jootje Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Zo`n 3 maanden geleden pruimen op jenever/suiker/kaneel gezet. Vandaag netjes door doek gezeefd en in karafjes gedaan. Ik vind het helemaal leuk. Manlief nog meer, want die lust graag alcoholhoudende dranken Ikzelf drink geen alcohol, ik vind het gewoon niet lekker. Maar ja, je moet je eigen brouwsel wel proberen dus ik heb even een slokje geproefd, en vond het lekker. Of ik een heel glaasje nog lekker vind? We gaan het afwachten. In ieder geval vind ik dit zeer leuk om te maken en in huis te hebben voor manlief en visite, dus ga ik het volgend jaar zeker weer maken. Quote
greetje11 Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Ziet er gelikt uit in die mooie karaffen. PROOST Quote
Olive Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Mooi zeg. Lijkt mij ook wel wat. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
geedee Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 3 jaar geleden voor t eerst gemaakt.....dus elk jaar weer opnieuw...heerlijk!!! Na 3 maanden in de grote fles....pruimen eruit en likeur zeven en dan in leuke flesjes doen.....dacht bij de eerste keer...hoe zouden die pruimen nu smaken...geprobeerd...wel lekker....al verder zevend een stuk of 10 pruimen verorberd.....nieuwe filter nodig....liep drie passen....zwalkend!!!! pffffffff midden op de dag een stuk in mn hakken Quote
Olive Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 Ik vind pruimen heel lekker, maar pruimensap dus weer niet echt, dus weet niet zeker of pruimenlikeur iets voor me is. Kan het ook makkelijk met andere vruchten (zoals vijgen, die heb ik ook in de tuin)? Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
appelvrouw Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 O, lekker..en zoet?Natuurlijk ik denk dat het met veel fruitsoorten kan Olive...zeker met vijgen..en anders wel in een rumtopf Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Ziet er mooi en leuk uit ! Quote Players only love you when they're playing.
Bit Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 Ja heerlijk ! Ik maak hetzelfde ook wel met bramen. En bramen met pruimen samen is ook heel lekker. De pruimen nooit weggooien trouwens ( of ander fruit ) want dat is heerlijk met toetjes. ijs, slagroom, puddings ( trifle's bv ) ( kan zijn dat je dat als "triflle" schrijft, dat weet ik nu ff niet; die engelse pudding dus ) Het fruit wat eruit komt laat zich heel lang goed bewaren trouwens Quote
Eva Geplaatst: 16 december 2011 Geplaatst: 16 december 2011 pruimen met bramen noemen wij hier prammenjenever ook Prammenjam vind ik erg lekker... Quote
Olive Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Ik denk aan iets heel anders bij prammen. Zal een geliefd mannendrankje zijn. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
geedee Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Yep dat dacht ik ook al....kwist even niet hoe te verwoorden Quote
Eva Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 ja dat klopt...mijn man heeft de naam ook bedacht het is een echte 'prammenman'.... Quote
Olive Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
composteerder Geplaatst: 24 december 2011 Geplaatst: 24 december 2011 Hahahaha,, moest wel even reageren goeie trouwens Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.