Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo mensen,

Ik heb het nu al de heel veel keren geprobeerd maar het lukt steeds niet. De spitskool wordt steeds geen mooi krop.

Maar wat is mijn vraag nu: moet je de onderste grote bladeren van de spitskool afhalen of hoeft dat niet?

ik hoor nog van jullie.

groetjes wiewint

ik ben woorden blind

Geplaatst:

De onderste bladeren moet je gewoon laten zitten. Die heeft de plant nodig om voedsel te produceren om zo verder te kunnen groeien en meer blad te vormen (wordt uiteindelijk de spitskool). Met uitzondering van gele of zieke bladeren maar die geven je gelijk ook een aanwijzing wat er mis is met de bodem/weersomstandigheden/ziekten.

Ik heb even je vraag terug gelezen over het mislukken van spitskool. Het gaat om het slecht opkomen van zaden als ik het goed begrijp?

Enkele tips:

Gebruik verse zaadjes

Zaai niet te diep en zorg dat de grond licht vochtig blijft. Laat de potgrond in ieder geval niet uitdrogen. Ik zaai zelf altijd gewoon in een zaaibakjes en verspeen later naar losse potjes.

Zorg voor een constante temperatuur, niet te warm niet te koud (zoek het even op via google)

Verspeen de plantjes als ze 2 echte blaadjes hebben naar grotere potjes.

Hard de plantjes af voor het planten

Zorg dat er een goede basisbemesting is ondergewerkt op het plantbed en hanteer de juiste plantafstanden.

Geplaatst:
Ik heb even je vraag terug gelezen over het mislukken van spitskool. Het gaat om het slecht opkomen van zaden als ik het goed begrijp?

ik had van de winkel al plantjes gekocht, die al op geweekt is waar ik alleen maar veder moet weken.

maar ik hebt ook al met zaaien geprobeerd maar dat lukt ook niet.

maar bedank voor je antwoord daar heb ik wel heel veel leert van je tips.

ik ben woorden blind

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...