Patrijs Geplaatst: 10 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 10 januari 2021 Oude stuk schutting leeg gehaald en de eerste bos nieuwe wilgentakken naar de tuin gebracht. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mirjam86 Geplaatst: 10 januari 2021 Share Geplaatst: 10 januari 2021 (aangepast) Gisteren m'n aardbeienrek voor 54plantjes gemaakt en een plekje in de tuin gegeven. Ook goed voor t uitstallen van gereedschap als je aan t klussen bent ๐ 10 januari 2021 aangepast door Mirjam86 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 11 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2021 Dat zal dringen worden straks in dat rekย ๐ฎ ย Een stuk geschoffeld met een cultivator, waar al wat planten staan. Een oude deurpost deels verwijderd en een viskrat vol geknipt met stukjes olifantsgras en daarna dat op de moestuin tussen de pioenrozen gemikt als bodembedekking. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 11 januari 2021 Share Geplaatst: 11 januari 2021 54 plantjes kan makkelijk, als je het bato aardbeien project hebt gevolgd.Maar ik denk dat de achterste plantjes door de schutting nu te weinig licht krijgen.Zelf heb ik net een andere advertentie gezien https://link.marktplaats.nl/m1615859140?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttonsWeet alleen niet of ze ook aan de vleugels opgehangen kunnen worden (net gevraagd), en afstand behoorlijk ver.On topic, niks gedaan maar vandaag eerste dag dit jaar naar de moestuin en geconstateerd dat de knoflook nog niet boven de grond is. Maar ik investeer liever in een goed wortelgestel en dat de knofloken eind van de maand pas opkomen. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mirjam86 Geplaatst: 11 januari 2021 Share Geplaatst: 11 januari 2021 5 uren geleden, Patrijs zei: Dat zal dringen worden straks in dat rekย ๐ฎ ย Een stuk geschoffeld met een cultivator, waar al wat planten staan. Een oude deurpost deels verwijderd en een viskrat vol geknipt met stukjes olifantsgras en daarna dat op de moestuin tussen de pioenrozen gemikt als bodembedekking. @Patrijsย en @acpronkย kan prima 6 planten per bak. T is een beetje dringen maar met de juiste voeding ๐. Eerder vergelijkbare aardbeienrek gehad en rouleerde wel per week de bakken ivm zonlicht.ย Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
acpronk Geplaatst: 11 januari 2021 Share Geplaatst: 11 januari 2021 Ik ga het ook zo doen, heb net 100 van die meter bakken met vleugels besteld. De vriendelijke man wil ze voor 20 euro wel in Boskoop bezorgen, hij werkt in Bleiswijk, dat is niet al te ver.Heb er alleen maar 20 nodig, dus 80 reserve.Ben al met al wel bijna de helft goedkoper uit dan met (nieuwe) bato bakken (48 stuks).Worden echter niet alleen aardbeien hoor.En ik plaats ze van noord-zuid. 2 rijen breed (met looppad) en 2 hoog. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 12 januari 2021 Share Geplaatst: 12 januari 2021 rozen gesnoeid, fingers crossed Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 12 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 12 januari 2021 21 uren geleden, Mirjam86 zei: kan prima 6 planten per bak. Weer wat geleerd, bij mij staan de planten op 50x40, danย nemen de plantenย flink meer ruimte in beslag, maar evengoed groeit het snel dicht. Ik ben niet zo'n bakkenist en teel het liefst op de vollegrond. Toch vandaag in de verhoogde bak bezig geweest met de eerste zaaisels en plantgoed. Ook de laatste zadenbestellijst binnen gehad en alles nagekeken en opgestuurd. ย ย Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 14 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 14 januari 2021 Weer gezaaid, en tussendoor N-Z spinazie afgehaald. De platte bak staat er nog vol mee maar et wordt nu wel snel minder met de nachtvorst. Ook mijn tomatenkasje een beetje opgeruimd, de laatste planten er uitgehaald en nu is er wat meer ruimte om daar ook wat te doen. Ik kwam er nog een bloempot vol uitgelopen narcissenbollen tegen, dieย zijn nu geplant. ย Het wordt nu wel fris als de zon weg is. Na een uur of twee ben ik verkleumd.ย ย ๐ฅถ ย Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 17 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 17 januari 2021 Een ruit van de plattebak er af gehaald en de N-Z spinazie er onder geoogst. Het raam brak spontaan bij het wegleggen en ik heb vanmiddag het kapotte glas vervangen voor polyester van de rol zodat de bak weer dicht kan en de spinazie geen last heeft van de nachtvorst. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 17 januari 2021 Share Geplaatst: 17 januari 2021 De afgelopen week alleen af en toe even het keukenafval naar de tuin gebracht om op de composthoop te gooien. En wat vogelvoer in de siloโs te plaatsen. Het is te nat en te koud om wat te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mirjam86 Geplaatst: 18 januari 2021 Share Geplaatst: 18 januari 2021 T weekend m'n koude kweekbak afgemaakt. Afmetingen 1mtr, 50cm en hoogte 40cm.ย M'n insteek is om over een aantal weken bladsla te zaaien. En dan zet ik de kweekbak op n slaapkamer, geen verwarming en ongeveer 12graden. Later stadia wil ik kruiden en prei voorzaaien in de bak en is t de bedoeling dat de kweekbak naar buiten onder m'n afdak verhuisd. Evt tips zijn welkom.ย ย Vandaag m'n rabarberplant nog een beetje kippenmest voorzien.