Mellie Geplaatst: 22 januari 2021 Share Geplaatst: 22 januari 2021 Gisteren bij de broodjes Courgettes uit de vriezer waar ik 2 gele paprika’s mee had ingevroren omgetoverd tot heerlijke soep. Volle lepel suppengewürz erbij. Dat ruikt zo goddelijk. Vandaag kip met aardappeltjes uit de oven. Beetje rozemarijn uet bij de aardappel. Kip met eigen paprikapoeder en kipkruiden. Salade uit de tuin en zongedroogde tomaat die ik gisteren geweekt had. In een potje gedaan en toen die vandaag open ging... woahhhh. Alles rook naar knoflook! Zelfs de verstopte neus van de man kreeg er een opkikker van. Morgen het restje soep van gisteren met de kip van vandaag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 23 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 23 januari 2021 Breakfast for dinner: banana pancakes Ik vond namelijk bananen tussen het fruit wat we elke week voor de varkens halen bij een boerderijwinkel. De schil goed bruin maar de binnenkant nog acceptabel, zeker voor pannenkoekjes Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 23 januari 2021 Share Geplaatst: 23 januari 2021 2 preitjes die geknakt waren bij het plaatsen van de nieuwe schutting + rozemarijn. Samen met wat groenten van de markt en seitan in een stoofpotje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 23 januari 2021 Share Geplaatst: 23 januari 2021 Warmoessoep met zuurdesembrood. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 Oooo oooooohhh! de allereerste keer su böregi. Belachelijk moeilijk, maar zo goed gelukt! Echt heel trots. Maar voorlopig even niet meer... Was te veel werk. De peterselie en de eitjes van het deeg komen uit eigen tuin. Bloem en vlees gekocht. Elk lapje deeg wat je uitrolt, moet je eerst koken. Die gekookte rolletjes zijn waanzinnig lekkere dim Sum achtige hapjes. Ik heb er een paar met kaas en peterselie gemaakt en een paar met de vleesvulling en peterselie. Nu ben ik moe 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 24 januari 2021 Wij 'gewoon' bietenstamppot met braadworst Maar dat van Mellie ziet er lekkerder uit... 1 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 Risotto met N-Z spinazie, prei en schorseneren uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 Vega bloemkoolcurry met aardappels en pinda`s superlekker. Een slaatje van witlof erbij, met iets te zure dressing dus maar een eetlepel citrusjam erin. Aanrader Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 25 januari 2021 Share Geplaatst: 25 januari 2021 goed gedaan Huub, we roepen hier altijd rtfm... hier pompoensoep met knolselderij, broodje vanwege even alleen thuis, tot 21 uur hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Old Rose Geplaatst: 25 januari 2021 Share Geplaatst: 25 januari 2021 Eigen aardappelen en Worteltjes. blijft lekker😊 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2021 Share Geplaatst: 25 januari 2021 3 uren geleden, RobO zei: rtfm Ik weet um, ha! Read the f*ng manual 😎🥳 De Fransen zijn ook gek op afkortingen..gwie! Ik ben nu brood aan t bakken met Quinoa erin en eet dat straks met een dikke lik citrusmarmelade.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 25 januari 2021 Share Geplaatst: 25 januari 2021 Mmmm, gado gado met eigen sambal. Zó lekker, ik blijf me elke x weer verbazen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 26 januari 2021 Share Geplaatst: 26 januari 2021 Noodles met bloemspruitjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 26 januari 2021 Share Geplaatst: 26 januari 2021 Bruine bonensoep met aardappelbroodjes die ik al in het brood topic heb gezet. De bruine bonensoep, mijn vader maakte dat vroeger regelmatig in de winter. Met wortel, prei en rookworst. Ik heb er de eerste olifantenknoflook als prei voor geoogst en als de bruine boon de haricots châtaigne d’Echenans voor gebruikt. Verder wat blad selderij. Wortels uit de winkel. De helft van de bruine bonen met het vocht door de passe vite gehaald. En natuurlijk Veldvarken rookworst..mmm Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 27 januari 2021 Share Geplaatst: 27 januari 2021 Snijbiet Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 28 januari 2021 Met varkensvlees, savooiekool, wortel, en prei uit eigen tuin. Let vooral niet op mijn vouwwerk: 2 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 28 januari 2021 Share Geplaatst: 28 januari 2021 Wat is het? Ziet er lekker uit hoor! Wat voor deeg? 😋 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 28 januari 2021 Het zijn dumplings, ik had een pakje met kant en klare deegplakjes. Wel echt een gepruts hoor Op zich is het deeg ook niet moeilijk om te maken, dus een volgende keer... Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 28 januari 2021 Share Geplaatst: 28 januari 2021 Boerenkool. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Old Rose Geplaatst: 29 januari 2021 Share Geplaatst: 29 januari 2021 regenboog snijbiet..heerlijk Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2021 Share Geplaatst: 29 januari 2021 Bloemkool salade met nog wat castelfranco sla uit de tuin. Matjes in room met eigen rode uien en zoetzuur. bijna de laatste aardappels Pompidou, op een paar porties friet aardappelen zijn wij bijna door de voorraad heen. Brood met walnoten en citrusmarmelade. Toch nog een beetje Spanje op ons bord. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 29 januari 2021 Ik had veel dumpling-vulling over, dat heb ik even opgebakken met wat extra smaakmakers om het even iets kruidiger te maken, en ik heb er bapaobroodjes van gemaakt. 1 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2021 Share Geplaatst: 29 januari 2021 (aangepast) Oooooo! Wat is de vulling? Edit, ff goed lezen Jet, dumpling dus.. Ik maak vandaag falafel en ben pita broodjes aan t bakken..tenminste ze rijzen nu, ik heb nog niet veel vertrouwen... 29 januari 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 29 januari 2021 Oh falafel, ook heerlijk Ik hoop dat de broodjes gelukt zijn! Ja de vulling van de dumplings dus. Vrij mager gehakt, savooiekool, wortel, prei, scheutje ketjap, sesamolie, gember, knoflook, uhm... van alles Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 29 januari 2021 Share Geplaatst: 29 januari 2021 Lekker aan het bakken allemaal! Zelfgebakken brood voor bij de lunch en voor de avond ook aan het bakken geweest voor het toetje. Soezen! Met 4 eigen eieren die overigens steeds groter worden. Het is echt fiks voor een krielkip met pluche. 2 van de 3 de kinderen hadden het met chocoladeglazuur wat niet hoort... maar was uit nood. Had eigenlijk chocolade willen smelten en chocoladebollen willen maken, maar ik had alleen witte paaseitjes... vast ook lekker, maar daar had ik geen zin in. De rest had het zonder glazuur. Zo luchtig heb ik ze in geen tijden gehad. Ben trots Het diner had 2 pepers uit de vriezer en tomatenpuree met chilipoeder erin. Was ook lekker. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.