Liekie Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Op kippenforum.nl staan soms contactgegevens van fokkers. Misschien ook wel van Brahma's. Of anders marktplaats? Quote
Ian Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Mellie en liekie bedankt heb toch maar lokaal noord hollandse blauwe gekocht 2 Quote
Trea Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Op 30-5-2022 om 14:08, Ian zei: Hallo, iemand hier die me aan brahma's kan helpen? ben pas verhuisd en hier hebben de kippen veel meer ruimte en dan is 2 wel een beetje weinig Leuk. Ruimte voor een echte toom! Als je er een haan bij wil, is dat meestal geen enkel probleem. Op marktplaats heb je ze vaak voor t uitzoeken . Zo kun je zelf eenvoudig voor aanwas zorgen. Tenminste als je brahmas broeds worden en niet te lomp zijn om op eieren te broeden. Een broedmachientje kan dan natuurlijk ook. Via marktplaats hennen kopen is minder simpel. Er zitten ook broodfokkers en louche handelaren tussen. En voor je t weet zit je zo met een of andere zielig ziek beest opgescheept (quarantaine is aan te bevelen als je t niet 100% vertrouwd). Quote
Ian Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 @Trea ruimte genoeg +-400m2 voor de kippen maar een haan willen we niet Die maakt me teveel kabaal bij de grote fokker blijf ik wel weg, die nemen het vaak wat minder nauw inderdaad Quote
speets Geplaatst: 29 juni 2022 Geplaatst: 29 juni 2022 Hoera, hier mogen de kippetjes (en ander pluimvee) weer naar buiten 😃 😃 😃 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
tuinLB Geplaatst: 29 juni 2022 Geplaatst: 29 juni 2022 Op 30-5-2022 om 14:08, Ian zei: Hallo, iemand hier die me aan brahma's kan helpen? ben pas verhuisd en hier hebben de kippen veel meer ruimte en dan is 2 wel een beetje weinig Ik heb nog een aantal Brahma kuikens zitten. Mocht je er nog zoeken, stuur me maar een PM. 1 Quote
Trea Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 Bah, weer een kipje kwijt met (echte) vrije uitloop. Bij zonsondergang miste ik haar bij het opsluiten. Een uurtje eerder zat ze nog voor t raam naar binnen te kijken. 🥲 De andere kippen waren niet in paniek. (Wij waren in de buurt). Eerst had ik nog hoop dat ze de volgende dag weer tevoorschijn zou komen. Maar helaas. Ook helemaal niks teruggevonden. Er waren wel een paar vreemde zaken aan vooraf gegaan. Janice was donderdag in paniek tegen t raam gevlogen. Zij en andere kippen renden toen naar de ren. Janice vloog bovenop de ren. Ik heb niet kunnen achterhalen waardoor ze in paniek raakten. Vrijdag zat er een rare kat (geen buurkat) bij ons huis. 🐈 Die kat was zo brutaal dat hij het huis binnenkwam en naar boven ging. Mijn katten raken niet in paniek van een kat. Maar misschien hadden ze dat voor dit exemplaar wel moeten doen. 🤷🏻♀️ De kip die is verdwenen is Kwekky, een van de nog jonge Rhode island red krielkippen. Het aantal kipjes is nu terug naar 5. Gek hoor. Vorig jaar had ik nog 7 kipjes en 3 kuikens. Quote
Mellie Geplaatst: 12 juli 2022 Geplaatst: 12 juli 2022 Jeetje trea, wat naar allemaal! Ik voel met je mee. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 13 juli 2022 Geplaatst: 13 juli 2022 Ach nee toch. Wat verdrietig nieuws. Een kat zou heel goed kunnen. Onze kippen zijn niet (meer) bang voor onze eigen kat, maar ook niet (meer) voor vreemde katten. Als er 1 kwaad wil zou dat hier precies zo kunnen gebeuren. Toch vreemd dat er niemand in paniek was. Echt stom zoiets 😞 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 augustus 2022 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2022 Het aantal eieren loopt hier al zeker een week flink terug. Vandaag maar 1 ei!! Als ze al ergens anders zijn gaan leggen dan kan ik dat tot nu toe nog niet vinden. Het zal de rui zijn... Al zien ze er nog wel goed uit verder. