Arja Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 Bloemzaden verzameld. Paprika's geoogst. Bladkool geoogst en ingevroren, de slakken vinden dit ineens erg lekker. Quote
RobO Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 zwengelpomp van de buuv gedemonteerd, nieuw zuigleer gekocht krijg de zuiger niet uit elkaar, schroefdraad zit heul vast wd 40, kruipolie, tikken helpt niet tips iemand? Quote
Mellie Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 Lieve woordjes fluisteren? Of zijn jullie dat stadium gepasseerd? 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 Verwarmen misschien. Dan zet het metaal wat uit. Wel oppassen met de olie die je al gebruikt hebt, dat het niet te heet wordt. 1 Quote
RobO Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 1 uur geleden, Mellie zei: Lieve woordjes fluisteren? Of zijn jullie dat stadium gepasseerd? hey, de buuv zit niet zelf vast ... maar de zuiger 😁 ga voor cola vannacht bij de zuiger , niet bij de buuv 🙃 2 Quote
Arievd Geplaatst: 8 september 2021 Geplaatst: 8 september 2021 3 uren geleden, RobO zei: zwengelpomp van de buuv gedemonteerd, nieuw zuigleer gekocht krijg de zuiger niet uit elkaar, schroefdraad zit heul vast wd 40, kruipolie, tikken helpt niet tips iemand? Is de schroefdraad een bout of moer? moer kan je splijten krijg je ruimte op de schroefdraad is het een bout kijk eerst met iets vast te draaien daarna los , vast enz. Bij verwarmen moet je uitkijken alles gaat warm worden.succes. 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 9 september 2021 Geplaatst: 9 september 2021 Dit stukje tuin gerooid en gesnoeid. Er stonden boomzaailingen, frambozen, oeroude kromme bessen. Aardbeienrek, maar dat heb ik eerder al weggehaald. Gegraven, gesnoeid, gezucht, en tevreden. Meneer heeft een stenen compostbak ontmanteld, en de vrijgekomen plek bestraat met de compostbakstenen, en de grindtegels die we her en der in de tuin gevonden hebben. Zowel meneer alsook ik zijn nu aan een stevige dut toe. 2 Quote
RobO Geplaatst: 10 september 2021 Geplaatst: 10 september 2021 roggeveldje to be gespit, jaja, voedselweb vernietigd maar moest echt want diep geslempt rogge gezaaid en afgedekt tegen vogels en hopelijk de woelmuis Quote
Mellie Geplaatst: 10 september 2021 Geplaatst: 10 september 2021 Ik had 4 potten met bosbessen gekocht afgelopen weekend. Vandaag een stuk tuin vrij gemaakt waar ze mogen wonen. Ik heb besloten daar ook de overtallige bessen naar toe te verplaatsen komende maand. De paar aardappelen die ik nog had, gerooid. Kwamen bij de vergeten stukken alweer nieuwe op. Geinig toch hoe moeder natuur werkt. Ook de yacon water gegeven die daar staat, want zag er belachelijk dorstig uit. Veel onkruid geplukt. Ik heb veel kweekgras dit jaar. Nooit eerder last van gehad. En heel veel ander onkruid. Paar bieten gerooid. Een zeldzame Portugees en een chioggia. Vanavond op ons bord. Wat stekjes gemaakt van gele framboos. Dahlia’s geknipt. Rabarber en wortels geoogst.De frambozen gestut en direct van de planten afgehapt. Zo ook met de bosbessen. Handig hoor. Worden de framblijtjes ook niet vies met je moddenklauwen Oxaalzuur enzo. Ik weet het. Maar ik heb zoooooon zin in een rabarbercrumble dat ik dat op de koop toe neem. Vanavond de aardappels uit de oven met een kippetje en de bieten die ik hebOntsnappingspoging Dat ziet er weer een stuk netter uit. En zo langs de stort fietsen met een bak vol afval. Zo. Da wast wel weer. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 10 september 2021 Auteur Geplaatst: 10 september 2021 De netten van de bessenstruiken gehaald, boontjes, tomaten en broccoli geoogst, geschoffeld en een stukje greppel uitgeharkt. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 11 september 2021 Auteur Geplaatst: 11 september 2021 Stukje greppel uitgeharkt, de helft van de resterende aardbeiplanten uitgedaan, geschoffeld, snijbiet, warmoes, courgette en venkel geoogst voor het eten en een zak verdroogd en erg vol met zaad zittend onkruid afgevoerd en ook nog wat courgettes uitgedeeld. