snowrabbit Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Hallo Tuinders , Kan je aardbeien het gehele jaar in een koude kas houden?Of moeten ze naar buiten zoals sommige mensen beweren? Voordat ik het vergeet! Ik wil graag dit ras planten in een grote pot. Klim-aardbei 'Hummi®'Deze bijzonder aanbevelenswaardige aardbeiensoort geldt als de beste klimaardbei ter wereld!De plant brengt extra lange en sterke ranken voort die u (met behulp van een hek of raster) tot wel 1,5 m hoog kunt opbinden. Rankt en klimt gegarandeerd Snow Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Ja men weet niet wat voor winter we krijgen, maar ik dacht dat ze toch enigzins vorst nodig hadden om het volgend jaar weer mooie aardbeien te geven. Verder heb ik[ gelezen] dat men in November de aardbeienplant snoeit tot 5 cm, alle uitlopers en bladeren boven de grond. Maar gelezen dus maar vast kenners hier. Jeanne Quote
Borsalino Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Best is ze buiten te laten overwinteren, in de koude kas gaan ze als het wat beter weer is in de winter terug aanslaan, en dit is niet goed, dus buiten laten staan, wel bij hevige vorst vanaf -5° ze afdekken met vliesdoek of gaatjesfolie, er wel terug afnemen na de vorst. Als je ze in de koude kas wilt telen ze dan er terug inbrengen vanaf eind februari begin maart na de hevigste vorst als het een strenge winter was. Jeanne, nooit voor de winter het oude blad wegsnoeien (als je dit wilt doen dan voor 15 augustus!), dit oude blad beschermt het groeihart van de plant in de winter, pas vanaf eind februari begin maart oude blad wegsnoeien na de vorst. Quote
Borsalino Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Snworabbit lees de reklame over de Klimaardbei eens beter................... Er staat rankt en klimt gegarandeert, ranken zal die doen doch klimmen niet, een aardbeiplant is geen klimplant.En die foto, ja is natuurlijk ook bedrog, moest er zulks een opbrengst zijn zouden alle kwekers die Hummi telen Als je dan in de reklame leest dat je ze moet opbinden zegt dit genoeg over dit gegarandeert klim boerebedrog. Je kan beter bij een geronemeerd aardbeivermeerderingsbedrijf info opsteken en daar planten kopen. http://www.kweduivenvoorden.nl/modules/content/index.php?id=18 Ik heb er de doordrager Evie 2 van die geeft een massa opbrengst en geschikt voor in potten, want niet alle aardbeplanten zijn geschikt om in potten-bakken te telen.Ze staan nu 2 weken terug in de serre en ze hangen vol met aardbeien. Er is ook een rankende soort Mrak, is zoals die Hummi, maar Evie 2 of andere aardbeien zijn lekkerder dan de Mrak. Quote
snowrabbit Geplaatst: 26 september 2011 Auteur Geplaatst: 26 september 2011 Snworabbit lees de reklame over de Klimaardbei eens beter.................... Hallo Borsalino. Bedankt voor je informatie! ik ga je advies opvolgen. Die reclame was inderdaad erg verdacht. Groetjes Snow Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Dank je Borsalino, weer wat geleerd. Jeanne Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.