Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier. Ik heb kombucha proberen te maken de andere keren ging het goed en nu deze keer heb ik op allebei bovenop een nieuwe scoby die ontwikkeld is met schimmelplekken. Kan ik dit alsnog gebruiken of niet de smaak is ook niet zoals normaal maar ik had deze keer groene thee ipv zwarte thee gebruikt en de thee niet mee laten koken maar gewoon laten trekken totdat die voldoende afgekoeld was. Andere keren liet ik de thee altijd een paar minuten mee koken.

155939560_WhatsAppImage2021-07-07at15_50_06.thumb.jpeg.3645c122139e0bdf1d6ead49207030dd.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-07 at 15.50.06 (1).jpeg

Geplaatst:

Yuk ja, hier moet je niks mee willen, dat is niet hoe een scoby eruit hoort te zien. En volgens mij is vooral het probleem dat je enkel groene thee hebt gebruikt. 

Mijn scoby’s zagen er zo uit (maak geen kombucha meer maar, het ging wel goed):

48E583D8-7300-4387-AC2E-F3133A1C7018.thumb.jpeg.2a2fb48345aa3647cfc5e985fef8a73b.jpeg

Geplaatst:
9 uren geleden, mdubbelm zei:

En volgens mij is vooral het probleem dat je enkel groene thee hebt gebruikt. 

Volgens mij is dat geen probleem hoor. Ik maak hem al maanden met alleen groene thee. Deze zou ik inderdaad weggooien. Misschien niet helemaal schoon gewerkt?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...