Portugeesje Geplaatst: 12 april 2021 Share Geplaatst: 12 april 2021 Soms wordt een sperciebonenplant aangevreten omdat het jonge plantjes zijn. Hoe groot moeten de plantjes zijn dat ze niet meer worden aangevreten? Ik heb over elk plantje een glazen pot gezet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 12 april 2021 Share Geplaatst: 12 april 2021 Met een centimeter of 15 laten de muizen en vogels de plantjes wel met rust, is mijn ervaring. Pas wel op met de glazen pot, niet dat het ineens veel te warm wordt voor de plantjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Portugeesje Geplaatst: 12 april 2021 Auteur Share Geplaatst: 12 april 2021 Dank je wel voor je advies. De glazen potten zal ik vervangen door plastice potten todat de planten groot genoeg zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 april 2021 Share Geplaatst: 12 april 2021 uhm, zelfde probleem ben ik bang prik er dan wat gaten in denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redzebra Geplaatst: 12 april 2021 Share Geplaatst: 12 april 2021 (aangepast) Wat bedoel je met aangevreten vogels/muizen? Ik heb zelf vaak last van de bonevlieg en dan krijg je soldaatjes : een steeltje zonder bladeren, De vlieg legt zijn eitjes in de buurt van het zaad en de larven eten de kiembladeren op, Daarom zaai ik ze meestal voor tot de eerste 2 echte blaadje er zijn (het is dan wel weer opletten voor muizen in het hok waar ze dan staan, maar daar staat de kat dan voor in ), voor de rest eenmaal ze geplant zijn nauwelijks last van vogels. 12 april 2021 aangepast door redzebra Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.