lulu Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Hoi allemaal, Ik heb nu al 3 jaar een frambozen plant op mijn balkon. Ooit gekocht als klein lief plantje/stekkie, en hij is mooi gegroeid. Probleem....het is nu het 3de jaar dat er geen bloemen verschijnen, laat staan vruchten. Hij krijgt mest en staat er voor zover ik kan zien prima bij, geen luis en dergelijke. Ik kan er online geen info over vinden. Duurt het bij een framboos misschien een paar jaar tot ze bloemen/vrucht krijgen? mvg lulu Quote
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 Hallo Lulu, Nee dat zou geen jaren moeten duren. Heb je zo'n moderne smartphone met camera functie? Schiet eens een plaatje voor ons? Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 (aangepast) Frambozenplanten zijn tweejarigen. In het eerste jaar produceren ze nieuwe scheuten die het volgende seizoen gaan bloeien en bessen produceren. Je mag ze dus niet terugsnoeien. Zodra ze fruit produceren, sterven de scheuten aan het einde van dat jaar. Na het plukken mag je ook gewoon die scheut afknippen. Nieuwe scheuten komen ook in het tweede jaar en zullen dan dus in het derde jaar van de plant weer bloeien en fruit produceren. (etc etc) Om het verschil tussen eerste- en tweedejaars scheuten te zien, hoeft je alleen maar naar de kleur te kijken. De scheuten van het eerste jaar zijn groen, terwijl de scheuten van het tweede jaar een bruine bast hebben. Frambozen hebben ongeveer 6uur per dag direct zonlicht nodig. Ze houden van een wat zuurdere grond. Waardoor kraanwater niet de beste keus is. Heb zelf meerdere keren het kraanwater getest, en dit heeft een PH van 7.5. (Oasen) De framboos wilt echter een PH van tussen de 5.6 to 6.2. Je kan dus eventueel in de gieter een paar drupeltjes citroenzuur doen. Verder moet de pot drainage gaten hebben, zodat ze niet te natte voeten hebben. 22 juni 2021 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 22 juni 2021 Geplaatst: 22 juni 2021 3 hours ago, lulu said: Ik kan er online geen info over vinden Ik wel Quote
donaldk Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 @rorror zomerframbozen zijn tweejarig najaarframbozen eenjarig. Bij zomerframbozen is er meer nieuw groen dan oud hout. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
SietseP Geplaatst: 16 juli 2023 Geplaatst: 16 juli 2023 Goedendag allemaal, Bij ons hetzelfde en ook geen vruchten. Hij is ongeveer 3 meter lang en mooi groen van kleur. Krijgt alleen regenwater en heeft voldoende zon. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 juli 2023 Geplaatst: 16 juli 2023 @SietseP 3 meter is wel veel. Heb je een foto? Quote
Grork Geplaatst: 17 juli 2023 Geplaatst: 17 juli 2023 (aangepast) Dit jaar ook hier geen zomer frambozen. De grote bak is voorbije herfst voorzien van nieuwe uitlopers en dan duurt oogst een seizoen langer. Ik mis dat terloopse hapje wel, zo van : drempel over en HEBBES! 17 juli 2023 aangepast door Grork 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.