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2022 Geplaatst: 25 augustus 2022 Mijn zijdehoenders zijn al zeker 3 maanden in de rui… overal veren en leggen, ho maar. Elk jaar hetzelfde. Heel lang in de rui. Geef ze nu elke week paar x kattenvoer. Op hevige jaloerse aanvallen van de amrocks na, zet dat ook weinig zoden aan de dijk. Maar wel heel lollig Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 september 2022 Auteur Geplaatst: 28 september 2022 We hebben nu al een paar jaar legnesten waar de eieren wegrollen en dan in een lade komen. Die lade kan je dan openen zonder in het kippenhok te hoeven. Nou goed... op zich ging dat af en toe even goed, maar over het algemeen werkte het niet. De dames willen geen luchtig gat onder hun bips om een ei in te laten vallen. Vandaag hebben we die nestbox dan eindelijk verbouwd en aangepast. De gaten zijn dicht en er ligt een heerlijk pak hooi om in te zitten/leggen. En ik kan er nu bij door middel van een deurtje. De kippen hebben gewonnen 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 29 september 2022 Auteur Geplaatst: 29 september 2022 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Amrutten Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 De dames zijn blij met de renovatie ! 1 Quote
Liekie Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Hier wordt er al weken niks meer gelegd. Vanaf eind augustus zoiets noppes meer. De wyandotte is hevig in de rui. Ze ziet er echt niet uit met d'r kale gat en kale vleugels. Hopelijk is dat snel weer bedekt want het is me toch koud overdag! De orps zitten dik in de veren, maar ook daar 0 eieren van. Ben echt wel een beetje teleurgesteld in de orps. Vreten prima, maar leggen ho maar 😕 Mooie en blijkbaar ook effectieve renovatie Jorieke! Hier winnen de kippen ook altijd... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2022 Shit shit, hier een jonge havik op bezoek. Net als 2 jaar terug in september (ok, het is vandaag oktober.. maar goed ) Ik zei het van de week nog: dat was toen rond deze tijd. Ik zat lekker rustig op mijn hurken (dus een beetje verstopt) basilicum te plukken en ineens hoor ik de kippen zo'n 6 a 7 meter verderop in paniek fladderen en kakelen. Zat er zo'n eikel achter ze aan! Ik ben dus keihard (en wapperend met mijn armen) naar hem toe gerend en schreeuwde nog zoiets als "Foei!!" ik heb nu een beetje last van mijn keel, zo hard riep ik . Hij bleef nog even proberen en rondfladderen en hippen maar kreeg geen kip goed te pakken (wel wat veren) en ging er toen maar vandoor. We zijn nog gaan kijken bij de vleeskippen die verderop lopen en zij zaten allemaal onder hun hok. Daar was ie dus ook al langs geweest, of ze reageerden op het gekakel van de legkippen. Dat kan ook. We hebben die vleeskippen maar even opgesloten in hun nachthok, en de legkippen hebben die mooie grote ren die we 2 jaar terug hebben gebouwd. Dat deurtje hebben we dicht gedaan zodat ze er vandaag even niet meer uit kunnen (normaal lopen ze elke dag buiten die ren in de boomgaard) Nu even bedenken wat we nu gaan doen met die vleeskippen. Misschien morgen maar even een goeie overdekte ren voor ze maken voor extra veiligheid. Het scheelt dat daar 2 hanen lopen die wel goed opletten. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 @liekie wat een pech toch met je kippen… vind het zo sneu voor je. Ik baal zelf ook steeds als er weer eens niet gelegd is. De zijdehoenders hebben bar weinig gelegd dit jaar. De amrocks doen het beduidend beter al lijken zij nu ook weer meer in winterstand te gaan. @jorieke123 dat is mazzel dat je gehurkt bezig was! Goede actie van je. Straks lekker een drup honing in je thee. 2 Quote
