heidike_21 Geplaatst: 18 december 2011 Geplaatst: 18 december 2011 Ik heb net gelezen dat er in januari uien worden geplant .Als dit zo is heb ik daar graag wat meer informatie over .Gaat dit om de zaden van de uien of gewoon uien gekocht in de winkel , die je dan in de grond stopt ? Wanneer zijn de uien dan oogst klaar ? Moet ik iets speciaals doen ? Vliesdoek erover ofzo ? Hartelijk bedankt bij voorbaat Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Olive Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik denk dat je pootuien bedoeld. Je kunt uien zaaien of pootuitjes planten. Dat zijn niet de gewone uien uit de winkel, die gaan hooguit bloeien maar je krijgt er geen grotere of nieuwe uien van. Pootuitjes zijn kleine uitjes die dan tot grote uien uitgroeien. Ik plant ze overigens niet in januari maar pas in maart en sommige soorten in oktober. Je kunt ook je eigen pootuitjes kweken maar ik vind dat te veel gedoe en koop ze gewoon. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Nicolette Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Je kunt wel al zaaiui zaaien in januari, sterker nog sommige soorten kunnen zelfs al voor gezaait in december. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.