ย Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 19 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 19 januari 2021 Weer twee ramen van de platte bak afgehaald. Een maaltje N-Z spinazie geoogst en veel op de composthoop gegooid. Ook begonnen met gieten van de platte bak, ik heb maar alles open gelaten want er komt nog meer regen aan. Wel alles goed vastgelegd want er komt ook wind mee. Het kleine kasje verplaatst en over de radijzen en spinazie gezet met een stuk beton er op. De andijvie waar het eerst over stond opgeruimd. ย Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Old Rose Geplaatst: 19 januari 2021 Share Geplaatst: 19 januari 2021 Weer een aantal kruiwagens met paardenmest en oud hooi en stro verdeeld in de tuin en in de kompost bak Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 20 januari 2021 Share Geplaatst: 20 januari 2021 Compostvat leeg gehaald en in de kas gegooid. Best een werk, maar beloond met massa's kleine en ook hele dikke wormen. Ik had de boel best vaak nat gegooid dit jaar en dat heeftย uitstekend geholpen. De dochter gecomplimenteerd met de poep en stro van haar konijnen. Iedereen blij.ย Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 20 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 20 januari 2021 Snijbiet geoogst, de schorseneren er uit gehaald, kruiden gesneden en N-Z Spinazie geoogst uit de platte bak. Ook veel selderijย plantenย ย geoogst met wortel en al. ย De halve plattebak is nu leeg. Daarna twee kruiwagens verteerde mest en compost in de platte bak gegooid. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 20 januari 2021 Share Geplaatst: 20 januari 2021 Nieuwe schuttingdelen in ontvangst genomen. Zaterdag samen met de buren op de volkstuin de meer dan 25 jaar oude schutting vervangen. Of wat daarvan over is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sjoerd68 Geplaatst: 20 januari 2021 Share Geplaatst: 20 januari 2021 Vandaag is het nieuwe seizoen voor mij begonnen. In mijn kas heb ik spinazie gezaaid, doperwten en tuinbonen voorgezaaid en thuis heb ik paprika en peper voorgezaaid. Yes we gaan weer de goede kant op 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 21 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 21 januari 2021 Alle kleine preiplantjes geoogst en de grootste weer geplant in de plattebak. De rest uitgezocht en klaargemaakt om te planten. Vanwege de zon en de harde wind geschoffeld bij mijn aspergeveldje, ook daar de mest weer wat terug geharkt zodat de merels weer wat te krabben hebben. Een stukje gespit, een stukjeย in de plattebak en een stukje op het aardappelveldje'21. Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Patrijs Geplaatst: 23 januari 2021 Auteur Share Geplaatst: 23 januari 2021 Een stukje gespit om warm te blijven, verders alleen maar bezoekers gehad en daar wordt je niet warm van.... ย Quote De moestuin van Patrijs Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 23 januari 2021 Share Geplaatst: 23 januari 2021 Een nieuwe schutting geplaatst. Viel mee, hetย was in 3 uurtjes gepiept. Daarnaast nog wat prei voorgezaaid en in de kas rucola en raapstelen gezaaid.ย Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 snoeisel rozen opgeruimd gezien hoe de buurman een flinke tak snoeide, zonder wigje, op zijn dakje zaden gereorganiseerd, veuls te veul zegge uitgespit, potver, wat zitten die dingen vast, en op de wanhoop gedaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 We kregen een bult mest(met veel stro) van de overbuurman, ik heb een laag in de compostbak gegooid, bovenop een laag eikenblad. Straks nog wat dingen zoeken om er in te gooien, en dan weer een laag mest. Dat vult lekker snel! Een oudere compostbak is bijna leeg, al zullen er nog best een paar kruiwagens uit komen als ik er in ga scheppen. Dat ga ik nog hier en daar in de tuin verdelen en dan kunnen de nieuwere hopen worden omgezetย Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 In de nme moestuin een paar mยฒ dorre bodembedekking op een hoop gegooid met spitvork en kruiwagen en wat kweekgras uitgestoken. Hoofdschuddend aldaar bekeken hoe collega's vรณรณr de storm de Jumbokarretjeskas aan het opzetten begonnen waren geweest en hoe alles door de hele tuin gewaaid was. In de huistuin houtsnippers uit de perkjes gehaald tot op het pad, verhoute stengels klein gehakt. In de huistuinkas alle groen - behalve NZ spinazie - uitgehaald, tuinbonen geplaatst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2021 Share Geplaatst: 24 januari 2021 Een palletrand-kweekbak met boompjes overhoop gehaald, de hoogste exemplaren (+/ kniehoogte) uitgeplant in een nieuw stukje 'bos'. 21 stuks! Plus nog 4 eikenboompjes die we in een ouder eikenbosje hebben geplant. 25 bomen gepoot dusย De overige te-kleine-boompjes weer terug gezet in die bak, maar nu iets verder uit elkaar en de bak ook op een hele andere plek want hij stond bij de druiven en dat bleek niet handig met snoeien en oogsten daar. Nog 2 van die bakken te gaan!ย O.a. berken, eikjes, perzik, kwee, appels, een hazelnoot, esdoorn, kastanje, en wat onbekende (nu ze geen blad hebben is het moeilijk om te zien) dingen.ย ย En omdat om elk nieuw boompje een korfje van gaas moet tegen de konijnen, hebben we een rondje gelopen over ons terrein op zoek naar boompjes die groot genoeg zijn om hun korfje weg te halen en een plastic bescherm-ding om hun stam te doen. Kunnen die korfjes weer om het kleinere spul!ย 1 Quote Giga-gaas.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.