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 12 september 2021 Geplaatst: 12 september 2021 (aangepast) Pootuitjes..mmm😀 Heel veel zaaddozen van bloemen afgeknipt..een klein deel voor mijn zaaddozen, calendula, stro bloem, ipomea, zonnebloem. De rest is n de emmer proberen te laten vallen en afvoeren naar de bermen naast de rivier, gaat misschien nog wat doen, guerilla gardening. Vandaag verder knippen, ik heb nog veel zaad dat gaat vallen, teunisbloem, agrimonie, kattenkruid, fijn straal enz.. o, en dit deed Lie: 12 september 2021 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2021 Geplaatst: 12 september 2021 Dat laatste hebben wij ook gedaan Appelvrouw! Al hadden wij lang niet zoveel oogst 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 12 september 2021 Geplaatst: 12 september 2021 Water gegeven! Kurkdroog…En bosbessen geplukt. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 september 2021 Auteur Geplaatst: 13 september 2021 Het aardbeienbed met de hand schoongemaakt. Geschoffeld, een kruiwagen verse paardenmest op de composthoop gevorkt en tomaten en courgettes geoogst. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 13 september 2021 Geplaatst: 13 september 2021 Wederom water gegeven. Alles hangt slap, ondanks water van gisteren. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 september 2021 Geplaatst: 13 september 2021 Heel veel Nieuw-Zeelandse spinazie geoogst,geblancheerd en in de vriezer. Quote
Patrijs Geplaatst: 14 september 2021 Auteur Geplaatst: 14 september 2021 Tussen de preiplanten schoongemaakt. Een deel had ik al eens gedaan, een deel moest nog de eerste keer, het onkruid stond er al aardig te zaden. Wel zijn die planten die tussen het hoge onkruid staan niet aangetast door de prei mot. Gelijk een maaltje groen tussen het onkruid gevonden. Spontane postelein, rucola raapsteeltjes en wat snijbiet. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 14 september 2021 Geplaatst: 14 september 2021 'Even' wat gaas aan de palen vastmaken. Met alleen een trapje, boor en wat om het gaas vast te maken. Even duurde een uur.Volgende keer eerst wat ijzerdraad meenemen om het gaas eerst op te hangen, want al schroevend vastmaken is lastig als je alleen bent... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 15 september 2021 Geplaatst: 15 september 2021 Meneer heeft het terrasje voor mijn medetuinier afgemaakt. Met enig gevloek, want wat is die man (niet mijn meneer) een zooierd. Graaf een steen uit, ligt er nog een onder en er naast etc.etc. Maar goed het is af. (Waarom wij dat terras maken heeft redenen, die te ver voeren hier uit te leggen) Ik ben verder gegaan met het snoeien van de kromme ouwe bessen. Zal eens een na foto maken. Verschil is opmerkelijk. Wat staat nog te gebeuren: gemetselde platte bak verwijderen. (Verheugen wij ons zeer op). Daarna alle steenafval afvoeren naar de recycling. (Ook een pracht karwei). Daarna gaan we waarschijnlijk een maandje revalideren . Aan de 30m afrastering moet onderaan faunascherm geplaatst worden en erboven zichtbreeknet. Maar dat kan pas als de klimbonen van de medetuinier geoogst zijn. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 september 2021 Geplaatst: 16 september 2021 Heel veel onkruid gewied. Slakken ook heel veel verwijderd,zaten vooral tussen de aardbeien planten. Nieuw-Zeelandse spinazie uit de grond gehaald,morgen weer verder,ging regenen. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Geplaatst: 16 september 2021 Gisteren alleen geoogst, vooral een tas vol N-Z spinazie nam veel tijd. Vandaag twee kruiwagens mest gereden, de laatste oude aardbeienplanten gerooid, de nieuwe water gegeven want de gespitte grond wordt al weer droog. Veel blad bij de tomaten verwijderd en afgevoerd. Het laatste stukje prei schoon gekregen. Een stukje sloot uitgeharkt en schone stukken tuin maar weer geschoffeld. Twee zakken potgrond naar huis gefietst voor de planten die daar verpot en naar binnen moeten de komende weken. En een bos bloemen gescoord. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 Geoogst en wat onkruid. Kippenhokken schoongemaakt. Lekker bezig geweest in prima weer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.