Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Jasmin:

ik las dat je potten met zout goed kan reinigen, weet jij welk zout je daarvoor nodig hebt??

Maarja met die manier, leuk.. maar dan gaan alle kiempjes weer scheef, lijkt me juist leuker om ze allemaal netjes recht naast elkaar te hebben. maarja, word maar beetje expirimenteren denk..

Heb trouwens ookal een soort kiem groente ding, 2 laagjes met er tussen een zeef, er onder, en er boven, boven laat je het water er in, en het komt er aan de onderkant weer uit, zo kan je 2 soorten tegelijk kweken en spoelen. alleen gebruik hem bijna nooit meestal doe ik dingen in de aarde

Geplaatst:

Heb trouwens ookal een soort kiem groente ding, 2 laagjes met er tussen een zeef, er onder, en er boven, boven laat je het water er in, en het komt er aan de onderkant weer uit, zo kan je 2 soorten tegelijk kweken en spoelen.

zo'n on - ding heb ik ook, gebruik het niet meer, de kiemen gaan er in schimmelen. Of ik doe wat verkeerd?

Rucolakers laat ik wel groeien in enkel water ( met wat zeemineralen erbij ), in een open bakje.

Geplaatst:

ik las dat je potten met zout goed kan reinigen, weet jij welk zout je daarvoor nodig hebt??

Nou joh... geen stress over zout... zout is zout tenslotte!

Maarja met die manier, leuk.. maar dan gaan alle kiempjes weer scheef, lijkt me juist leuker om ze allemaal netjes recht naast elkaar te hebben. maarja, word maar beetje expirimenteren denk..

Sommige opmerkingen kunnen me soms flabberwasten... iemand die zijn taugé netjes recht naast elkaar wil kweken... geweldig jongen!! GAT IN DE MARKT! Patent op aanvragen, lijkt me...

Heb trouwens ookal een soort kiem groente ding, 2 laagjes met er tussen een zeef, er onder, en er boven, boven laat je het water er in, en het komt er aan de onderkant weer uit, zo kan je 2 soorten tegelijk kweken en spoelen. alleen gebruik hem bijna nooit meestal doe ik dingen in de aarde

Ik doe ook al een tijd veel op aarde... watjes of keukenpapier drogen te snel uit als ik niet oplet...

Geplaatst:

Ik heb er een speciaal bakje voor, alle zaadjes staan gewoon rechtop. Nu broccoli- en mosterdkiemzaadjes.

Geplaatst:

Dat denk ik wel Jasmin, nou ja niet de zaadjes natuurlijk voordat ik je verkeerd begrijp, maar de spruitelingen zeg maar.

Geplaatst:

Dat kan niet bij taugé... die wil in het donker en het idee van die glazen bakjes is dat je ze in het licht zet en dat zo de plantjes mooi omhoog (naar het licht) groeien.

Taugé moet wit blijven en ik zou echt niet weten hoe ze zo recht worden in de 'fabriek'. Hier eten we gewoon mooie gekrulde taugé. Tjonge Dennis, je andere groenten gaan ook niet groeien zoals jij het precies wilt hoor!

Geplaatst:

Jeeh, mosterd kers is bijna 90% ontkiemd! Gaat eindelijk weer eens goed.

Heb de radijskers op warm plekje gezet: Kasje die nu op 28 graden staat. (veel zaden liggen te ontkiemen van o.a. peterselie, als dat erg warm ligt is het binnen enkele dagen ontkiemd.. daarom zet ik het zo warm nu.)

Maar die radijs kers is nu na 3 dagen tijd al 5cm lang, gaat lekker snel

• 2 weeks later...
Geplaatst:

245gfo098701373579724.jpg

De eerste taugé oogst is klaar voor de nasi.

Te lang in de kast gestaan misschien ( 11dgn. ) maar vandaag mag die eraan geloven. De onderste bak heeft constant , tot aan de bodem van bovenste "zeef" vol met water gestaan. Bijna elke dag 1x gespoeld en water ververst. voelen lekker knapperig aan.

Rare vraag misschien maar die eet je met wortel en al? Kun je van deze kiemen, plantjes kweken?

Geplaatst:

ja een plantje moet je ervan kunnen kweken,

volgens mij horen ze zonder wortel maar kan je huis meekoken dat proefd geen mens

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Hellas, de bonen die ik nog had staan in dit bakje. Toch weer nieuw voorraadje aanschaffen dan. Is iemand er toevallig al achter waar deze het goedkoopst zijn? Scheelt mij zoekwerk. Waarom moeilijk doen, toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...