Ga naar inhoud

Ganzen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bij een dieren arts zaten ganzen die daar wegmoesten

ze waakte namelijk niet .....en daarom moesten ze weg .

heb ze maar opgehaald .is een trio 2 vrouw 1 man

wel erg bang ze willen het liefst vluchten als je in de buurt komt

012.jpg

006-2.jpg

Geplaatst:

Ze zijn leuk, lijkt mij een kruising van gewone witte gans met die gans soort die Jorieke ook heeft, even naam kwijt

vooral de man doet mij daaraan denken.

Lijkt me leuk in de tuin!

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  schreef hansm:
Ze zijn leuk, lijkt mij een kruising van gewone witte gans met die gans soort die Jorieke ook heeft, even naam kwijt

vooral de man doet mij daaraan denken.

Lijkt me leuk in de tuin!

welke denk jij dat de man is

zelf denk ik die wat die lel onder zijn kin heeft zitten

schreef Jorieke123:
Er lijkt inderdaad wat Toulouse doorheen te zitten. Bij de ene meer dan bij de andere.

Wel mooie beesten. Succes met de enorme bergen groene drollen die ze leggen

dat valt nog reuze mee

en het is snel opgeruimt mijn jongste zoontje harkt dat allemaal netjes bij elkaar .....

Geplaatst:

Ja die naam was ik even kwijt Toulouse ganzen, is het nog ooit goed gekomen met je broedeieren Jorieke van die kerel.

Groengrasganzendrollen lijkt mij uitstekende stikstofrijke mest

Ja absoluut is die met lel de man, je zal zien dat hij ook meest beschermend gedrag vertoond voor de twee andere,

als je ze elke keer dat je kijkt bij ze wat bijvoerd uit de hand worden ze vast gauw tam.

Er is een mooie naam voor mannlijke ganzen maar ook wer vergeten even googlen ga ik

Geplaatst:

ze waren pas 1 jaar oud vertelde die dierenarts me

dus ik hoop dat we komend jaar wel ganzen eieren kunnen rapen .

vind die zooooo!!!!!!!!!!!! lekker .

tot nu toe lopen ze snel angstig weg als ik bv het hok of in de tuin na hun toe ga .hoop ook dat dit beter word vind het maar zielig hoe ze de vlucht op gaan

Geplaatst:

Ik merk dat beesten in een groepje wat angstiger zijn dan dieren die alleen of met zijn 2-en zijn. Onze 2 dames ganzen hebben wij met de hand 'opgevoed' en ze aten uit je hand. Nu er 2 mannetjes bij lopen, die ergens anders vandaan komen, lopen ze steeds voor je weg. Als je even de tijd neemt, eten ze wel van de eeuwig moes bladeren die ik ze voer....

Geplaatst:

ik denk ook dat ze een beetje afgezondert zaten .ze liepen in een paarden wei . ze zijn niet verwaarloos of zo .maar ik denk dat het contakt wat minder is geweest .....ik heb grauwe ganzen lopen die zijn nog niet eens zo schrik.achtig of bang

maar het komt wle goed

ze hebben zich gisteren heerlijk uitgeleeft in onze kleine tuinvijver ...

• 2 weeks later...
Geplaatst:

hier nog even wat foto,s

ze zijn nu wat rustiger aan het worden maar wel nog wat schuw

wie zit er welke tot een man is

010.jpg

007.jpg

002-2.jpg

Geplaatst:
  schreef Jorieke123:
Volgens mij 1 man (met knobbel en kinkwab) en 2 vrouwen.

Maar 1 van die 2 'vrouwen' kan natuurlijk ook een jong mannetje zijn.

ze zijn als ik die dierenarts mocht geloven 1 jaar oud

die met die knobbel en kinkwab .zijn knobbel is maar klein is het dan toch een man ??

ik kan wel ganzen en eenden sexen maar dan zijn ze normaal pas een paar weekjes oud

en ik wil deze nog niet meer stres laten opdoen .. maar wil wel weten welke de man is ....

Geplaatst:

ja dat had ik dus ook

die tourlouse ganzen zijn die makkelijk te krijgen en te houden net zo als andere ganzen

het is dat ik dat nummer niet meer heb van die DA anders belde ik haar en vroeg het haar nog eens........ wat wie wat was .. .

Geplaatst:

Het is denk ik lastig te zien omdat het kruising is, maar dan nog denk ik dat Jorieke gelijk heeft.

Is er 1 gans die min of meer de andere 2 beschermd, dat vindt ik wel typisch gedrag bij mannetje.

Geplaatst:

tot nu toe zie ik geen beschermings gedrag

nee was niet de DA in de heeg ...was er een die ook een internet site heeft over paarden maar maar welke dat het ook al weer was ??

Geplaatst:

Volgens mij is het dan een kruising chinese knobbelgans en zit er geen toulousegans in.

Als hij al een kruising is mischien wel zuiver dier.

Maar nog steeds denk ik dat juist de grote knobbel man betekend ookal hebben vrouwtjes C-knobbelgans er ook een maar klein en die gans toch nog steeds het mannetje is.

Geplaatst:

ja ik ken het .......

maar ik doe dat gewoon weg met de hark .....dan blijft het wel wat schoon ......

of mijn jongste zoontje van 9 jaar die het lekker schoon maakt met de hark .( nee this geen kinderarbeid hij krijgt er voor betaalt ........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...