Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Gisteren bij de broodjes Courgettes uit de vriezer waar ik 2 gele paprika’s mee had ingevroren omgetoverd tot heerlijke soep. Volle lepel suppengewürz erbij. Dat ruikt zo goddelijk.

Vandaag kip met aardappeltjes uit de oven. Beetje rozemarijn uet bij de aardappel. Kip met eigen paprikapoeder en kipkruiden. Salade uit de tuin en zongedroogde tomaat die ik gisteren geweekt had. In een potje gedaan en toen die vandaag open ging... woahhhh. Alles rook naar knoflook! Zelfs de verstopte neus van de man kreeg er een opkikker van.

Morgen het restje soep van gisteren met de kip van vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo oooooohhh! de allereerste keer su böregi. Belachelijk moeilijk, maar zo goed gelukt! Echt heel trots.

Maar voorlopig even niet meer... Was te veel werk. De peterselie en de eitjes van het deeg komen uit eigen tuin. Bloem en vlees gekocht.

f049bdc4f103918dc10451cf9735dd11.jpg

8d6d898938b357724ba9ec7aacc1d75a.jpg

Elk lapje deeg wat je uitrolt, moet je eerst koken. Die gekookte rolletjes zijn waanzinnig lekkere dim Sum achtige hapjes. Ik heb er een paar met kaas en peterselie gemaakt en een paar met de vleesvulling en peterselie.

f2e2efda0f84f7c3bc69975bcc2c63ec.jpg

Nu ben ik moe

• Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruine bonensoep met aardappelbroodjes die ik al in het brood topic heb gezet.

De bruine bonensoep, mijn vader maakte dat vroeger regelmatig in de winter. Met wortel, prei en rookworst. Ik heb er de eerste olifantenknoflook als prei voor geoogst en als de bruine boon de haricots châtaigne d’Echenans voor gebruikt. Verder wat blad selderij. Wortels uit de winkel.  De helft van de bruine bonen met het vocht door de passe vite gehaald. 

En natuurlijk Veldvarken rookworst..mmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemkool salade met nog wat castelfranco sla uit de tuin. Matjes in room met eigen rode uien en zoetzuur. bijna de laatste aardappels Pompidou, op een paar porties friet aardappelen zijn wij bijna door de voorraad heen. 
Brood met walnoten en citrusmarmelade. Toch nog een beetje Spanje op ons bord.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker aan het bakken allemaal!

Zelfgebakken brood voor bij de lunch en voor de avond ook aan het bakken geweest voor het toetje. Soezen! Met 4 eigen eieren die overigens steeds groter worden. Het is echt fiks voor een krielkip met pluche.

2 van de 3 de kinderen hadden het met chocoladeglazuur wat niet hoort... maar was uit nood. Had eigenlijk chocolade willen smelten en chocoladebollen willen maken, maar ik had alleen witte paaseitjes... vast ook lekker, maar daar had ik geen zin in. De rest had het zonder glazuur.
Zo luchtig heb ik ze in geen tijden gehad. Ben trots

dbb5a3c7cb927601bcc5cf578479b2f9.jpg

Het diner had 2 pepers uit de vriezer en tomatenpuree met chilipoeder erin. Was ook lekker.

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...