Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht Egyptische ui

Aanbevolen berichten

Ik heb ze ook ontvangen @Flupheel erg bedankt!

Ik ben ook op zoek naar kweektips en heb wat specifieke vragen: 

Kunnen / moeten ze  nu gelijk geplant worden? of kan in het voorjaar ook nog?

Zon? Of is schaduw ook ok?

Ik las ergens dat ze ook goed in pot groeien. Ik wil zowel pot als volle grond proberen. Hoeveel kunnen er in een pot met ongeveer 20cm diameter? En wat is de plant afstand in volle grond? Ik las ergens 20x30 maar op de foto’s die ik zie lijken ze veel dichter op elkaar te staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk doe ze eerst in potten en dan als ze groot genoeg zijn op hun vaste plaats, de aardbeien zijn met de uien naar de keukentuin verhuisd. Die van Flup blijven apart in de kas, zodat ik gied de versschillen kan ontdekken. Voor me gevoel zagen ze er roder uit en zaten geen groene tussen. Die ik heb zijn alleen de kleine een beetje rood, maar al snel groen.

Uitjes doe ik niet zo diep poten, maar de grote doe ik wel dieper. Eigelijk kun je niet snel wat fout doen, zijn dankbare uitjes die hun weg weten te vinden.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze na ontvangst direct geplant. Misschien te ondiep, ik heb het tuitje net onder de oppervlakte gezet, geloof ik. In de vollegrond op ongeveer 15 cm afstand van elkaar. Ik denk wel dat ik dat heb opgezocht, de plantafstand. Maar het is twee weken geleden, ik weet het niet zeker meer. De meeste zijn nu al ver boven de grond. 

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

902957522_WhatsAppImage2021-09-29at18_36_37.thumb.jpeg.e5270798eff2e214ab1ec93c549b40c0.jpeg

De uien zijn goed opgekomen, nogmaals bedankt,  ik had ze in potjes gezet omdat ik nog geen definitieve plaats had maar daar gaan ze een van de komende weken naartoe. Het vierde potje is ondertussen ook weggeven voor een andere geïnteresseerde. Jouw uien gaan de halve wereld rond gaan 😄

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later ...
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...