Tatjana Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Hi, Ik heb dit jaar met mijn zoontje drie courgette planten opgekweekt met de ah moestuintjes, 2 van de 3 planten doen het enorm goed. Eerst heel veel mannelijke bloemen maar de vrouwtjes kwamen uiteindelijk ook. We zijn vrolijk in de weer geweest met een kwastje. De bestuiving zou dus goed moeten zijn gegaan. Inmiddels hebben we 1 grote courgette die qua formaat rijp is om te plukken, alleen de kleur is een beetje vreemd voor mij. Namelijk wit/lichtgroen. Hebben we iets verkeerds gedaan of is dit gewoon een andere soort? En zo ja, is die eetbaar? Wat foto’s: Quote
MrWahloh Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 (aangepast) Ik had gisteren hetzelfde toen ik in mijn moestuintje aan kwam. Ook ik heb drie planten van het AH Moestuintje geplant, denkende dat het de ouderwetse groene courgette zouden zijn. Patrijs reageerde op mijn blogpost met wat meer informatie over het ras van de plant: https://www.vreeken.nl/074850-courgette-blanco-medio-largo-lebanese-white-bush-bianca-di-trieste Of ze eetbaar zijn, lijkt mij wel, ik heb de mijne gisteren gegrild en opgegeten. 9 juli 2021 aangepast door MrWahloh Quote
Tatjana Geplaatst: 9 juli 2021 Auteur Geplaatst: 9 juli 2021 @MrWahloh owwww deze lijken inderdaad erg op degene die wij hebben staan! Zou inderdaad heel goed die kunnen zijn. Dan ga ik denk ik vandaag de eerste courgette maar eens oogsten want hij begint al behoorlijk groot te worden! Zijn alle planten die je hebt met witte vruchten? Ben benieuwd wat er bij mijn andere plant uit komt haha Dankje voor je info! Quote
Flup Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Je boft, deze courgettes zijn milder dan de "normale" donkergroene courgettes. Niks mis mee dus. 2 Quote
MrWahloh Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 @Tatjana De overige twee planten die ik heb staan hebben nog geen goede courgetten geproduceerd, waarschijnlijk onbevrucht gebleven en in combinatie met het natte weer is veel gaan rotten/schimmelen. Ik kan dus niet zeggen of ze verschillende soorten courgettezaden hebben uitgedeeld bij de AH. Lijkt mij niet. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.