Ga naar inhoud

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft er iemand onlangs nog besteld bij Tessgruun? Hoelang hebben jullie moeten wachten op levering? 
ik heb zondag besteld maar bestelling blijft " in verwerking " terwijl ik mijn bestelling bij moestuinweetjes ook zondag deed en die is binnen sinds woensdag.. 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Iemand ervaring met https://gardenseedsmarket.com ?

Ik kan slechts 1 hit vinden via zoekopdracht. Zie wel veel verschillende recensies op Trustpilot. https://nl.trustpilot.com/review/gardenseedsmarket.com

Nu moet er wel bij worden vermeld dat wij in NL verwend zijn qua levertijd. Nergens ter wereld is het ‘normaal’ dat je vrijwel alles thuis hebt in 24-48 uur. 

Geplaatst:
Op 14-1-2022 om 08:44, Karietje zei:

Heeft er iemand onlangs nog besteld bij Tessgruun? Hoelang hebben jullie moeten wachten op levering? 
ik heb zondag besteld maar bestelling blijft " in verwerking " terwijl ik mijn bestelling bij moestuinweetjes ook zondag deed en die is binnen sinds woensdag.. 

gisteren telefonisch contact opgenomen met hen ivm mijn bestelling. 
hij heeft ze afgewerkt & ik mocht er nog omkomen! SUPER service & SUPER Klantvriendelijk!

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Als ik goed heb gegoogeld dan is Garmundo een onderdeel van of nauw gelieerd aan Boomkwekerij Ebben. Garmundo lijkt mij meer een handelsonderneming dan een kwekerij. Op zich is Ebben een betrouwbare onderneming die hoofdzakelijk bomen en struiken in de volle grond kweekt. Aangezien Garmundo heel veel aanbiedt en waarschijnlijk niet zelf kweekt zal dat ingekocht worden bij Ebben of via andere kwekers geleverd worden. Garmundo zit in Cuyk (NL) en dat is niet zover van het kwekersgebied in Noord Limburg.

Google beoordelingen van Garmundo zijn in het algemeen positief.

Score op Trustpilot is 3,4 (van mogelijke 5) dus 'gemiddeld'.

Geplaatst:

Mercikes Jorieke! (Je hebt zo ook direct geholpen aan veel meer kosten want nu ga ik die allemaal afschuimen 😁)

En ook mercikes aan Inloggegevens kwijt voor dat opzoekwerk is zeker nuttig.

Ik zou er wel een aantal kleine bomen durven bestellen.

• Like 1
Geplaatst:

Uiteindelijk niets besteld bij Garmundo. Ik was uit op fruitbomen. Ze hebben daar bomen van 1 tot 1,2m hoog en hun prijs ziet er voor die maat goed tot je wilt afrekenen en er 10eur per boom bijkomt voor het transport. Dan komt die prijs per boom opeens hoger te liggen dan wat er lokaal te vinden is. Lokaal heeft ook het voordeel dat de boompjes kunnen uitgekozen worden en dat je bijgevolg beter kan zien wat je krijgt.

Garmundo heeft dus wat prijs betreft wel een goed aanbod als je die planten zelf kan gaan halen enders is het niet interessant. De kwaliteit van de planten heb ik nog niet kunnen beoordelen.

Ondertussen is er een bestelling binnen van bij Wedrowksi. 2 dozen met 33 mooie gezonde plantjes. Prijzen zijn wat gestegen vergeleken met vorig jaar maar nog altijd zeer competitief vind ik. Ze versturen met DPD en die zijn alles behalve voorzichtig met pakjes. Ook deze keer waren de dozen wat beschadigd maar de planten zijn er goed uitgekomen. De verpakking had ook wat beter gekund, het vocht van de plantjes begon de doos an te vreten. Maar het is uiteindelijk goed aangekomen.

Geplaatst:
Op 15-1-2022 om 11:14, Saalk86 zei:

Iemand ervaring met https://gardenseedsmarket.com ?

Ik kan slechts 1 hit vinden via zoekopdracht. Zie wel veel verschillende recensies op Trustpilot. https://nl.trustpilot.com/review/gardenseedsmarket.com

Nu moet er wel bij worden vermeld dat wij in NL verwend zijn qua levertijd. Nergens ter wereld is het ‘normaal’ dat je vrijwel alles thuis hebt in 24-48 uur. 

