HuubvG Geplaatst: 21 februari 2013 Share Geplaatst: 21 februari 2013 Omdat ik het best eens mis kon hebben, heb ik even gebeld met de firma die aan de Action levert. Polycarbonaat is een materiaal waar heel veel werking in zit, dus moet je daar een extra zachte siliconenkit voor nemen, de "Spectrum N" in dit geval - van dit merk dan. Het wil dus wel, ik was dan inderdaad abuis, en heb de technische data sheet ook even gedownload. Het is alleen niet geschikt voor PE en PP, dus in mijn hoofd had ik daar kennelijk ook PC bij gezet... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 21 februari 2013 Share Geplaatst: 21 februari 2013 Wauw wat een research! Bedankt Betekend dit dus dat de standaard doorzichtige siliconenkit van de action geschikt is? Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 21 februari 2013 Share Geplaatst: 21 februari 2013 Graag gedaan, ik wil dan zelf ook weleens weten hoe het precies zit. De kit van de Action is Spectrum, maar je moet Spectrum N hebben eigenlijk. Nu vind ik de gewone Spectrum, die ikzelf ook gebruik, al vrij zacht en rekbaar, dus volgens mij gaat het er wel mee lukken. Je moet dan wel een dikke laag kit tussen PC en frame maken, des te meer rekt/werkt het mee met de platen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 21 februari 2013 Share Geplaatst: 21 februari 2013 Ik ga het gewoon proberen! Iemand nog een tip waar ik voordelig geplastificeerd staalkabel kan kopen? Hoeveel mm dik moet het zijn?Iemand Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 21 februari 2013 Share Geplaatst: 21 februari 2013 Nog even verder gezocht op het werken van PC: bij warm weer kan het 1 cm per meter uitzetten. Sta daar even bij stil als je bij deze kou z'n kas opzet. Een kas van 3 meter wordt dus in de zomer 3 cm langer! Het is vooral de grootte van de platen dus, waar jullie hier zo mee zitten. Maar goed, ik zou het inderdaad gewoon proberen. De kabel eromheen is ook een goed idee, al dacht ik ook aan gaten boren in het PC en extra stripjes of draad erdoorheen en dan om het frame heen. Ik heb nog een waslijn met staal liggen, maar deze kun je makkelijk zelf voor een paar euro scoren... Om mee te beginnen dan, later kun je er altijd een dikkere nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 23 februari 2013 Share Geplaatst: 23 februari 2013 Ik heb nog een waslijn met staal liggen, maar deze kun je makkelijk zelf voor een paar euro scoren...Weet je toevallig waar? Ik heb de kas gisteren ontvangen (snel!), ziet er best goed uit. Oké het PC is niet erg dik en vrij flexibel maar we gaan het zien.De alu profielen zijn in ieder geval compleet, de polycarbonaat platen moet ik nog even bekijken en tellen. Even wachten tot de kou/wind/regen een beetje weg is en ik tijd heb, heb er nu al zin in Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 23 februari 2013 Share Geplaatst: 23 februari 2013 Spannend, lekker aan de slag met je kas, veel plezier ermee! Waslijnen met stalen kern kun je volgens mij overal kopen, Blokker, ik heb het niet gecheckt, maar het is algemeen voorkomend. Of googelen: http://www.staalkabelstunter.com/tiptop-staaldraad-waslijn-drooglijn-10-meter.html Wat zijn de afmetingen van je (grootste) PC platen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fr4nk Geplaatst: 22 maart 2013 Share Geplaatst: 22 maart 2013 @Fr4nk: Bedankt voor het plaatsen van je staalkabel oplossing!Ben erg benieuwd hoe je het jaar bent doorgekomen. Ik kom nu tot dezelfde ontdekking, niet windvast Oeps, gedurende het winterseizoen ben ik te lui geweest om hier in te loggen. De kas heeft diverse stormen overleefd. De staalkabels hebben daarbij erg geholpen. In november vlogen echter enkele panelen door de tuin, tijdens een stormachtige dag. Ik heb toen een aantal sjorbanden aangebracht. Ik heb kort daarna de panelen verwijderd en opgeslagen. Het frame van de kas vangt nauwelijks wind en de kas heeft daarna nog enkele stormen overleefd. Dus, zodra de kas niet meer wordt gebruikt gewoon alle panelen eruit halen. Inmiddels heb ik de kas letterlijk gehalveerd omdat deze teveel ruimte in beslag nam. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen. Fr4nk Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nick18 Geplaatst: 20 april 2013 Share Geplaatst: 20 april 2013 Vandaag ook tijd gevonden om mijn kasje af te maken, frame was al eerder klaar. Ook gelijk de automatische raamopeners geplaatst. Afgezien van dat de 'glas'-klemmen totaal niet pasten (ik heb ze dus allemaal moeten verbuigen om ze strakker te laten klemmen ) viel het me verder erg mee. Verder veel kit gebruikt en ik ga nog even alu hoekprofielen plaatsen langs de onderrand aan de buitenkant. Waarschijnlijk ook nog staalkabel als dat nodig blijkt te zijn.Ik ben tevreden, nu zien dat ik dat blijf! Quote De groenten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinliefhebber Geplaatst: 21 april 2013 Share Geplaatst: 21 april 2013 Dat kasje lijkt veel op het kasje dat ik vorig jaar heb gekocht bij koopgoedkoop, een maatje kleiner dan (kostte 229,-), nu na een jaar staat het nog steeds maar wel beschut, het deurtje loopt slecht en moet ik vastzetten met metalen knijpers en verder zijn de moertjes grotendeels verroest maar wat wil je voor die prijs Vorig jaar paprika's, pepers en aubergines erin gekweekt met een fantastische opbrengst Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marieke2 Geplaatst: 24 april 2013 Share Geplaatst: 24 april 2013 Ik heb ook een kas met polycarbonaatplaatplaten die er na een krappe week alweer uitgewaaid waren. Ik heb de tip over de staalkabels gelezen en denk dat ik dat wel ga proberen. Hoe zorgen jullie er dan voor dat de platen niet naar binnen waaien? Wij hadden er overigens met 5man meer dan 5uur over gedaan om hem in elkaar te zetten.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinliefhebber Geplaatst: 26 april 2013 Share Geplaatst: 26 april 2013 De polycarbonaatplaten heb ik vastgezet met siliconenkit en ze blijven zitten, niet de gehele lengtes en breedtes trouwens maar gedeeltelijk want anders kost het je 10 tubes of zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marieke2 Geplaatst: 30 april 2013 Share Geplaatst: 30 april 2013 Ik wil eigenlijk aan het eind van het seizoen de platen eruit halen. Mijn kas kan ook niet tegen sneeuwbelasting.... De staande platen worden tegengehouden door de schoren. Wellicht dat ik het staaldraad voor de dakplaten ook aan de binnenzijde kan doen door oogjes in het aluminium te draaien. Nog niet geprobeerd dus gaat misschien niet lukken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst: 10 mei 2013 Share Geplaatst: 10 mei 2013 ik heb ook de fout gemaakt om een goedkope tuin kas aan te schaffen extra strips vast geschroefd alle platen vast gekitstond op een fundering vast na een jaar en een goede storm verder is de kas van de fundering af gescheurd en beland in de vijverplaten nog heel maar de gehele kas is verbogen dus de prullebak in,heb nu een andere van glas en een betere funderingstaat als een huis advies spaar verder en koop een betere kwaliteit Theo[*] Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 10 mei 2013 Share Geplaatst: 10 mei 2013 Ja dat is ook mijn advies.Liefs een goede en kleiner dan een van plastix. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 5 februari 2014 Share Geplaatst: 5 februari 2014 Ook ik wil voor komend jaar een kas aanschaffen maar ben me rot geschrokken van de prijzen. In eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar een glazen kas omdat deze gewoon net was steviger lijken. Als ik de reacties hier zo lees hebben jullie ook niet zoveel goede ervaringen met dat poly huppeldepup spul. Op marktplaats zijn ze verkocht voor je de telefoon hebt opgepakt. Iemand tips? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 11 maart 2014 Share Geplaatst: 11 maart 2014 Ik heb gekeken wat zelf bouwen kost en dat is nog steeds zo'n 700 euro (2.5 m x 2 m x 2 m) en een hele hoop bloed zweet en tranen. Zo'n goedkope lijkt mij ook niks. Echt zondegeld. En dan kom je uit bij de prof kassen of tweedehands proberen een gelukje te hebben. Het is allemaal erg leuk, zo'n kas maar man wat een werk en geld als je aan het plannen en rekenen slaat. Wat ik ook nog als optie zie is het 'Intratuin'-kasje. Die is van hout en glas en kost een paar 100 euro. Heeft iemand ervaring met de 'Intratuinkas'? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 11 maart 2014 Share Geplaatst: 11 maart 2014 Bij Welkoop staat nu de alu-glas kas in de aanbieding. Negenhonderdzoveel euro, inclusief fundering. Dit gaat een leven lang mee en dat bedrag vergeet je wel weer. Je hebt dan wat duurzaams, goeie investering dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 11 maart 2014 Share Geplaatst: 11 maart 2014 Klinkt aantrekkelijk zeg! Helaas heb ik dat bedrag niet in mijn achterzak. Weet jij de afmetingen? Misschien kan ik het van tig mensen voor mijn verjaardag krijgen de komende jaren . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 11 maart 2014 Share Geplaatst: 11 maart 2014 Mm, ik zie er hier zelfs een die wel heel goedkoop is: http://www.azalp.nl/kassen/tuinkassen/tuinkas-glas/8077.Het gaat om dezelfde afmetingen. Bij Welkoop zit er dan een automatisch raam en fundering bij.Maar kijk nog eens wat rond, de prijzen worden steeds scherper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 12 maart 2014 Share Geplaatst: 12 maart 2014 Mooi ding!! Alleen wil ik om logistieke redenen de deur aan de brede kant. Bestaan die ook? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 12 maart 2014 Share Geplaatst: 12 maart 2014 Ze bestaan wel. Maar dan praat je over "maatwerk" ; op maat gemaakt naar wens dus. En dat kost geld. Veel geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gwen Geplaatst: 12 maart 2014 Share Geplaatst: 12 maart 2014 Ohw crap . Nouja, dan bouw ik dan toch maar zelf denk ik. Hm, of ik laat de tijd er gewoon overheen gaan en zie wat er op mijn pad komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kris1984 Geplaatst: 12 maart 2014 Share Geplaatst: 12 maart 2014 Ik kwam dit tegn op internet. Mooie basis kan je er van maaken. Maar ja probeer dit maar te vinden in nederland. Mischien via ebay http://www.greenhousemegastore.com/product/ez-frame-diy-greenhouse-brackets/hobby-greenhouse-kits Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
miremi Geplaatst: 13 maart 2014 Share Geplaatst: 13 maart 2014 Hallo allemaal, Begin deze week heb ik in besloten om kas zelf te gaan bouwen. Kas is 210x150x220 (inclusief dak). Zo als jullie zien is het niet helemaal af, er moet nog bodem komen, planken binnen, raam en folie. Alles is redelijk stevig en voor harde wind ga 4x houten paaltjes inslaan +-60cm. die ik over heb.Ik schat dat het paar jaar blijft staan en als folie beschadigd raakt dan is het heel makkelijk om te vervangen. aangezien dat er nog veel folie over is.Prijs: hout+schroefjes ongeveer 40 euro, folie 13 euro voor 5x25 meter en er is nog zeker genoeg folie voor 2 jaar en ongeveer 5 uur werk. Alles is bij Gamma gekocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.