Ga naar inhoud

Bodembedekker voor/onder fruit-en bessenstruiken

Daniel

Aanbevolen berichten

Ik heb ongeveer 35 fruit- en bessenstruiken (bosbes, honingbes, framboos, zwarte-en rode bes en nog een paar) en ben daardoor aardig wat tijd kwijt met onkruid trekken tussen deze struiken.

Is er een geschikte bodembedekker voor onder fruit- en bessenstruiken? Ik kan er erg weinig over vinden. Door de struiken zal waarschijnlijk het grootste deel van de bodembedekking half schaduw tot schaduw zijn.

Sommige mensen zeggen dat je beter niet onder de fruit- en bessenstruiken kan zaaien, omdat dat ten koste gaat van de voedingsstoffen voor de struiken? Hebben jullie een idee wat slim is?

Bij voorkeur zou ik iets zaaien wat wel een beetje laag blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je als bodembedekker een soort moet nemen die niet dezelfde voedingsstoffen nodig heeft dan de fruitsoort die je erbij hebt staan. (dus geen bosaardbeitjes onder een frambozenstruik ......Ik zou een bodembedekker nemen die op arme grond kan en dan bijv. een laagje zand aanbrengen daarin de bodembedekker ; de boom staat dieper in voedzamere grond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...