Amazon Prime is binnen 2 uur, in de echt verwende lokaties. In India zijn vele duizenden mannetjes elke dag onderweg om (home) cooked lunch af te leveren bij manlief op het werk.  In China gaan ze iets kopen op de (groothandels)markt voor je, heb je het ook zo.

Deze website kwam bij mijn zoektochten naar exotischer zaden ook iedere keer naar voren, echt had je 10 tabs open bleken uiteindelijk allemaal deze site te zijn, maar hoge verzendkosten, minimumordergrootte, enzovoorts en ik had de indruk dat ze vanuit china verstuurden, maar nu zie ik op de website de claim dat alle zaden uit de EU komen. dus uiteindelijk heb ik er nooit besteld. 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Gardenseedmarket is een Pools bedrijf.

Ik zou oppassen met het kopen van zaden buiten de EU. Sinds 2021 moet zaad dat van buiten de EU komt voorzien zijn van een Phytosanitair certificaat. Hebben de zaden niet zo'n certificaat dan kan dat in beslag worden genomen door de douane waarna de zaden worden vernietigd. Bovendien mogen van diverse plantensoorten geen zaden worden ingevoerd. Dit geldt o.m. voor Prunus, Pinus, Picea, Larix en Abies. Ook van planten die op de EU lijst staan van 'invasieve soorten' mogen geen zaden worden ingevoerd.

Meeste buitenlandse verkopers die buiten de EU zitten leveren geen Phytosanitair certificaat want de aanvraag te bureaucratisch en te duur (€ 20,00--€ 50,00 en meer).

Geplaatst:

Postbode wou vanmorgen mijn pas zien want hij had een aangetekend schrijven met 22 zakjes zaden van bij Gardenseedsmarket mee.

Zondagavond besteld, 4 werkdagen later dus toegekomen, dat is niet verkeerd. Enkel zaden besteld dus het was een gewone 'brief', daar vragen ze 5,9€ voor.

De zaadzakjes zien er uit als zaadzakjes en er lijken ook zaden in te zitten....tja... 6 verschillende merken. Allemaal goed tot in 2025, 2026 of zelfs 2027. Een paar zakjes met wortelen vervallen in 2023, weet niet meer of dat duidelijk aangegeven werd, ze stonden wel sterk afgeprijsd dus ook geen verrassing.

Ik ben een tevreden klant. Volgend jaar zal ik weten zeggen hoe lekker die groentjes en kruiden zijn.

• Like 3
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb de forum gezocht naar al eerder aangegeven webwinkels, maar ik kon het niet vinden. Ik ben namelijk op zoek naar bessen en bomen plantgoed, tot nu toe heb ik bij aatreeshop besteld (www.aatreeshop.n), zeer goed ervaring mee. Maar ik zou graag meer rassen van bijvoorbeeld kruis en zwarte bessen willen bestellen.

Heeft iemand een tip voor een grotere aanbod? 

• 2 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

http://Plumeria.sklep.pl 

heeft mij paddestoelpluggen, en zaden, geleverd uit Polen. Voor 7 euro verzendkosten in een aangetekende envelop.

Het aanbod komt aardig met gardenmarketseeds.com overeen. Is meestal wel (tot 50%) goedkoper. Bijvoorbeeld 3 euro voor 20 paddestoelpluggen die bij Gardenmarketseeds het dubbele kosten.

Er zijn wat biozaden in het aanbod.

Wel wat omslachtig. Ik kreeg in eerste instantie een Engels of Amerikaans rekeningnummer om op te betalen, maar na een bericht kreeg ik een Pools nummer. De Poolse site is met Google translate beter te lezen dan de Engelse versie van de site.

O ja, de eerste bladzijden geven de beschikbare producten, de laatste bladzijden alles wat uitverkocht is. Dus blijven doorklikken naar de volgende bladzijde heeft dan geen zin meer.

IMG_20221004_120214.jpg

aangepast door fre3ke
  • Like 4
  • 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Die Poolse site zit niet goed in elkaar kies je euro in currencyselectiebox en engelstalig dan krijg je Pool met GBP prijs aanduiding en veel van de grafische elementen laden niet. Dus eerst Euro en dan bij Pools blijven en google laten vertalen. 

Je bent ongetwijfeld naar Engels geschakeld en dan schakelen ze zelf over naar USD of GBP, vandaar de US rekening.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...