dat "weet" het forum wel). Ja, heb ik echt een ongeloooooofelijke hekel aan. Dat de layout wordt aangepast aan kleine k@tschermpjes terwijl ik toch écht op een pc zit. ING is bv ook zo bezig (voorheen kon ik daar nog naar de oude indeling maar tegenwoordig niet meer). grrrrrrr... één van de ergernissen des levens. 1 Quote
Jorg Geplaatst: 30 juli 2021 Auteur Geplaatst: 30 juli 2021 @RobO@rorror Was dat bij de vorige layout ook zo? Vaag staat mij bij dat we dat toen hebben laten wijzigen, maar zeker weet ik het niet meer. Kan het ook niet direct terugvinden. Verder blij met deze software, dat er standaard ook veel individueel aanpasbaar is. Dank voor het uitzoeken en proberen rorror en loes. Quote
RobO Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 aha, het groene bolletje doet wat anders dan de tekstlink, dank! Quote
RobO Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 oja, verder is ie hier wel sneller dan eergister 👌 1 Quote
loes Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 31 minuten geleden, Jorg zei: @RobO@rorror Was dat bij de vorige layout ook zo? Vaag staat mij bij dat we dat toen hebben laten wijzigen, maar zeker weet ik het niet meer. Kan het ook niet direct terugvinden. Klopt Quote
Jorg Geplaatst: 30 juli 2021 Auteur Geplaatst: 30 juli 2021 Dankjewel Loes, heel erg fijn dit! Helaas zie ik die optie niet meer in het instellingen lijstje (streams) staan. Ga het in ieder geval even na bij de softwareleverancier. Quote
loes Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 Mijn geheugen is dan wel een zeef maar ik het zoeken ben ik gelukkig niet verleerd 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 augustus 2021 Geplaatst: 2 augustus 2021 Bij het maken van een blog moet je ineens een categorie kiezen/aanmaken? Ik heb er 1 aangemaakt als test, ik kan niet goed zien wat het voor een voordelen (of nadelen...) heeft? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 2 augustus 2021 Geplaatst: 2 augustus 2021 Nu hebben de moderatoren een insigne op hun avatar gekregen, ik vind het iets van een Federal Badge hebben. Van mij zou het wel weer weg mogen. Het staat ook al onder de avatar, dat is wel duidelijk genoeg. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Op 29-7-2021 om 12:23, Jorieke123 zei: Als ik op zo'n topic klik, uit dat kader met recente berichten, dan springt ie niet naar de nieuwste berichten in dat topic maar gewoon naar het begin en dus 1e bericht. Dit kan ook komen omdat ineens weer in stond gesteld dat ik naar het 1e bericht wil als ik op een topic klik. En dat wil ik nooit, ik wil naar het laatste bericht. Dus dat heb ik nu weer aangevinkt bij mijn accountinstellingen en nu springt ie wel weer naar het eind als ik op die 'recente topics' klik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Misschien kan Jorg dat voor alle gebruikers instellen, als niet kan voor bestaande gebruikers dan alleen voor nieuwe gebruikers: Bedankt @Jorieke123 dat had ik van de week nog niet gevonden. Bij account instellingen, en dan Content View Behavior. Van de middelste optie, naar de eerste optie zetten. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorg Geplaatst: 3 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2021 Ik heb die instelling eerder geprobeerd nadat Loes mij wees op de instellingen besproken toen we deze software installeerden. Dit is toch een andere optie dan die we eerst hadden (vandaar nog in het Engels). Ik constateerde dat als ik "take me to comments i havent read" aanzet, ik ook bij het klikken vanuit de forumcategorieën naar het laatste bericht wordt gestuurd. Ook als ik een topic nog helemaal niet heb gelezen. En daar lijkt mij het niet wenselijk, want dan zou je idealiter beginnen bij het eerste bericht. Toch? Ik heb de instelling nu even aangezet. Graag jullie bevindingen. 1 Quote
rorror Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 57 minuten geleden, Jorg zei: Ook als ik een topic nog helemaal niet heb gelezen. En daar lijkt mij het niet wenselijk, want dan zou je idealiter beginnen bij het eerste bericht. Toch? Dan heb je toch al een keer geklikt op die pagina? in de dagen of maanden hiervoor? Want een topic wat je nog niet gelezen hebt, dan zou het eerste bericht ook hieronder vallen "take me to comments i havent read" Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 On 8/2/2021 at 5:04 PM, HuubvG said: dat is wel duidelijk genoeg Voor jou misschien, Huub, maar iedereen gebruikt het internet op een andere manier. Als mensen visueel zijn ingesteld, dan kunnen ze zo op een snelle manier moderators vinden. @Jorg Verder is dat bolletje om naar het eind van een topic te gaan dusdanig klein en zit het nogal tussen andere elementen ingeklemd, dat dat nauwelijks aan te klikken is. <werkmodus aan> vanuit de toegankelijkheidseisen/usability principes mag dit wel wat duidelijker worden weergegeven</werkmodus uit> 1 Quote
Jorg Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 @rorror Dat zou ik ook denken, maar als ik bijvoorbeeld https://www.moestuinforum.nl/topic/33499-druiven-topic-2021-tafel-en-wijn/ open dan krijg ik pagina 2 te zien, terwijl ik de berichten op pagina 1 ook nog niet allemaal heb gelezen. Quote
rorror Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Topic heb ik ook nooit geopend gehad, en ik kom bovenaan op pagina 1 uit. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorg Geplaatst: 7 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2021 Gevonden. Ik had ook in mijn eigen gebruikersinstellingen wat gerommeld 😁 1 Quote
Jorg Geplaatst: 8 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2021 Volgend weekend neem ik contact op met de designer van het thema om de wijzigingen door te voeren. Mocht je nog wat opgevallen zijn, laat het dan nog even weten. Quote
fre3ke Geplaatst: 8 augustus 2021 Geplaatst: 8 augustus 2021 Het lukt mij niet om een foto te draaien als ik iets post met de smartphone. Als ik dubbelklik, krijg ik een paar opties, maar niet draaien. Quote
Jorg Geplaatst: 13 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2021 Op 4-8-2021 om 09:21, mdubbelm zei: Verder is dat bolletje om naar het eind van een topic te gaan dusdanig klein en zit het nogal tussen andere elementen ingeklemd, dat dat nauwelijks aan te klikken is. <werkmodus aan> vanuit de toegankelijkheidseisen/usability principes mag dit wel wat duidelijker worden weergegeven</werkmodus uit> Kun je aangeven waar? Op de pagina ongelezen? Quote
rorror Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 @mdubbelm Je kan dat bolletje verwisselen met de gehele onderwerp, als je even mijn post leest waar je dat kan wijzigen: https://www.moestuinforum.nl/topic/34585-update-forumsoftware-29-07-2021/?do=findComment&comment=434009 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 @Jorg ja op ongelezen content (bolletje links naast topic titel. Aparte aanklikbare elementen dienen op mobiel minimaal 44x44px te zijn en voldoende afstand van andere elementen te hebben (daarnaast is het onduidelijk dat het balletje je naar een andere locatie brengt dan de titel vh topic) @rorror heb ik aangepast, maar heb het idee dat er soms toch ergens midden in een topic wordt geland, ondanks dat mijn instelling op latest comment staat… 1 Quote
rorror Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 Ik zou hem persoonlijk hierop zetten, dan kom je altijd bij je laatste ongelezen bericht uit, dus dat kan halverwege een topic zijn. Heb je een topic aangeklikt gehad, dan ga je bij de tweede keer bezoeken van de pagina naar het laatste bericht. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.