Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Superschattig!
Ze zijn echt grappig. Voor ons als beginnend kippenhouders is de ontwikkeling ook heel boeiend. Het kuikentje wordt inderdaad een haantje. Het is nu 3 dagen na de foto en het kammetje gaat rap groeien en is aan het verkleuren. De zwarte kuikens hebben dit niet.
  • Like 2

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik kan de tekst op het plaatje slecht lezen maar ja hoor, dat weet ik :) 

 

Ik moest weer van een boel zooi (brandnetels, stinkende gouwe, klimmende winde, enz.) af en daar is deze bak ideaal voor! Van de winter halen we die randen weg en dan hebben de kippen nog een keer een feestmaal want dan zitten er allemaal beestjes in en kan de hele bende lekker overhoop worden gekrabt en gepikt.

 

227_1425.JPG

 

227_1409.JPG

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik zag vandaag een kip waar eierstruif uit haar achterste kwam… Ik had het nog nooit gezien, maar wist direct dat het een geknapt ei was. Internet instructies opgevolgd. Badje met epsom zout. Masseren en hopen dat het ei eruit komt… ik denk dat het goed mis is. Ei was kapot, want waarom zou er anders eierstruif uit komen…

Ze legt ook belachelijk grote eieren. 2 soms 3 dooiers erin. Kon niet goed gaan natuurlijk. Snap sowieso niet hoe een kip dat voor elkaar krijgt. Ik vind het zo verschrikkelijk zielig. Het lijkt me zo pijnlijk. Nu ben ik bang om naar het hok te gaan morgen… pliesssss laat alles goed gaan

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie Het kan een kapot ei zijn geweest maar dat hoeft niet. Het kan ook zo zijn dan de "eierfabriek" de schaal vergeten is. Zeker omdat je omschrijft dat de "fabriek" meer dooiers maakt dan schalen. Deze dooier is dan van de band gevallen :-)

Wij hebben het ook eens gehad bij een van onze Amrocks en die hebben we onderworpen aan een inwendig onderzoek. In het donker de kip van de stok geplukt, latex handschoen aan met wat olijfolie en dan met je vinger even voelen of je iets hards tegen komt. We vonden toen niets.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je gelijk hebt… ze lijkt het weer goed te doen dus misschien was het een ei zonder schaal of zo’n heel dun geval. Ze eet weer en scharrelt ook weer rond met de rest. Ik hoop dat het goed blijft gaan. Zat behoorlijk in de rats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2024 om 11:04, Mellie zei:

Heeeey en vandaag weer een dubbeldooier!
Ik had gisteren een halve eierschaal gevonden en vandaag dus een hele . Ik hoop dat het legleed voorbij is.
 

Jee, wat eng. Ik duim dat t goed blijft gaan Mellie.

aangepast door Trea
Foto verwijderd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdrie, een roofvogel! Terwijl ik al meerdere keren de kippenwei in en uit was gelopen met snoeiafval. Hij had niets te pakken (op wat donsveren na) en vloog rechtstandig weer omhoog en weg. 1 kip was nog even kwijt maar die zat ergens plat tegen de grond gedrukt onder een plant en die stoof er vandoor toen we haar wilden pakken. Ze lopen nu maar weer even in de overdekte ren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hier ook een hoop gedoe vorige week. 
Nachtelijke problemen met Black (de volgende ochtend in shock 5 huizen verderop opgehaald ) en met Janice die in de perenboom was gaan slapen. Zij is na wat kabaal tijdens zonsopkomst verdwenen en wat later best ver van huis in een tuin gespot. Om 10 uur was ze zelf weer terug naar huis.

Voortaan moeten de kipjes op tijd terug in de ren want dit is eng. Ook omdat er een steenmarter in de buurt al een paar autos heeft beschadigd. 
 

Maar zelfs op tijd opsluiten lijkt niet genoeg want weer 2 dagen daarna komt Ini mini niet naar huis als ik de kippen om 7 uur op wil sluiten. Ik ga tot 2x toe op speur/roeptocht  in de buurt. Maar het lijkt tevergeefs. En dan net voor t donker komt ze door de heg van de buurman aanwandelen. Ze kakelt iets,  in herhaling, alsof ze me iets wil vertellen.
 

Ik weet zeker dat er een paar keer iets moet zijn gebeurd want Black en Ini mini zouden niet zomaar hun kroost aan hun lot overlaten. Ik heb mijn kipjes daarna 2 dagen opgesloten. Maar daar doe ik ze duidelijk geen plezier mee. Daarom mogen ze voorzichtig 2 uurtjes van ca 5 - 7 weer vrij loslopen.  🍀🤞

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...