Agnetha Geplaatst: 22 november 2013 Share Geplaatst: 22 november 2013 Ja zeker. Ze staan al even boven de grond. Ik ga morgen even foto plaatsen. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 22 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 22 november 2013 Ben benieuwd! Hier zijn er al heel wat uitgekomen: Black Peru, Jimmy Nardello, Aji Amarillo, Hot Apple, Pasilla Baijo, Ring of fire, Peter pepper, Ciliega piccante, Medusa(die had ik vorige keer ook...is een leuke voor de sier) Lombok rood, Bolivian Rainbow, en nog een aantal die niet uitkomen....misschien maar goed ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Agnetha Geplaatst: 23 november 2013 Share Geplaatst: 23 november 2013 Hierbij de beloofde foto's In de bakken staat basilicum. Veel peper cayenne iets te ben altijd bang dat iets niet opkomt. Verder tomaat roma, marmande, yellow pearshaped. Paprika california wonder. Aubergine mix, aubergine halflang violette. 1 tomaat is niet opgekomen helaas. Hopelijk krijgt de rest binnenkort het echte eerste blaadjes. Ze staan in de vensterbank met overdag zon en in de avond de verwarming. Uiterdaard zijn de kweekbakken af gedekt. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 23 november 2013 Share Geplaatst: 23 november 2013 Ik heb Aji Benito, Cayenne Thick Red, Centennial Rainbow, Chili Basket of Fire, Hot Cheyenne, Jalapeño Chichimeca, Mme Jeannette, Nepali Orange en de onvolprezen doch zeer komische Peter Pepper Red gezaaid. Van elke soort niet meer dan 3 zaadjes hoor. En van alles is inmiddels minimaal 1 zaadje op. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 24 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 24 november 2013 Zo dat zijn alles bij elkaar heel wat verschillende soorten. Wordt leuk straks als de vruchten komen. Agnetha die cayenne ga je vast omplanten dan....zijn er inderdaad erg veel in 1 bekertje Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eveline68 Geplaatst: 24 november 2013 Share Geplaatst: 24 november 2013 Ik ga morgen eerst een zakje grond halen, dacht dat ik er nog een had staan dus niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Agnetha Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 @ geedee Ja zeker ga ik dat doen sommige potjes zitten er idd 2. Voor als er 1 niet op kwam haha. Als ze steaks baadjes hebben knip ik hem weg of verhuis haar naar wen ander potje misschien wel voor de mtfd. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Ze staan bij mij in een klein kasje op de vensterbank op het oosten. Kan ik dat zo laten de rest van de winter denken jullie? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Agnetha Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Geen idee bubbels. Dat was namelijk ook mijn plan. Ze staan nu bij mij boven voor de vensterbank. (Ik moest zo nodig mijn kerstbomen en versiering optuigen) haha Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik heb ze vorige keer de hele winter aan t raam laten staan(dubbel glas - zuidkant) en dat ging prima. Als je er meerdere in 1 bakje laat blijven ze vanzelfsprekend kleiner, maar ze gingen niet dood....heb ik uitgetest....deze waren wél iets later met vruchten maken en bleven ook kleiner dan de andere plantjes.....is, op zich, ook niet erg....want wat moet je met 300 pepers Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Net een aantal van de peperplanten gesnoeid... drastisch... (ook vanwege luis-overlast). Nu maar kijken wat ze de komende maanden gaan doen en of ze het tot het voorjaar gaan redden. Ook de Overwinteraars van vorig jaar (de twee Jalapeno's) staan weer binnen, kijken of ze het nóg een jaar overleven. (hmm... eigenlijk moet ik ze nog nieuwe aarde geven om die kans te verhogen...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 25 november 2013 Mwah....ik zou ze niet nu nieuwe aarde geven.....groeien ze zich t licht uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Raam op het oosten heeft meer warmte, raam op het zuiden meer licht maar wel wat koelere plek. Wat is wijsheid? Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 25 november 2013 Auteur Share Geplaatst: 25 november 2013 Ik heb geen raam op t oosten helaas....warmte en licht.....dát is wat ze willen ....denk dat beide zonkanten voldoende zijn Als ze beginnen te verpieteren, wissel je snel van raam Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Veel licht en minder warmte is beter dan veel warmte en minder licht. Wat minder warmte zorgt ervoor dat de planten niet zo snel slungelig worden.Om te kiemen hebben pepers wel veel warmte nodig, maar daarna kunnen ze met minder toe.Bij mij stonden ze vorige kweek bij 15 - 18 graden en dat ging prima. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Planten worden tot kort staakje (ongeveer 15-20 cm) gesnoeid, geen blaadjes meer, peperforum raadt wel nieuwe aarde voor het overwinteren aan... Enne... die Jalapeno's staan zelfs nog in de aarde van 2012... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
malouis Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Hebben die nog wel een goede oogst opgeleverd ondanks de oude grond? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Niet echt... maar wel wát... kleine Jalapenjootjes... Voeding kregen ze heel af en toe. Maar volgend jaar doen we het allemaal beter... betere verzorging, verse aarde, grotere pot, meer voeding... Vooral dus minder peperplantjes... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 25 november 2013 Share Geplaatst: 25 november 2013 Mijn pepers en paprika's staan in de serre 18 graden op het zuiden.Ik geef ze nog geen nieuwe aarde maar wel voeding 1x3 weken.Zo doe ik het al 4 jaar zo oud zijn ze.volgende jaar 5 jaar. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.