Liekie Geplaatst: 1 oktober 2022 Geplaatst: 1 oktober 2022 De wyandotte was ook al 2 weken broeds. Het was haar (en ook mijn) eerste keer dus ik was vooral benieuwd hoe dat ging. Ik vond haar niet zielig ofzo en na 2 weken kwam ze zelf weer van het nest af. De orps legden toch niet dus dat nest was toch niet nodig. En daarna ging ze dus ruien. Alles vol met veren. Ook een first 😊 1 Quote
RedTomato Geplaatst: 8 november 2022 Geplaatst: 8 november 2022 Mijn kippen hebben helaas dit jaar erg slecht gelegd. het begon best goed, maar ik heb nu al 2 maanden geen eieren meer. Ik ben nu aan het kijken om er een winter legger bij te doen. Mijn kippen eten trouwens ook geen rupsen. Had ze vol goede moed bij mijn spruitjes gezet, maar dat hielp dus niet. Quote
Liekie Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Die van mij eten wel slakken (yessss!!!) maar dat geeft wel risico op wormen las ik... De witte orp heeft nu al zo'n dag of 5 diarree. Echt waterfletsen. Ze eet verder wel goed, drinkt goed, scharrelt en zit niet bol ofzo, maar die flatsen gaan niet over. Ze krijgt alleen legvoer en water. Iemand advies wat te doen? Mestonderzoek laten doen ofzo? En kan iedere dierenarts dit? Quote
tielse flipje Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Ja, mestonderzoek op parasieten leert elke dierenarts tijdens de studie. Als er geen parasieten in de ontlasting gevonden worden is het een stuk moeilijker om achter de oorzaak te komen. Heb je de kip in de hand gehad; mager/dikke buik? Quote
Liekie Geplaatst: 9 november 2022 Geplaatst: 9 november 2022 Ik vind haar best wel aan de magere kant, in ieder geval magerder dan de bruine orp die beneden haar in de pikorde staat. Ik zal eens bellen naar de lokale dierenarts wat ze nodig hebben voor een onderzoekje en (niet onbelangrijk) wat dat kost... Quote
Mellie Geplaatst: 10 november 2022 Geplaatst: 10 november 2022 Hoe was het vandaag met de kip @liekie? Ik heb als ik veel groenvoer heb gegeven, ook dat de kippen diarree hebben. Maar nooit zo lang eigenlijk. Ik hoop dat ze snel opkikkert. Quote
Liekie Geplaatst: 11 november 2022 Geplaatst: 11 november 2022 Ik heb ontwormmiddel gekregen van de dierenarts. Ze weegt maar 2,2kg. Daar schrok ik wel een beetje van. De andere orp weegt 3kg, dus dat verschil was veel groter dan ik dacht. Ook maar wat traktaties gehaald want ze eet en drinkt wel gewoon goed. Hopelijk trekt ze snel weer bij. Ze oogt nog steeds niet ziek, alleen die diarree blijft Quote
Liekie Geplaatst: 12 november 2022 Geplaatst: 12 november 2022 Nieuwe dag, nieuwe update. De orp oogt nog steeds niet ziek gelukkig en de mest lijkt te verbeteren. Het zijn nu geen waterfletsen meer maar dikkige natte brij. Ze scharrelt lekker, eet en drinkt goed, geen verschil met die andere 2 eigenlijk. Kammetje nog wel wat bleekjes, maar zo snel kan dat middel ook niet werken natuurlijk. Hopelijk komen de veren ook weer wat terug want de rui duurt maar en ik vind haar koppie en nek wel dof nu. En die gekke pluk op d'r bips mag ook wel wat anders 😀 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.