Mellie Geplaatst: 10 juni 2024 Geplaatst: 10 juni 2024 5:20 u vanochtendPokpokpoookpoookkkkpoookkkkkpooookkkkkPoookkkkooookkkpokkkkpokkkpokkkkpooookkkPooooookkkkkpoooookkpokkkkpooooooookkkkPoooooooooookkkkpooookkkpooookkkpooookkIk: Quote
Trea Geplaatst: 14 juni 2024 Geplaatst: 14 juni 2024 Nou t gaat hier inmiddels helemaal niet zo goed meer met de twee broedse tantes. Ze waren van de week niet zo lekker bezig. Het nest was bepoept. Vieze lucht en vieze eieren. Dus alles schoongemaakt en de dames apart gezet. Ik had ze ieder een paar eieren gegeven en wat neppers. De hele dag steeds gecontroleerd of ze op hun eigen nest bleven. Dat ging goed. Ze leken heel gelukkig met de nieuwe situatie . De neppers had ik de dag erna vervangen met eitjes uit de broedmachine en die uitgezet. Gisteravond ging t ineens niet meer goed. Eieren in de steek gelaten en nu worden er steeds eieren uit t nest gekickt. Quote
Trea Geplaatst: 14 juni 2024 Geplaatst: 14 juni 2024 Op 10-6-2024 om 07:14, Mellie zei: 5:20 u vanochtend Pokpokpoookpoookkkkpoookkkkkpooookkkkk Poookkkkooookkkpokkkkpokkkpokkkkpooookkk Pooooookkkkkpoooookkpokkkkpooooooookkkk Poooooooooookkkkpooookkkpooookkkpooookk Ik: 🤣 Quote
Mellie Geplaatst: 14 juni 2024 Geplaatst: 14 juni 2024 Oooo @trea wat naar… en nu? Weer terug in broedmachine? Ja lach maar om die rot kippen Quote
Trea Geplaatst: 15 juni 2024 Geplaatst: 15 juni 2024 (aangepast) Nee, ik laat het maar zo. Twee hennen op een nest. Ik had ze toch gewoon samen op een nest moeten laten zitten. Nu er 4 eieren uit zijn gegooid kunnen ze de overige 6 in principe ook prima warm houden. Dat mini-broedmachientje is trouwens ook niet erg geschikt om kuikens uit te laten komen. Alleen handig voor reserve eieren of als je max 4 kuikens wil terwijl je kippen nog serieus broeds moeten worden (verkorten broedtijd). 15 juni 2024 aangepast door Trea Foto toegevoegd mini broedmachientje Quote
Trea Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Er zijn maar 3 kuikens uitgekomen, veel miskramen en zo goed als volgroeide kuikens. 😔 Mogelijk 2 haantjes en een hennetje. Autosexen is niet zo duidelijk als ik dacht dat t zou zijn. Quote
bonnie f Geplaatst: 27 juni 2024 Geplaatst: 27 juni 2024 Wat naar allemaal! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Trea Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 (aangepast) Niet alles is naar. De 3 kuikens doen het heel goed. En Tintin is een beauty geworden die inmiddels banger is van de hennen dan van mij . Het is nog steeds een vraag wat het geslacht is van de kuikens. Het schijnt dat de krielvariant veel lastiger is om te sexen dan de gewone Amrocks. Ik zie het in ieder geval nog niet. 1 juli 2024 aangepast door Trea Fotos rechtzetten 2 Quote
bonnie f Geplaatst: 2 juli 2024 Geplaatst: 2 juli 2024 Zou ik ook gokken. Amrock haantjes hebben zo'n wit vlekje op de kop. Maar garantie tot aan de voordeur. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Trea Geplaatst: 6 juli 2024 Geplaatst: 6 juli 2024 (aangepast) Op 1-7-2024 om 21:42, tielse flipje zei: Haantjes, denk ik. Tielse flipje en @bonnie f, Wat denken jullie nu? Ik hoopte 2 haantjes en een hennetje. Twee hebben duidelijk witte strepen in de vleugel. De derde (foto 1) is wat donkerder gestreept en heeft iets minder kam. Of zegt dat niks?. Verschil is inderdaad klein. Tintin heeft een nieuw tehuis gevonden bij mensen met een leuke groep Sulmtalers. Hun haan was gepakt en ze zijn erg blij met hem ter vervanging van de oude haan. PS ze zijn nu 2,5 week oud (foto met alle 3) . Op de eerste 2 fotos zijn ze ca. twee weken. 6 juli 2024 aangepast door Trea PS 5 Quote
Mellie Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Heel gek iets… Ik heb de laatste tijd dubbeldooiers. Heel leuk, maar vandaag met een omelet maken was 1 van de dooiers heel raar. Die heb ik eruit gehaald. Was een rubberige of ja, heel vaste in elk geval, substantie. Wilde het door de gootsteen spoelen en toen merkte ik hoe hard het was. Die andere dooier was normaal van kleur en maar later bleek, ook van smaak. Misschien ga ik straks wel heel raar doen!Pokpookkkkkk Quote
