Tekj Geplaatst: 10 september 2013 Share Geplaatst: 10 september 2013 Nou, ik kan het werk van de mol maar moeilijk waarderen. In eerste instantie verscheen hij alleen achter het konijnenhok. Daar maakte hij er een grote zooi van. Dus op die rand van 15cm aarde en grind liggen nu stenen. Daar kan hij dus niet meer komen. Kwam wel extreem veel wormen tegen, dus daarom zat die mol daar. Enkele wormen heb ik in de 'moestuin' gedaan. Wilde ze gelijk in de grond doen, kom ik op 3 cm diepte een gang tegen. Hij zat dus al onder mn moestuin. Nog geen schade, tot vandaag. Wat Sla omhoog geduwd en een flinke mollengang er bij. Vandaag dus op enkele plekken wat stokken in de grond gestoken, zit helemaal vol met gangetjes. Bij de bieten, tomatenplanten... Om moedeloos van te worden. Als ie nou die rotslakken opvreet die het op mn bijna rijpe tomaten voorzien hebben... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Bij een boomkweker heb ik bomen besteld om bij te planten in de boomgaard. Behalve een oude boom zijn er nog boompjes die door de woelmuis wordt aangevallen. Hij gaf als tip zwarte bessen meeplanten onder de boom..een oude truc zegt hij, maar werkt wel. Dat ga ik eens proberen..ik heb in de poel een veld wilde zwarte bessen opschot... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 ik heb zojuist bericht gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn certificaat mollen en woelratten bestrijder en ik dus mijn licentie 4 krijg, dus bij overlast kun je contact op nemen voor een evt bestrijding Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Kijk, zo'n tip van die zwarte bessen, dát is nou es een mooie bruikbare tip, zou ik zelf nooit opgekomen zijn Moet de aanplant aan fruitbomen wel anders zijn dan op zwakke onderstam, anders ga je echt te grote wortelconcurrentie krijgen. Zwakke onderstam duldt geen ondergroei. Maar verder prima tip !@ Jet, jij zal geen al te zwakke onderstam zetten in je boomgaard ( ik neem aan halfstam of hoogstam ) dus daar gaat dat vast werken ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Inderdaad Bit, een komt een hoogstam appel en een halfstam Gieser Wildeman bij. ik heb zojuist bericht gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn certificaat mollen en woelratten bestrijder en ik dus mijn licentie 4 krijg, dus bij overlast kun je contact op nemen voor een evt bestrijding Hoe moet ik met dat voorstellen Zoniet? Ik heb bijvoorbeeld een boomgaard en tuin omringd door weiland met paarden, een ander weiland met schapen en een verwilderde tuin. Overal leven hier mollen en woelmuizen. Ik denk altijd: zolang de buren niets doen kan ik wegjagen of bestrijden wat ik wil, maar de beestjes komen toch wel terug. Maar goed, je kunt hier altijd een oefenplek vinden indien nodig..logeerkamers zat Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Ik kreeg de tip om op verschillende punten in de tuin lege flessen in te graven met de opening boven de grond.Schijnbaar houd een mol daar niet van.Heeft iets te maken met hoe een mol ziet, trillingen die weerkaatst worden op die fles? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Heb in het voorjaar een slang in de sloot en de woelmuisgang gelegt en met water de hele dag laten lopen.Geen last meer,maar voor hoelang Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Angela, die tip van die flessen geldt voor flessen waar je dan de bodem uit zou moeten halen. Dan suist de wind door de fles en produceert een geluid waar de woelmuizen/mollen dan niet van horen te houden. Dat heb ik tenminste ooit ergens gelezen... Maar heb ook al gelezen dat het niet echt werkt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Inderdaad Bit, een komt een hoogstam appel en een halfstam Gieser Wildeman bij. ik heb zojuist bericht gekregen dat ik ben geslaagd voor mijn certificaat mollen en woelratten bestrijder en ik dus mijn licentie 4 krijg, dus bij overlast kun je contact op nemen voor een evt bestrijding Hoe moet ik met dat voorstellen Zoniet? Ik heb bijvoorbeeld een boomgaard en tuin omringd door weiland met paarden, een ander weiland met schapen en een verwilderde tuin. Overal leven hier mollen en woelmuizen. Ik denk altijd: zolang de buren niets doen kan ik wegjagen of bestrijden wat ik wil, maar de beestjes komen toch wel terug. Maar goed, je kunt hier altijd een oefenplek vinden indien nodig..logeerkamers zat klopt inderdaad, zolang de buren niks doen kun je hoogstens de spoeling dun proberen te houden, dus veel klemmen of regelmatig gassen langs de randen van het perceel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 wateren voor Lie in elk gaatje,of andere manlui. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 goed idee Thea Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 4 december 2013 Share Geplaatst: 4 december 2013 Dat help ook mensen geur. