Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zwengelpomp van de buuv gedemonteerd, nieuw zuigleer gekocht

krijg de zuiger niet uit elkaar, schroefdraad zit heul vast

wd 40, kruipolie, tikken helpt niet

tips iemand?

Geplaatst:
1 uur geleden, Mellie zei:

Lieve woordjes fluisteren? Of zijn jullie dat stadium gepasseerd?

hey, de buuv zit niet zelf vast ...

maar de zuiger 😁

ga voor cola vannacht

bij de zuiger , niet bij de buuv 🙃

• Like 2
Geplaatst:
3 uren geleden, RobO zei:

zwengelpomp van de buuv gedemonteerd, nieuw zuigleer gekocht

krijg de zuiger niet uit elkaar, schroefdraad zit heul vast

wd 40, kruipolie, tikken helpt niet

tips iemand?

Is de schroefdraad een bout of moer?

moer kan je splijten krijg je ruimte op de schroefdraad is het een bout kijk eerst met iets vast te draaien daarna los , vast enz. Bij verwarmen moet je uitkijken alles gaat warm worden.succes.

• Like 1
Geplaatst:

Dit stukje tuin gerooid en gesnoeid. Er stonden boomzaailingen, frambozen, oeroude kromme bessen.

Aardbeienrek, maar dat heb ik eerder al weggehaald.

Gegraven, gesnoeid, gezucht, en tevreden.

EF2F1105-079B-44A0-8E05-491C67C80AEF.jpeg.322eb7f37a43375e030e15e25fd13212.jpeg

Meneer heeft een stenen compostbak  ontmanteld, en de vrijgekomen plek bestraat met de compostbakstenen, en de grindtegels die we her en der in de tuin gevonden hebben.

Zowel meneer alsook ik zijn nu aan een stevige dut toe.

• Like 2
Geplaatst:

roggeveldje to be gespit, jaja, voedselweb vernietigd maar moest echt want diep geslempt

rogge gezaaid en afgedekt tegen vogels en hopelijk de woelmuis

Geplaatst:

Ik had 4 potten met bosbessen gekocht afgelopen weekend. Vandaag een stuk tuin vrij gemaakt waar ze mogen wonen. Ik heb besloten daar ook de overtallige bessen naar toe te verplaatsen komende maand.

De paar aardappelen die ik nog had, gerooid. Kwamen bij de vergeten stukken alweer nieuwe op. Geinig toch hoe moeder natuur werkt.
Ook de yacon water gegeven die daar staat, want zag er belachelijk dorstig uit.

Veel onkruid geplukt. Ik heb veel kweekgras dit jaar. Nooit eerder last van gehad. En heel veel ander onkruid. Paar bieten gerooid. Een zeldzame Portugees en een chioggia. Vanavond op ons bord.

Wat stekjes gemaakt van gele framboos.
Dahlia’s geknipt.

Rabarber en wortels geoogst.

ec793485a08fee6a37ee650baa58a469.jpg

De frambozen gestut en direct van de planten afgehapt. Zo ook met de bosbessen. Handig hoor. Worden de framblijtjes ook niet vies met je moddenklauwen

0f77b3a6f66b8665a24ca5316afdd42b.jpg

Oxaalzuur enzo. Ik weet het. Maar ik heb zoooooon zin in een rabarbercrumble dat ik dat op de koop toe neem.

776890c1015208f0b3e21b3fc0695461.jpg

Vanavond de aardappels uit de oven met een kippetje en de bieten die ik heb

28f8f573bb28767ab994e977d7860b1e.jpg

Ontsnappingspoging

649075b0d01c12e2e533f52a23accdf8.jpg

Dat ziet er weer een stuk netter uit.
f781fb478d0eef87a7f770018143d5d2.jpg

En zo langs de stort fietsen met een bak vol afval.

ccd2692aeb83d82d6bdc8d41583bc8dd.jpg

Zo. Da wast wel weer.

• Like 1
Geplaatst:

Stukje greppel uitgeharkt, de helft van de resterende aardbeiplanten uitgedaan, geschoffeld, snijbiet, warmoes, courgette en venkel geoogst voor het eten en een zak verdroogd en erg vol met zaad zittend onkruid afgevoerd en ook nog wat courgettes uitgedeeld.

Geplaatst: (aangepast)

Pootuitjes..mmm😀

Heel veel zaaddozen van bloemen afgeknipt..een klein deel voor mijn zaaddozen, calendula, stro bloem, ipomea, zonnebloem. De rest is n de emmer proberen te laten vallen en afvoeren naar de bermen naast de rivier, gaat misschien nog wat doen, guerilla gardening. Vandaag verder knippen, ik heb nog veel zaad dat gaat vallen, teunisbloem, agrimonie, kattenkruid, fijn straal enz..

o, en dit deed Lie:

D9C419D0-149A-47B8-BE0F-8BF3290B09E6.jpeg

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Tussen de preiplanten schoongemaakt. Een deel had ik al eens gedaan, een deel moest nog de eerste keer, het onkruid stond er al aardig te zaden.

Wel zijn die planten die tussen het hoge onkruid staan niet aangetast door de prei mot.

Gelijk een maaltje groen tussen het onkruid gevonden. Spontane postelein, rucola raapsteeltjes en wat snijbiet.

Geplaatst:

Meneer heeft het terrasje voor mijn medetuinier afgemaakt. Met enig gevloek, want wat is die man (niet mijn meneer) een zooierd.

Graaf een steen uit, ligt er nog een onder en er naast etc.etc.

Maar goed het is af. (Waarom wij dat terras maken heeft redenen, die te ver voeren hier uit te leggen)

Ik ben verder gegaan met het snoeien van de kromme ouwe bessen. Zal eens een na foto maken. Verschil is opmerkelijk.

Wat staat nog te gebeuren: gemetselde platte bak verwijderen. (Verheugen wij ons zeer op).

Daarna alle steenafval afvoeren naar de recycling. (Ook een pracht karwei).

Daarna gaan we waarschijnlijk een maandje revalideren .

Aan de 30m afrastering moet onderaan faunascherm geplaatst worden en erboven zichtbreeknet. Maar dat kan pas als de klimbonen van

de medetuinier geoogst zijn. 

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren alleen geoogst, vooral een tas vol N-Z spinazie nam veel tijd.

Vandaag twee kruiwagens mest gereden,

de laatste oude aardbeienplanten gerooid,

de nieuwe water gegeven want de gespitte grond wordt al weer droog.

Veel blad bij de tomaten verwijderd en afgevoerd.

Het laatste stukje prei schoon gekregen.

Een stukje sloot uitgeharkt  en schone stukken tuin maar weer geschoffeld.

Twee zakken potgrond naar huis gefietst voor de planten die daar verpot en naar binnen moeten de komende weken.

En een bos bloemen gescoord.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...