Dahli Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 (aangepast) @Mellie brrrrrrrrrr 😳. Het lijkt wel een embryo in een heel vroeg stadium. Of loopt er geen haan bij? Dat je die andere nog hebt gegeten, de rillingen lopen over mijn rug terwijl ik toch echt (bijna) alles lust/eet. edit: lees net Trea’s post hieronder. Heftig. Knap dat je het meteen herkende. 10 juli 2024 aangepast door Dahli Quote
Trea Geplaatst: 10 juli 2024 Geplaatst: 10 juli 2024 Ik had ik geks. Kon geen quote weghalen of iets nieuws posten. @Mellie wat er in je ei zat is niet helemaal okay . Wat je in het ei vond lijkt een soort van (in het engels) lash egg. Ik weet zo niet de Nederlandse naam. https://www.backyardchickens.com/articles/what-is-a-lash-egg-all-you-need-to-know-more.77939/ Quote
Mellie Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Ik weet zeker dat ik het normaal ook niet zou eten, maar het zat al in mijn omelet…. Dus de vieze heb ik eruit gevist, want erg herkenbaar. Die ander zat al met 12 andere eitjes gemixt…. Ik ga even lezen wat het is en of ik nog ga overgeven… Quote
grasje Geplaatst: 11 juli 2024 Geplaatst: 11 juli 2024 Ik neem aan dat dit in een normale eierschaal zat en dat je deze open kon breken en dit eruit kwam? Volgens mij is een lash egg van buiten vaak ook al een beetje 'vreemd'. Die heb ik ook een keer van één van onze kipjes gezien en dat zag er van buiten al vreemd uit. Quote
Mellie Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Ik moet zeggen, ik ging wel over mijn nek… gatver de gatver. Ei zag er van buiten normaal uit, maar was een dubbeldooier wat dus wel weer ongewoon is. Heb dat sinds een maand dubbeldooiers. Ervoor nog nooit. Iewwwwww. Elke x als ik die foto zie krijg ik echt een mega vies misselijk gevoel. Brrrrr. Quote
tielse flipje Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Dat "lash egg" verhaal gaat over een salpingitis, een eileiderontsteking. Deze eileiderontsteking kan veel oorzaken hebben; viraal, bacterieel (E. coli, Salmonella), Mycoplasma's. Als het een bacteriële infectie is wordt de ontsteking ingekapseld door de afweercellen van het lichaam, zoals bij een abces. Bij vogels is er altijd sprake van verkazing, de inhoud is dus niet dikvloeibaar, maar vast. Dit concrement krijgt door de peristaltiek van de eileider een langwerpige vorm als het gelegd wordt. Je ziet dit veel bij "red een kip" leghennen. Zonder behandeling loopt het slecht af. Opereren heeft een matige prognose. Levenslang injecties met hormoonremmende implantaten (om de vier maanden, maar variabel per hen) en antibiotica zijn levensreddend maar erg duur. Vaak wordt dus gekozen voor euthanasie.... Het verhaal van Mellie is anders, hier zit de tweede dooier binnen de eierschaal en dit is dus gevormd door de eierstok en niet door de eileider. 4 Quote
speets Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Als je googlet op afbeeldingen van lash egg, ziet dat er ook totaal anders uit dan wat jij had. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Trea Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 22 uren geleden, Mellie zei: Ik moet zeggen, ik ging wel over mijn nek… gatver de gatver. Ei zag er van buiten normaal uit, maar was een dubbeldooier wat dus wel weer ongewoon is. Heb dat sinds een maand dubbeldooiers. Ervoor nog nooit. Iewwwwww. Elke x als ik die foto zie krijg ik echt een mega vies misselijk gevoel. Brrrrr. Sorry Mellie dat ik je overstuur heb gemaakt. Ik hoop ook dat t een onschuldige gebeurtenis is. En dat t niet weer gebeurt. —- —- De kuikenclub mag nu s avonds een paar uur naar buiten onder toeziend oog van de 2 mamma’s als ik ook af en toe een oogje in het zeil kan houden. Zo leuk om ze te zien rondhuppelen om voedsel te zoeken. De streepjes van 2 van mijn Amrock kuikentjes hebben de laatste week een kleine metamorfose ondergaan. Het kuiken vooraan heeft nu duidelijk witte strepen. De andere twee zijn wat donkerder en hebben grijze strepen met witte spikkels. De 2 op de foto zijn ruim 3 weken. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Ik vind ze prachtig! En nee hoor Trea, het ei heeft me overstuur gemaakt, niet jij. Quote
Klavertjevier Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Hier een foto van onze vier kuikens van 5 weken met een trotse vader (Zweedse Bloemkip). De moeders zijn Amrocks. We denken dat de zwarte hennetjes zijn en de grijze haantjes. 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.