BertSchuilenburg Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Er zijn toch nog een aantal paprika's aan mijn plantjes gekomen. Helaas zijn ze nog groen en dus niet rijp. Ik weet dat je paprika ook groen kunt eten maar rode of gele paprika is toch veel zoeter? Ik wil de groene paprika's nog verder laten rijpen. Als ik ze oogst en binnen leg, rijpen ze dan nog zoals met tomaten het geval is? Of moet ik de hele planten binnen nemen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik had die van mij in de vensterbank gelegd, en ze zijn nog iets roder geworden. Maar ook helemaal slap en fluffig... Bij mij was het niet zo'n succes. Misschien wel met plant en al? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DVL Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 De beste manier om paprika's vers te houden is om ze aan de plant te laten hangen. Na het oogsten niet langer dan 14 dagen bewaren. Geoogste groene paprika's zullen niet zo heel veel meer rijpen en zoals Jorieke zegt komt dat de kwaliteit niet ten goede. De paprika's aan de plant laten hangen en nog enkele weken binnen op een lichte en warme plaats zetten zal denk ik beter werken. En groene paprika's zijn ook lekker Quote
BertSchuilenburg Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Bedankt Jorieke en DVL, dan ga ik proberen de plant binnen op een lichte plaats te zetten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.