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 @appelvrouw, heb je geen katten? Wij hebben er 4 en die komen regelmatig met een mol of ander graafgespuis thuis. Ze roeien ze niet helemaal uit maar het scheelt wel veel. Of dat rot-hondje van de buren lenen? Onze jachthond graaft ze ook nog wel eens uit, het lukt hem dan niet om ze te vangen maar dat doen de katten dan weer als ze bovenkomen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oro Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 zoniet , als je het gassen met fosfine bedoeld , dan stel ik mij serieuze vragen naar het nut van opleidingen die gegeven worden ivm het bestrijden van woelmuizen .. Om ook iets constructiefs bij te dragen , kan het ook een oplossing zijn om half gevulde emmers te plaatsen langs muren en afsluitingen gelijk met de bodem, omdat het een plaats is waar ze zich veel verplaatsen kunnen ze er op deze manier insukkelen , de tip van piroska ivm de katten is ook heel efficient . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 zoniet , als je het gassen met fosfine bedoeld , dan stel ik mij serieuze vragen naar het nut van opleidingen die gegeven worden ivm het bestrijden van woelmuizen . Om ook iets constructiefs bij te dragen , kan het ook een oplossing zijn om half gevulde emmers te plaatsen langs muren en afsluitingen gelijk met de bodem, omdat het een plaats is waar ze zich veel verplaatsen kunnen ze er op deze manier insukkelen , de tip van piroska ivm de katten is ook heel efficient .ik vind het gassen met fosfine/ fosforwaterstof anders een hele efficiënte methode om mollen en woelratten in de diepere gangen te pakken te krijgen, in ondiepe ritten gebruik ik liever klemmenik ben inderdaad onder andere opgeleid in het gebruik van mollen pellets net als dat ik opgeleid ben voor het bestrijden van vrijwel alle andere ongedierte Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 Deel van de opmerking van Oro verwijderd, laten we het hier even beschaafd houden... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 @appelvrouw, heb je geen katten? Nee geen katten. Maar er zijn er zat in de omgeving..ook veel wilde stalkatten die in het weiland naast ons hun nesten groot brengen. Er loopt er regelmatig een kat door mijn tuin, maar ik zie ze zelden met een muis.Woelmuizen lopen helaas niet langs muurtjes..die tip van die emmer is leuk voor een huismuis of een dergelijk beestje.Vergassen zal ik niet doen..behalve dat ik vind dat de woelmuis geen vergassings-doodstraf verdient omdat hij de wortels van mijn perenboom aanknaagt( het is toch een zoogdier hè)dat lijkt me me niet tof in mijn tuin, waar ik sowieso eerder probeer de beesten van mijn oogst te verjagen.Mollen al helemaal niet, behalve dat ze bergen maken in de tuin waar ik die niet wil doen ze helemaal geen kwaad... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oro Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 Deel van de opmerking van Oro verwijderd, laten we het hier even beschaafd houden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 5 december 2013 Share Geplaatst: 5 december 2013 huismuizen en bruine ratten gaan lopen inderdaad langs muren ed. woelratten helaas niet, zou het vangen een stuk makkelijker maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 6 december 2013 Share Geplaatst: 6 december 2013 Mijn hond heeft hier een nest woelmuizen uitgegraven.Hij heeft een sterk jachtinstinct en is zeer snel. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 december 2013 Share Geplaatst: 6 december 2013 Praat me niet van jachthonden Inderdaad vroeger had je mensen met een getrained hondje die zich verkochten om de woelmuizen te verjagen. Ik ben bang dat ze hier in de tuin eerst aan de kippen beginnen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 6 december 2013 Share Geplaatst: 6 december 2013 een correcte hond kent het verschil, de mijnen wel tenminste, maar die zijn veel te grof voor de ratten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 10 april 2014 Share Geplaatst: 10 april 2014 Sinds een paar weken zit er een woelmuis bij mij in het veldje knoflook. Het verhaal van knoflook dat woelmuizen zou weren, lijkt me dus niet helemaal waar. De muis heeft een grote tuin voor het uitkiezen, maar hij blijft maar in dat veldje aanwezig ( stuk van 4 x 6 meter ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 10 april 2014 Share Geplaatst: 10 april 2014 Daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden..volgens mij heb je hele culinaire woelmuizen..zonder te grappen. Ik las altijd: mierikswortel eten de muizen niet, nu die is bij mij tot net onder de groeipunt volledig afgeknaagd, Ook de mooie grote rabarber die ik had is helemaal weg...uitgevreten. Knoflook zou ze verjagen toch? Ik heb nu een experiment met narcisbollen en zwarte bes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 10 april 2014 Share Geplaatst: 10 april 2014 Culinair? Die van mij hebben laatst een jonge hulst afgeknaagd! Monsters!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.