Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Patrijs

Aanbevolen berichten

gaas om perenboompje gedaan, buurtkat krabt m open

(en poept er onder, pfff, clubtuinterrein is 5000 m2 en hij poept bij mij, heb maar korrels gestrooid)

oude vaste plantentakken opgeruimd, de vogels hebben hun tijd gehad, alle zaden waren er zowat uit

nestkastjes schoongemaakt, kom maar, kom maar, rupsetertjes :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk begonnen met het restaureren van een oude fruitpers. Hij staat hier al een paar jaar, en zelfs die nieuwe eiken latjes lagen al lang klaar. Maar het kwam er maar niet van. We weten dat we van de zomer weer veel te druk zijn met alleen al de dagelijkse taken (zoals water geven :crazy:) dus daarom doen we het nu! 

(ondertussen, na het maken van de foto, heeft Joep de helft van de latten al vervangen. Het is best een klus om ze mooi recht te krijgen, en die oude schroeven her te gebruiken. Maar het schiet dus al op :thumbup:)

IMG_2952.JPG

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje geklooid in de kas. Op de tuin kan nog niets. Sneeuw is nu pas grotendeels weg geregend !!
Juist ja, als het het een niet is , is het het ander.

Stekjes genomen van chrysanten. Vroege reuzeblad spinazie gezaaid.

Eigen dahlia knollen geïnspecteerd en sommige een bad gegeven, tegen de rimpels.

Nieuwe dahlias van de Boschhoeve vandaag ontvangen. Toekomstige kleurige vazen vol.

Diverse (snij)bloemen gezaaid. (Tagetes, ageratum,leeuwenbek, koekruid)

Muizenvallen schoongemaakt en gecheckt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede timing, vandaag werd het gezamenlijk bestelde zaad bezorgd. 

Omdat het vandaag hier 9mm geregend heeft kon ik mooi binnen alles uitzoeken en de administratie er van doen.

Vanmiddag werd het droger en heb ik alles op de fiets rondgebracht.

Het heeft zo zijn voordeel als iedereen thuis zit.

Op de terugweg even langs de tuin voor een tasje oogst en een kopje thee.

En om te kijken hoe mooi de plattebak is doorgeregend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de kas de aardbeienbakken ontdaan van de larven van de taxuskever. Iedere dag een beetje. Er zitten er soms wel 50 in een bak. De mezen en het roodborstje in onze tuin smullen ervan. Ik ga dit jaar experimenteren met producten van Pireco om de smaak te veranderen. Er wordt geschreven dat ze dan de wortels niet meer lusten. Ik ben benieuwd.

Ricus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We komen heeeeel langzaam weer op gang.

Deze week de eerste peper/paprika'tjes van een groter potje voorzien.

Vandaag de mierikswortel verpoot en 1 wortel vermalen. Was de eerste keer, bij het snijden totaal geen luchtje, maar na de blender open maken, ha daar is de bekende lucht!

Met wat azijn en een beetje zout nu in de koelkast.

20210130_115241.thumb.jpg.65706722d8a116edea2a21f368f79b6d.jpg

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruiwagen en spitvork mee in de auto, vanwege het afgebrande tuinschuurtje.

In de loop rit even langs het tankstation om de band op te pompen.

Op naar de NME moestuin, heerlijke zon erop maar de bovenlaag is bevroren.

Komt goed uit, houtsnippers blijven vastliggen terwijl ik het dorre afval eraf schraap.

Nog enkele m² onkruid afgehaald en op een bult in de hoek.

Kruiwagen kinderboerderijmest opgehaald, rijpe van > jaar oud en bovenop dezelfde bult gegooid, is tegen het voorjaar wel klaar om te verspreiden.

Met gaas en elzentakken een klimrek gemaakt voor de klimerwten.

Stokjes om de bedden af te bakenen (120 cm bed, 30 cm pad etc.) uitgehaald. Ik stootte me er te vaak tegen en ze braken af.

Keien opgehaald en neergelegd op de plaats van de stokjes. Dan Kan ik me net zo vaak stoten als ik wil.

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede, dat moet hier ook nog gebeuren. Misschien vanavond, nu is het maar net onder nul.

Vandaag een rest compost uitgereden, een deel was nog niet genoeg verteerd en dat heb ik apart op een hoop gegooid.

Het lege vak weer gevuld met compost uit het vak er naast. Bij elkaar ruim een kuub omgezet en tussendoor lekker in het winterzonnetje gezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle aardappels geoogst omdat ik voor de zoveelste keer bewijs zag van muizen. Ik heb het gat een paar keer weer dichtgetrapt en gehoopt dat ze dan weg zouden blijven. Uiteraard werkte dat niet... uiteindelijk is maar een handjevol aardappels aangevreten, en nu ligt de oogst veilig in de kelder. Wel jammer, want ik bewaar ze liever in de grond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent vroeg met je grote bonen, wel wat er over heen tegen rot?

Hier was het vandaag somber en beijzeld.

De composthoop afgemaakt en met wat extra plankjes en met een punt er op  kon precies alles er in.

Het nu lege vak maar even gevuld met losse troep.

'S middags geplant en geoogst door de inzettende dooi kon dat nog mooi even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...