kaatje1966 Geplaatst: 28 december 2011 Geplaatst: 28 december 2011 hallo als kerstgeschenk kreeg ik van de lieve buurman een doos vol walnoten (hij had er teveel) HEEL TOF OM AAN MIJ TE DENKEN deze zijn ondertussen gekraakt en netjes opgeborgen in 8 glazen jampotjes totaal gewicht ongeveer +/- 1,5 kg gedroogde notenzijn er onder de leden die lekkere en eenvoudige recepten (met gewone goedkope ingrediënten) hebben om deze te verwerken zoals in brood of in gebak of als zoet knabbeltje of als snoepje Quote
geedee Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Walnootijs Zelf ijs maken....of gewoon door gekocht ijs Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 december 2011 Geplaatst: 29 december 2011 Baklava Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kaatje1966 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Baklava proberen zal op internet recept hiervan zoeken bedankt Quote
kaatje1966 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 Walnootijs Zelf ijs maken....of gewoon door gekocht ijs oke gee nog niet aan gedachtzal een recept zoeken voor vanilleijs te maken met nootjes bedankt Quote
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Ik ben gek op kaas met walnoot erin...koop wel eens gewone zachte naturel kaas en doe er dan 2 laagjes walnootpuree tussen vermengt met een deel van diezelfde kaas Quote
bindelsjo Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 wist u dat de schotjes van de Walnoot een weldaad zijn voor je gezondheid: je kunt er thee van trekken goed voor dementie dus houd je hersens op pijl en een walnoot heeft niet voor niks de vorm van de hersens Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 (aangepast) je kunt er thee van trekken goed voor dementie O, dus daar heb ik het van! 20 februari 2012 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Wat zijn de schotjes in de walnoot. Net mijn man gevraagd (wel nederlander) en die kent het ook niet... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Die harde velletjes die je er altijd tussenuit moet halen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Oh! Je bedoeld dat heel harde spul? Daar kan je thee van zetten? Ah, is die thee dan ook lekker? Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 LET OP:!!!! Walnoten en walnotenolie bevatten veel anti oxidanten. Walnoten (of okkernoten) werken op de doorbloeding van de vaten bij een mens. Dat is dus goed om vasculaire dementie tegen te gaan (Alzheimer helaas niet dus). De tussenschotten van walnoten bevatten een stof die rechtstreeks op het hart werkt!!!! Gebruik dit alleen onder toezicht van een arts. Ik zou nooit zomaar thee van die tussenschotjes gaan drinken. Quote
thea Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Via internet kan je een oliepers kopen.Firma maakt het en woont in Scheemda.Niet gekoop maar als je walnoten gratis heb dan is het een koopje.Je kan beukennootjes,zonnepitten,walnoten koolzaad enz persen .Was 79,00 maar ik denk ni=u 89,00 euro.verjaardag tip????? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Die heb ik ook aangeschaft maar nog steeds niet gebruikt staat ook nog meer info op topic: post46058.html?hilit=olie%20pers#p46058 Quote
kwasiedodo Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 We gebruiken altijd walnoten door ons BanananananaBread, banaanbrood dus. Maken een standaard cake beslag, vullen dit aan met kaneel na smaak (we zijn er niet te zuinig mee), 2/4 rijpe gepureerde bananen en dan 2a3 handjes walnoten, evt grof hakken (of in een zakje doe en paar keer op het aanrecht slaan). Of suiker in anti aanbak pan smelten, en dan klein stukjes walnoot hierdoor, laten afkoelen, kleine stukjes maken en dan door de vanille ijs heen. Quote
Bubbels Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Je kunt altijd een handje door je brooddeeg gooien. Wit brooddeeg met en klontje roomboter en walnoten is heerlijk. En mijn favoriete pesto! In de keukenmachine walnoten, scheut olijfolie, handje geraspte kaas en peper, zout en verse peterselie naar smaak toevoegen. Dan aanzetten en de boel tot een mooie pesto vermalen. Echt heerlijk op versgebakken brood of stokbrood. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
geedee Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Walnotenoogst van vorig jaar gekraakt en in potjes gedaan. Ze waren goed droog. Ik gebruik ze om losjes door salade te strooien...om zo op te snoepen en door een naturel roomkaasje te doen. Ik snap nu wel waarom ze zelfs bij de Lidl voor 120 gr walnoten zoveel vragen:Wat een werk zeg vooral omdat ik ze het liefst heel in de potjes heb; staat zo leuk bovenop zo'n notenkaasje.... Ik deed ze ook altijd door het brood(de 7-granenmix)...maar de machine is kapot...toch maar eens een nieuwe kopen We drinken op een jaar heel wat van die oploskoffie potjes leeg....zitten alle bonenzaden en voorraad in en pepers...en nu ook de walnoten...staat wel gezellig in het voorraadrek Quote
Helly Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Nu word ik toch wel heel benieuwd naar een foto van jouw voorraadkast Quote Good things come in small packages
Astrid Geplaatst: 7 maart 2012 Geplaatst: 7 maart 2012 Lekker walnoten, inderdaad in banana bread, muffins, appeltaart,sla (samen met gedroogde cranberries helemaal toppie)Wel eens breadpudding gemaakt? een dessert met oud brood, melk eieren etc, daar walnoten in is ook heerlijk. Ik ben helemaal blij want ons eerste huis hadden we een walnoot geplant en door verhuizing achtergelaten, ik dacht dat ik hier in Canada geen walnoot kon hebben ivm klimaat..blijkt dat een black walnut wel kan....ik ga shoppen deze voorjaar voor walnootbomen. Quote
Indy Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Ik gebruik ze om in de kruidcake te doen,samen met gedroogde abrikozen,en nog andere noten. Quote
Bubbels Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Ik gebruik ze om in de kruidcake te doen,samen met gedroogde abrikozen,en nog andere noten. Oeh, die schrijf ik op, klinkt heerlijk! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Indy Geplaatst: 10 maart 2012 Geplaatst: 10 maart 2012 Ik kan het gehele recept ook vast wel ergens plaatsen.Het is erg lekker,heb er vanavond net weer even een gemaakt. Quote
geedee Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Walnotenoogst van vorig jaar gekraakt en in potjes gedaan. Ze waren goed droog. Ik gebruik ze om losjes door salade te strooien...om zo op te snoepen en door een naturel roomkaasje te doen. Ik snap nu wel waarom ze zelfs bij de Lidl voor 120 gr walnoten zoveel vragen:Wat een werk zeg vooral omdat ik ze het liefst heel in de potjes heb; staat zo leuk bovenop zo'n notenkaasje.... Ik deed ze ook altijd door het brood(de 7-granenmix)...maar de machine is kapot...toch maar eens een nieuwe kopen We drinken op een jaar heel wat van die oploskoffie potjes leeg....zitten alle bonenzaden en voorraad in en pepers...en nu ook de walnoten...staat wel gezellig in het voorraadrek Ben nu veel van deze (oude)voorraad aan t opsnoepen. Ben ze ook door het brood aan t mikken dat ik zelf bak. De noten hebben zich tot op heden heel goed gehouden en proeven nog steeds prima na al die tijd 2011 Met de grote hele lading nieuwe voorraad die er afgelopen maand is bijgekomen ga ik weer hetzelfde doen; scheelt veel aan plaats. Quote
Piroska Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Geedee, hoe krijg jij die noten er heel uit? Bij mij zijn het altijd alleen maar stukjes . Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.