Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Joh sinds enkele jaren ga ik weer een geweldige peulenoogst krijgen. Mooi, zo volgend op de asperges. Ik ben benieuwd naar jullie keukengeheimen met peulen, wokken, stoven, met citroenboter of simpel 3 minuut gekookt.

Ok graag nog wat info over invriezen/ bewaren. Rauw, geblancheerd, als gerecht enz?

ik ben met peulen erg traditioneel, een paar minuutjes koken en dan nog een klontje boter en een schraapje zeezout. Dat is voornamelijk omdat Lie het zo erg lekker vind, ik ook maar ik ben ook wel erg voor buiten de deur eten zeg maar..

image.thumb.jpg.a2fb86c0f5da6a05f75ed6414ca9bb7a.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ben ook benieuwd!

De eerste peultjes zijn hier door de roerbak gegaan, samen met oa meiraaapjes en knoflook (stengels) uit de tuin. Naast de knoflook als smaakmakers komijn, gember en sojasaus toegevoegd. 

5F1912A5-E9E9-4065-B336-79D05EFC3C97.jpeg

• Like 1
Geplaatst:

Dat ziet er lekker uit. Helaas vind ik in ons supermarkt je geen oestersaus..of wacht, wie weet lukt het toch dat te krijgen.  jij blancheert ze MS? En dan hebben ze nog enige stevigheid na het ontdooien?

Geplaatst:

Hier wordt een te veel ook geblancheerd en dan ingevroren. 

Wokken met wat knoflook, gember, ketjap manis en sesamzaadjes valt hier altijd goed in de smaak. 

• Like 1
Geplaatst:

En vacumeren jullie ook? Of gaan ze in een doosje of gewoon vriezerzakje?

Oestersaus komt mijn kant op, ik ken het eigenlijk niet, kom het vaker tegen in recepten en wilde het toch al in huis hebben.

Geplaatst:

Pasta met peultjes en nogal wat knoflook gemaakt. Heel simpel, pasta koken, ondertussen fijngehakte knoflook in olijfolie een 39 seconden sauteren, en dan de peultjes erbij. Even goed doorbakken, wat stukjes citroen erbij, met schil( bio natuurlijk) afblussen met witte wijn of bouillon, een glas. Het vocht voor driekwart laten verdampen, de pasta erbij en op je bord Parmezaanse kaas. Recept van Mari Maris, groentebijbel.

we aten er sardientje bij en een flinke had gehakte dille

28FB01CC-1065-46BE-B729-DB0159467560.thumb.jpeg.48488bfff18356a155d870dc898e344c.jpeg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...