Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo`n 3 maanden geleden pruimen op jenever/suiker/kaneel gezet. Vandaag netjes door doek gezeefd en in karafjes gedaan. Ik vind het helemaal leuk. Manlief nog meer, want die lust graag alcoholhoudende dranken Ikzelf drink geen alcohol, ik vind het gewoon niet lekker. Maar ja, je moet je eigen brouwsel wel proberen dus ik heb even een slokje geproefd, en vond het lekker. Of ik een heel glaasje nog lekker vind? We gaan het afwachten. In ieder geval vind ik dit zeer leuk om te maken en in huis te hebben voor manlief en visite, dus ga ik het volgend jaar zeker weer maken. 601_1f88e6ea865e66240f34f3a841a8907c.jpg

Geplaatst:

3 jaar geleden voor t eerst gemaakt.....dus elk jaar weer opnieuw...heerlijk!!!

Na 3 maanden in de grote fles....pruimen eruit en likeur zeven en dan in leuke flesjes doen.....dacht bij de eerste keer...hoe zouden die pruimen nu smaken...geprobeerd...wel lekker....al verder zevend een stuk of 10 pruimen verorberd.....nieuwe filter nodig....liep drie passen....zwalkend!!!! pffffffff midden op de dag een stuk in mn hakken

Geplaatst:

Ik vind pruimen heel lekker, maar pruimensap dus weer niet echt, dus weet niet zeker of pruimenlikeur iets voor me is. Kan het ook makkelijk met andere vruchten (zoals vijgen, die heb ik ook in de tuin)?

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Ja heerlijk ! Ik maak hetzelfde ook wel met bramen. En bramen met pruimen samen is ook heel lekker.

De pruimen nooit weggooien trouwens ( of ander fruit ) want dat is heerlijk met toetjes. ijs, slagroom, puddings ( trifle's bv ) ( kan zijn dat je dat als "triflle" schrijft, dat weet ik nu ff niet; die engelse pudding dus ) Het fruit wat eruit komt laat zich heel lang goed bewaren trouwens

Geplaatst:

Ik denk aan iets heel anders bij prammen. Zal een geliefd mannendrankje zijn.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...