Jometje Geplaatst: 20 januari 2021 Share Geplaatst: 20 januari 2021 Hallo Ben dus nieuw hier . Ik heb 4 vierkante meter bakken zelf gemaakt van één compostbak aangekocht bij de gemeente . Onderaan heb ik er worteldoek in geplaatst . Nu heb ik vernomen dat worteldoek geen goede keuze is doordat de regenwormen er niet in kunnen onderaan . En dat je enkel over een goeie bodem beschikt indien je regenwormen tegenkomt . Mijn siertuin zit wel goed gevuld met regenwormen omdat ik veel mulch met verteerde bladeren en houthaksel , dat wist ik uiteraard . Ik twijfel nu om het doek weer te verwijderen zodat er wormen toegang krijgen ! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 20 januari 2021 Share Geplaatst: 20 januari 2021 Welkom. Over de wormen maak ik me geen zorgen, die geraken er wel in na een tijdje. Ik zou het worteldoek verwijderen zodat de bakken dieper zijn tenzij de grond vervuild is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 21 januari 2021 Share Geplaatst: 21 januari 2021 welkom! ik zou het worteldoek ook weghalen, het houdt namelijk wortels tegen 😁 van de plantjes in de bak; ook een kropje sla heeft haarwortels tot 60 cm diepte Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Teunboon Geplaatst: 21 januari 2021 Share Geplaatst: 21 januari 2021 Eventueel als toplaag onder de mulch aanbrengen om onkruid tegen te gaan. Niet onder de bak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jometje Geplaatst: 22 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 22 januari 2021 Dank voor de antwoorden , Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
loes Geplaatst: 23 januari 2021 Share Geplaatst: 23 januari 2021 Ik ben even nieuwsgierig waarvan je deze bakken hebt gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 23 januari 2021 Share Geplaatst: 23 januari 2021 Het zijn kunststof compostbakken die we in België vaak goedkoop kunnen aankopen via de gemeente. Voorbeeld: https://www.idm.be/tuin-groter-dan-300-m2-koop-een-compostbak Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.