Jorieke123 Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 In mijn vers-aangesneden-al-een-aardige-tijd-in-de-vensterbank-liggende-tomaat groeien tomaten plantjes! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Zie :http://www.kennislink.nl/publicaties/levendbarende-planten-de-zin-of-onzin-van-viviparie Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
geedee Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 Had ik vorig jaar in december ook toen ik een kalebas openmaakte om er mee te knutselen: ik heb ze toen bij een kamerplant "geplant"...maar er zijn geen kalebassen aan gekomen...vergeten om voor bijtje te spelen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Pfff ik had nog een paar van die tomaten liggen, wat op zich heel handig is om nu nog lekker ergens een tomaatje door/op te kunnen doen. Maar ik hoop toch echt dat er volgend jaar geen zaadjes meer kiemen IN de tomaat. Want om die er nou elke keer uit te moeten peuteren Ik hoop dus niet dat het typisch iets is voor deze soort ofzo. Dat ze er gevoeliger voor zijn? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 gut, toen ik de foto zag dacht ik eerst 'gatver, beestjes!'' maar een paar plantjes er in geeft niet Quote
Frans Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Maar ik hoop toch echt dat er volgend jaar geen zaadjes meer kiemen IN de tomaat. Want om die er nou elke keer uit te moeten peuteren Je kunt er er ook tomaten taugé -soep van maken . Bespaart je het uitpeuteren van de zaadjes en scheelt weer in de hoeveelheid toe te voegen taugé . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 14 november 2011 Auteur Geplaatst: 14 november 2011 Er zitten tomaten bij waarin alle zaadjes al zijn gekiemt. En (vooral het groen van) tomaten planten kan je niet echt eten toch? De kiempjes hebben al groene blaadjes... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Ik zou ze niet eten....weet niet wanneer zich het giftige van een nachtschade vormt....als ze groen zijn zit dat er toch al in denk ik. Quote
jootje Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Ik zou ze ook niet eten...vind ze een hoog " alien " gehalte hebben! Heb zowiezo gauw last als er iets is met tomaten, vind ze heerlijk, maar ik word echt niet goed, als het harde gedeelte, bij de aanzet van het steeltje nog in een plakje zit. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 november 2011 Geplaatst: 14 november 2011 Haha een intelligent geëvalueerde tomaat..die tomaat heeft uitgevonden hoe hij voor jou oneetbaar kan zijn en zich kan voortplanten.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Borsalino Geplaatst: 15 november 2011 Geplaatst: 15 november 2011 Das de nieuwe levendbarende tomaat.Zoiets komt meestal uit op zo een plant als in Little Shop of Horrors Niet aan Uw varkens voederen maar andersom Quote
jos Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Helaas is deze mutant niet meer voorhanden. Mijn schoonzus die hem ontdekte tussen de tomaten van de super heeft er een foto van gemaakt en aan de beesten gevoederd. Quote
bio-fee Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Een taugétomaat! Wat een gek ding zeg!? Quote
jvdh Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Interessant, ding ziet er nog maar net rijp uit en die zaden zijn al aan het kiemen geslagen! Quote
Noompi Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Wow, viviparie dus! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had! (Heb biologische opleiding gehad) Wel makkelijk die kant en klare tomatenplantjes! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
Janine~Bustani Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Ook hier een keer gehad: Echt bizar! Quote
Frank vwl Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Heal apart inderdaad, lagen ze heel zonnig of op een hele lichte plaats? Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Die van mij kwam uit de koelkast. Quote
greetje Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 het lijkt wel tomaat en tuinkers ineen ,maar ik zou het risico niet nemen het te eten Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Je KuNT het ook niet eten...de tomatenplant is giftig! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bubbels Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Die foto's moet je niet bekijken na een pittige horrorfilm. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Frank vwl Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Zou het misschien een soort van evolutie van de tomaat als meest gegeten groente ter wereld kunnen zijn? een complot van de tomaat om zich te kunnen vermeerderen. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Lijkt mij vies op zo iets nog te eten. Quote
Sovreze Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Zou het misschien een soort van evolutie van de tomaat als meest gegeten groente ter wereld kunnen zijn? een complot van de tomaat om zich te kunnen vermeerderen.En terecht Quote
geedee Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 Die van mij kwam uit de koelkast. Wel heel apart dat zaad, waarvan men zegt dat het kiemt bij hogere temperatuur, zich niks aantrekt van de zaai-info, maar gewoon in je koelkast kiemt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.