Ga naar inhoud

goed teeltschema?

aardbeijim

Aanbevolen berichten

Jim, je schema is prima, de bladgewassen kunnen dan prima de restjes van de rijke bemesting die pompoen vraagt gebruiken. Andersom zou ik niet doen omdat peugewassen niet zo'n rijke (rest) bemesting vragen.

Je zou natuurlijk ook aardbeien mee kunnen nemen zoals in het velt boek behandeld wordt. Maakt opzich allemaal niet uit, zolang er maar gewisseld wordt is het al snel prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoelde inderdaad 2012 in plaats van 2010, type foutje

Klopt, de wortel groenten komen dan in het oude vak van de koolgroenten te staan. Wortel, prei, bietjes, ui, knoflook etc behoren bij mij tot de hoofdgroep wortelgewassen. Om precies te zijn, ik heb dit vak opgesplitst naar een bed met de aliums en een bed met wortels en bietjes. Prei staat bij mij dus gewoon in het uien/knoflook bed maar wordt ook wel in het bladgewassen vak gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik d8 er ook al aan om misschien een appart bed te maken voor uien en prei enzo.

Is het erg als er op het veld waar de knoflook komt nog boerenkool enzo staat.

Ja sorry voor deze vragen maar begin nu pas echt aan die wisselteelten te doen.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...