hansm Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 oktober 2011 Over rode stekels, veel vetplanten hebben neiging waneer ze op goede zon plek staan rood in hun bladrand of stekels te ontwikkelen, terwijl zelfde plant om minder zonplek helemaal groen blijft. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 23 oktober 2011 Share Geplaatst: 23 oktober 2011 @Hans, oke dat wist ik niet. Maar die van Jasmin is echt een ander soort aloë vera, de plant ziet er heel anders uit. v.l.n.r. aloë-rozemarijn-olijf olie, aloë-zonnebloem en basilicum azijn(was eerst witte azijn ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2011 Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Een groot radsel zal het niet zijn, maar ik vraag me af wat hier mijn zevenblad overwoekert. Het lijkt wat op Look-zonder-look, maar is veel ronder van vorm. Ook kruipt het. Ik kan het met die onkruidherkenningwebsite niet vinden Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2011 Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Hoenderbeet lijkt wel qua bladvorm (kreeg hem ook te zien bij de onkruidherkenning website) maar deze blaadjes zitten steeds aan het einde van de steeltjes, en bij hoenderbeet komt er bovenop een blaadje weer een nieuwe stengel met blad of bloem. Kaasjeskruid is het ook niet... al lijkt ie inderdaad ook veel. Maar die groeit hier ook, dus die herken ik wel. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RvO Geplaatst: 26 oktober 2011 Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Hondsdraf volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2011 Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Jaaaaa Hondsdraf moet het zijn Thanks! Eens kijken wat we daar allemaal mee kunnen Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Hondsdraf kun je op de plek smeren waar je door brantnetel bent geprikt om de jeuk branderig gevoel weg te krijgen Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2011 Share Geplaatst: 26 oktober 2011 Ja ik las het, daar gebruik ik normaal weegbree voor. Het is al een flink tapijtje geworden, doet het hier stukken beter dan het zevenblad. Het is goed tegen/voor van alles, en ook nog best lekker lees ik. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 27 oktober 2011 Share Geplaatst: 27 oktober 2011 Is hoenderbeet hetzelfde als hondsdraf?? Al kan ik me niet voorstellen dat je hondsdraf niet herkend. Glechoma hederacea http://www.bioplek.org/organismen/planten/hondsdraf.html http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Aha, nou dan is dit een mooie bruikbare groenblijvende bodembedekker. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 1 november 2011 Share Geplaatst: 1 november 2011 Tja ik heb deze gekregen een maand of zo geleden, en weet niet wat het is Jullie wel? Er ligt een hokkaido naast ; het gaat om die kleine groene; de schil was tamelijk hard; van binnen oranjekleurig en de grootte van een sinaasappel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2011 Share Geplaatst: 1 november 2011 Heb je hem gegeten? Hij lijkt op een sierkalebas... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 2 november 2011 Share Geplaatst: 2 november 2011 Ik heb een stukje geproefd....heeft de structuur van appelvlees maar proefde helemaal nergens naar Ik dacht eerst dat het een ronde courgette was, maar de binnenkant kleur klopt niet...bovendien waren de pitten erg dik....dat zijn ze bij courgettes toch niet , of wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 22 november 2011 Share Geplaatst: 22 november 2011 Dit vruchtje komt uit een bloemstukje en natuurlijk was ik benieuwd of er zaadjes inzaten. Het ruikt een beetje naar komkommer vind ik....is knal oranje...en de zaadjes lijken op die van pepertjes....maar wat is het? weet iemand de precieze naam?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 misschien de kanibaaltomaat? ik heb hem dit jaar gezaaid maar hij kwam helaas niet in bloei...dus ik heb de vruchten ook nog nooit in het echt gezien. die raadsels vind ik allemaal geweldig!meer meer meer! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Ziet er uit als een soort rozenbottel. Deze vruchtjes verkopen ze bij tuincentra als mini pompoentjes. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 Solanum aethiopicim - Ethiopian Eggplant In Afrika worden zowel de bladeren als de vruchten gegeten, meest info. en recepten vindt je op de engelse naam de latijnse naam geeft zo weinig info dat er mischien nog een oudere of juist nieuwere tweede latijnse naam bestaat.Lijkt mij in iedergeval leuk om te zaaien, nooit bij me opgekomen. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Ja dat is hem denk ik hansm Thanks!!....Ik heb er dus de zaadjes uitgehaald en liggen te drogen. Ik ga hem volgend seizoen zaaien. Ben benieuwd....moet in maart bij 20 gr kiemen. Ik las dat ze in Afrika zowel de vruchten als de bladeren eten van de plant. Dit vruchtje had echter niet veel meer dan schilletje en zaadjes...en kleiner dan een mandarijn.....maar misschien was hij al ingedroogd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 ga het me nou niet moeilijk maken Geedee! ik heb er eentje voor jullie... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 Sleedoorn bloesem Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Manuka?? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 24 november 2011 Share Geplaatst: 24 november 2011 Volgensmij geen sleedoorn, want ik zie geen stekels op de takken. Misschien een prunus soort? Maar welke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Share Geplaatst: 24 november 2011 Meidoorn..(kan niet hè in november..) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 24 november 2011 Share Geplaatst: 24 november 2011 Tja....eva, wanneer is de foto gemaakt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 25 november 2011 Share Geplaatst: 25 november 2011 in de lente...en Hans had hem meteen goed!niet leuk Hans! als ik weer op mijn eigen pc kan dan zoek ik een lastigere uit... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten