Annem@rie Geplaatst: 12 juni 2021 Share Geplaatst: 12 juni 2021 Ik moet zeggen, het gaat niet fantastisch bij mij. De helft is nu gezaaid en daar zijn er 4 van opgekomen waarvan ik er eentje per ongeluk vermoord heb. Zal je net zien dat dat de absolute winnaar was geweest… Ik heb dus 3 zaailingen die net de eerste echte blaadjes hebben gekregen. Ze staan voorlopig nog even in P9 potjes wegens het eeuwige gebrek aan plaats. De irissen zijn zo goed als uitgebloeid, dan kunnen ze daar mooi staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 14 juni 2021 Auteur Share Geplaatst: 14 juni 2021 De twee vroeg gezaaide venkels nu, nog steeds in de kas, waar ze ook moeten blijven tot... Volgens mij groeit er uit de rechter al een bloemstengel, ze zijn beide nogal gerekt, gaan niet in de breedte knollen zeg maar. En dat is precies volgens de verwachting, dat te vroeg gezaaide venkel gaat schieten. Deze week zaai ik 1/3 van de overige zaden. Omstreeks de langste dag nog 1/3 portie en de rest gaat eind juni de grond in. Dit doe ik buiten op de moestuin rechtstreeks op plaats van bestemming, direct op de goeie afstand, om niet uit te hoeven dunnen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vastone Geplaatst: 14 juni 2021 Share Geplaatst: 14 juni 2021 Van de vorige week dindag gezaaide zaadjes, zijn nu (na 6 dagen) de eerste 2 gekiemd, rest zal vast nog volgen. De twee vroeg gezaaide venkels (staan bij mij buiten in de verhoogde bak) groeien prima, maar net als wat @HuubvG aangeeft eerder wat lang gerekt dan de breedte in. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 14 juni 2021 Share Geplaatst: 14 juni 2021 (aangepast) Van de eerste lichting, begin (edit, 24, zie ik op het label, dus eind) mei voorgezaaid, zijn er 2 opgekomen. Die heb ik inmiddels in de volle grond gezet. Ik wil al dagen weer een serie voorzaaien, thuis, zodat ik ze goed vochtig kan houden. Maar de voorbereiding ligt nog roerloos op de keukentafel...als ik nog 1 dag wacht, kan ik de datum op het label aanpassen naar 15 ipv 5 14 juni 2021 aangepast door mdubbelm 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2021 Share Geplaatst: 14 juni 2021 Van het eerste zaaisel is er een blijven leven. Nu de rest gezaaid vandaag, en duimen 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vastone Geplaatst: 14 juni 2021 Share Geplaatst: 14 juni 2021 De eerste twee knolvenkels hier zullen geen winnaars worden.. Kan gewoon niet van het loof afblijven, zo lekker door het eten.. maar goed dat de nieuwe lading goed lijkt te kiemen (inmiddels 4 boven). 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redzebra Geplaatst: 14 juni 2021 Share Geplaatst: 14 juni 2021 Zondag nog niks, juist foto doorgekregen eerste is er en bericht 2 de nu ook 😀, 2 uit 4 zaden, rest komt misschien nog, dit weekend ga ik nog een deel zaaien. Maar ben al tevreden, ik heb al plantjes. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 15 juni 2021 Share Geplaatst: 15 juni 2021 De temperatuur is weer ouderwets omhoog geschoten (30+, ook de rest van de week en de afgelopen week al), hopelijk schiet de knolvenkel niet te snel door. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeanne heijmans Geplaatst: 15 juni 2021 Share Geplaatst: 15 juni 2021 Ik moet ze echt morgen verpoten ze staan er zo zielig bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 19 juni 2021 Share Geplaatst: 19 juni 2021 Vanmiddag ontdekte ik dat 1 vd 2 in de volle grond geplante knolvenkels is overleden. Die andere staat er redelijk ok bij. Ziet er nog niet uit als een kampioen. De zaaisels van 14/6 op het balkon doen nog niks, maar dat is ook nog maar 5 dagen geleden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goudsbloempje2 Geplaatst: 19 juni 2021 Share Geplaatst: 19 juni 2021 Bij mij gaat het ook niet hard. Volgens mij heeft er een slak vannacht ook van eentje gesnoept. En dat terwijl ik gisteren na de regen twee liter bakken met slakken had verzameld... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 19 juni 2021 Auteur Share Geplaatst: 19 juni 2021 Vastone bracht mij op een idee: V2, de kleinste van de eerste twee geteelde venkels, is niet meer en smaakte goed. V1 volgt binnenkort ook, maar mag nog even groeien in de kas. V1 vandaag, alleen over Eerder in de kas op 24 april en op 5 juni, V2 is een stukje naar links verplant. Gisteravond heb ik 1/3 van de 18 overgebleven zaden, 6 stuks (nog 1/3 gaat komende week gezaaid worden, de rest eind juni) gezaaid in de moestuin. Vanavond wilde ik opnieuw gaan zaaien omdat ik verwachtte dat de zaden met de onweersbui weggespoeld zouden zijn. Maar een rij komkommerkruid had zich over het zaaibed gebogen, dankzij het geweld van de onweersbuien. Dus lag alles er nog keurig bij, inclusief de takjes die ik bij ieder zaadje gestoken had. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 20 juni 2021 Share Geplaatst: 20 juni 2021 Hier is 1 plantje van de 2e zaaisessie van 14 juni jl. opgekomen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arja Geplaatst: 20 juni 2021 Share Geplaatst: 20 juni 2021 Vandaag de drie mtfw venkeltjes uitgepoot (linkerrij, bovenste drie plantjes) en ook de gewone venkeltjes. En HOERA het zakje met se overige zaden teruggevonden, dus die ga ik ook nog snel zaaien. Hup venkeltjes! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 20 juni 2021 Share Geplaatst: 20 juni 2021 Mijn zaailing uit de eerste lichting ziet er prima uit: En de tweede lichting is ook onderweg. Dit is er een deel van: 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 22 juni 2021 Share Geplaatst: 22 juni 2021 Gisteren in 100% composteerbare suikerrietbakjes de wedstrijdvenkel gezaaid. 2 x 9 zaadjes. Heb er nog 4 of 5 geloof ik. Maar echt heel kleine zaden allemaal. Zaten maar een paar ‘normale’ bij. Denk dat ik er daarom ook meer heb. Zo klein heb ik ze zelden gezien. 1 bakje staat buiten onder afdakje zodat het niet weghoost. Andere staat binnen. Benieuwd wie het beter gaat doen. The game is on mensen! 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 23 juni 2021 Auteur Share Geplaatst: 23 juni 2021 @Mellie, de zaden waren inderdaad klein, het leek of er soms een schildje tussen zat. Daarom hebben alle deelnemers een paar extra zaden ontvangen. @Flup, op de eerste foto, die mooi grote knolvenkel, groeit daar een tweede uit dezelfde kiem of waren het twee zaden bij elkaar? Ik heb vandaag V9 t/m V14 gezaaid in de vollegrond ter plekke. Over een dag of 10 de laatste 6. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 23 juni 2021 Share Geplaatst: 23 juni 2021 @HuubvG dat is uit 1 zaadje, die 2e miniknolvenkel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tielse flipje Geplaatst: 24 juni 2021 Share Geplaatst: 24 juni 2021 De vraag is; geven de grootste zaadjes de zwaarste venkels? Gisteren alles gezaaid, veel zaadjes opgestuurd gekregen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marjoleinvdh Geplaatst: 24 juni 2021 Share Geplaatst: 24 juni 2021 Hier gaat het allemaal niet zo hard.. na een aantal weken begint de 1e lading (3vd4 opkomst) echt blaadjes te krijgen. Van lading 2 (3,5 vd 6 opkomst) die in de vensterbank gezaaid zijn had ik meer snelheid verwacht, maar valt tegen. 1 ervan kwam wel op maar kreeg de kiembladeren niet uit de grond dus daar staat nu een kaal steeltje. Vanmiddag lading 3 gezaaid (6 stuks) en zaterdag hopelijk een lading in de moestuin ter plaatse, en dan is het zaad op. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ktrijn Geplaatst: 26 juni 2021 Share Geplaatst: 26 juni 2021 ze zijn nog klein, maar ik hoop dat het de grootste zullen worden! 😁 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 26 juni 2021 Share Geplaatst: 26 juni 2021 Hier zijn vandaag 6 zaadjes in 2 potjes gegaan. Gewoon lekker buiten laten staan, want: vergeten binnen te zetten. Of misschien ook wel leuk voor het wedstrijdeffect! Wie weet wel een winnende strategie! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vik Geplaatst: 28 juni 2021 Share Geplaatst: 28 juni 2021 Vandaag mijn 2 planten in grote potten gezet. Morgen ga ik er nog 1 bijzaaien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mdubbelm Geplaatst: 28 juni 2021 Share Geplaatst: 28 juni 2021 Hier vooralsnog maar 4 opgekomen plantjes van de eerste zaaisel, 1 is al gesneuveld. Ik twijfel of de 3e zaaironde volle grond of potjes wordt 🧐 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vastone Geplaatst: 28 juni 2021 Share Geplaatst: 28 juni 2021 Van de op 8 juni gezaaide 8 zaadjes zijn er 6 opgekomen. Gisteren pas uitgeplant ivm eerder geen tijd. Zag net dat ze de heftige regenbuien in elk geval overleefd hebben. Restant moet nog gezaaid worden (ook iets met tijdgebrek). De eerste twee knolvenkels groeien nu wel goed met al die regen ivm zon. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.