Ga naar inhoud

Kruiden-hoestsnoepjes

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Pfff. Net twee ladingen gemaakt met munt. De eerste ging verbazingwekkend goed. Die heb ik gemaakt met half witte suiker en half bruine basterdsuiker. Het viel me op dat het zo gemakkelijk ging allemaal. Het spul ging ook erg gemakkelijk in de kuiltjes in de poedersuiker. Je moet alleen erg snel werken omdat het vlug stolt.

Maar toen kwam de tweede lading... Deze heb ik met alleen witte suiker gemaakt. Toen het spul aan de kook kwam kookte het meteen flink over en kwam op de gloeiend hete kookplaat. Een walm! Het hele huis is blauw en het brandalarm werkt nog.

Ben blij dat mijn vriend niet thuis is vanavond!

En nu: flink luchten en boenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, de walm hangt nog in mijn neus. Het pannetje is wonder boven wonder schoon geworden, maar de kookplaat nog niet. Straks nog maar eens een poging wagen.

Tot overmaat van ramp is die vieze damp in de snoepjes getrokken. Ze waren echt niet te eten en smaakten net zo vies als het in de keuken rook. Ik heb ze maar weggedaan. De volgende keer maar wat beter opletten.

Was trouwens wel erg leuk om eens te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Ik heb die lading frambozensnoepjes maar in de chocolade gedoopt:

977_0bb888a53f233cec9c9c4059c6c76b66.jpg

977_5821956f84e941e0bd25ea6573935d27.jpg

Zag er niet echt geweldig uit maar de buitenkant word dan wel hard en dus "hanteerbaar als bonbon Ze waren erg lekker maar ook wel erg zoet...ging er van hoesten dus eigenlijk hier off topic

977_9a8cfd6a662f9e4af926162aaf4fa6d7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...