Thessa Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 ik wil van het weekend kweeperen chutney maken, ( heb nog een emmer staan )hebben jullie nog lekkere recepten ? ik kon niets op dit forum vinden.....ik had het idee om hem zo te maken de kweeperen chutney; ( beetje van google geleend ) 750 gram kweeperen600 gram zoetzure handappelen 125 gram gedroogde abrikozen375 gram ui 4 rode Spaanse pepers (pitjes en zaadlijsten verwijderen) of thee lepel sambal manis3 theelepels gemalen kardemom2 theelepels zout400 gram witte basterdsuiker6 dl Franse rode wijnazijn iemand nog aanvullingen of ideen ?? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Heb je al op de site van Okke gekeken?Kweepeer.nl, daar haal ik vaak kweepeer recepten vandaan. Hij heeft ze allemaal zelf uitgeprobeerd(zegt hij)Er staat ook een chutneyrecept: http://www.kweepeer.nl/recepten/chutney-van-kweepeer-met-abrikozen/ Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 ja daar kreeg ik dit recept idee van ga ook nog uien chutney maken , ook daar heb ik nog 2 kisten van staan 1 geel 1 rood....zal ook daar even en idee'tje op los laten.... wordt vervolgd.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Haha ik zie dat het hetzelfde is.heb je wel eens uienjam gemaakt? Ik wel, het is heerlijk met kaas of paté of bij een stukkie vlees/vis of vego.Ik vond dit recept: http://www.kookn.nl/geroosterde-knoflook-uien-jam/ hiermee maak je 2 potjes en een tijdje houdbaar! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 (aangepast) ha ha zo leren we wat he grappig de uien jam....daar had ik nou nooit aan gedacht.... ik heb genoeg dus als ik weer eens niets te doen heb..... ga het zeker eens proberen ! hier een idee voor de uien chutney ....* 5 gele of rode uien* 1 teentje knoflook of hele bol solo* 2 eetlepels olijfolie* 125 gram bruine basterdsuiker* 125 gram half balsamico-azijn half rodewijn azijn * 50 gram rozijnen* zout en peper bij de andere chutney die ik al gemaakt heb, heb ik een proefje gedaan of het echt in smaak zo veel scheeld of je de in verhouding duurdere basterd suiker, rodewijn azijn ipv gewone kristal suiker en witte azijn gebruikt....ik kon het niet duidelijk ondekken....wel heb ik direct geproeft en dus geen weken laten rijpen.dus voor wie het wat goedkoper wil houden..... 31 oktober 2011 aangepast door Gast Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Appelvrouw....bah...dat klinkt lekker! heb pas een streng gerookte knoflook gekocht, lijkt me erg lekker om die hiervoor te gebruiken! Van het weekend eens proberen. Vandaag zuurkool gemaakt ( nu 6 weken wachten:-) En Thessa: vandaag weer 6 potten van jouw courgettes op zoetzuur gemaakt! Die vind iedereen hier zo lekker! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 ha ha leuk om te lezen ! had jij nog courgette's dan ?bij ons ligt de boel al 2 a 3 weken helemaal plat, toen nog wat baby's kunnen plukken en die door de soep, nassi e.d verwerkt....maar nu is het echt helaas klaar en moet ik weer wachten tot komend seizoen....maar i.d de zoet / zuur gaat ook bij ons erg snel....gelukkig heb ik nog wel een 20 potten Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Nee, ik heb ze al een tijd niet meer, dus ben bij de Lidl geweest! ) Volgend jaar hoop ik meer courgettes te hebben! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 31 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2011 ha ha vergeet helemaal dat je ook in de winkel groentes kan kopen.... voor wie het uien chutney recept gelezen heb in berichtje hier voor, ik heb hem veranderd....dus een nieuwe variant staat in zelfde berichtje...succes ! (ik zal hem toevoegen in thessa's recepten) nu nog een pompoenen chutney en ik heb een heel assortiment aan chutney's Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Iemand nog een lekker mango chutney recept, heb er 10 liggen van de reclame van de Jumbo. Zak vullen voor € 5 vorige week.Er in gedaan 10 mango's, 5 x snoeptomaatjes ,1 paksoy en toen was de zak vol. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 4 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2011 Iemand nog een lekker mango chutney recept, heb er 10 liggen van de reclame van de Jumbo. Zak vullen voor € 5 vorige week.Er in gedaan 10 mango's, 5 x snoeptomaatjes ,1 paksoy en toen was de zak vol. gepikt van smulweb; idee ?? Ingrediënten';2 half rijp mango`s, in kleine blokjes gesneden (zo 1 kilo)2 grote uien, heel fijn2 grote teentjes knoflook, heel fijn2 rode pepers, zonder zaden, geel fijn150 g blanke rozijnen250 g, bruine suiker of lichte rietsuiker2 t gemberpoeder2 t kerriepoeder1/4 t cayenne1 vol t zout Bereidingswijze1. Kook alle ingrediënten voor 3/4 - 1 uur op zacht voor tot een dikke saus/chutney. Let wel dat aan het einde van kooktijd de saus niet aan de bodem vast branden. Roer met een houten lepel over bodem.2. Als chutney nog te grote stukken bevat na koken. kan jij met een garde het nog fijner maken of voor nog een fijner chutney, kan jij dit in een keukenmachine nog gladder krijgen, maar ik verlies een chutney met iets meer structuur erin.3. Doen hete chutney in schone potjes. succes Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 6 november 2011 Delen Geplaatst: 6 november 2011 Bedankt voor je reactie, lees hem nu pas.Heb vanmorgen alle mango's schoongemaakt en met suikerwater op het gas gezet, omdat ik niet wist wat er mee te doen.Was een impulsaankoop. Doe ze zo in potjes, en gebruik ze wel in vruchtensalade of bowl.Ook lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 15 september 2015 Delen Geplaatst: 15 september 2015 Gister heb ik een kweepeer gestoofd, als stoofpeer. Helemaal opgegeten en de halve nacht wakker gelegen: wat ligt dat zwaar op de maag... Doen we niet weer Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Stoven gaat dus niet goed maar wat vang ik dan met mijn enige kweepeer aan? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 18 september 2015 Delen Geplaatst: 18 september 2015 Heel klein potje gelei? Je kunt m ook in je kast leggen dat ruikt heerlijk. Heeeeeeel vroeger werd er een kweepeer in het huwelijksbed gelegd.De kweepeer staat voor geluk, liefde en vruchtbaarheid,en bijkomend voordeel,het rook ook nog eens lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 19 september 2015 Delen Geplaatst: 19 september 2015 Nogmaals Willy: HIER staan alle mogelijke recepten... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 19 september 2015 Delen Geplaatst: 19 september 2015 Bedankt Speets, heb het adres doorgestuurd naar mijn Bazin, zij is de kok in huis hé, ik ben maar de kweker. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.