Ga naar inhoud

Peperplanten de winter door 2011 - 2012

geedee

Aanbevolen berichten

Ben benieuwd!

Hier zijn er al heel wat uitgekomen:

Black Peru, Jimmy Nardello, Aji Amarillo, Hot Apple, Pasilla Baijo, Ring of fire, Peter pepper, Ciliega piccante, Medusa(die had ik vorige keer ook...is een leuke voor de sier) Lombok rood, Bolivian Rainbow, en nog een aantal die niet uitkomen....misschien maar goed ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de beloofde foto's

image23501385232082.jpg

image92321385232175.jpg

In de bakken staat basilicum. Veel peper cayenne iets te ben altijd bang dat iets niet opkomt. Verder tomaat roma, marmande, yellow pearshaped. Paprika california wonder. Aubergine mix, aubergine halflang violette.

1 tomaat is niet opgekomen helaas. Hopelijk krijgt de rest binnenkort het echte eerste blaadjes. Ze staan in de vensterbank met overdag zon en in de avond de verwarming. Uiterdaard zijn de kweekbakken af gedekt.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Aji Benito, Cayenne Thick Red, Centennial Rainbow, Chili Basket of Fire, Hot Cheyenne, Jalapeño Chichimeca, Mme Jeannette, Nepali Orange en de onvolprezen doch zeer komische Peter Pepper Red gezaaid. Van elke soort niet meer dan 3 zaadjes hoor. En van alles is inmiddels minimaal 1 zaadje op.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze vorige keer de hele winter aan t raam laten staan(dubbel glas - zuidkant) en dat ging prima.

Als je er meerdere in 1 bakje laat blijven ze vanzelfsprekend kleiner, maar ze gingen niet dood....heb ik uitgetest....deze waren wél iets later met vruchten maken en bleven ook kleiner dan de andere plantjes.....is, op zich, ook niet erg....want wat moet je met 300 pepers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een aantal van de peperplanten gesnoeid... drastisch... (ook vanwege luis-overlast). Nu maar kijken wat ze de komende maanden gaan doen en of ze het tot het voorjaar gaan redden. Ook de Overwinteraars van vorig jaar (de twee Jalapeno's) staan weer binnen, kijken of ze het nóg een jaar overleven. (hmm... eigenlijk moet ik ze nog nieuwe aarde geven om die kans te verhogen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel licht en minder warmte is beter dan veel warmte en minder licht. Wat minder warmte zorgt ervoor dat de planten niet zo snel slungelig worden.

Om te kiemen hebben pepers wel veel warmte nodig, maar daarna kunnen ze met minder toe.

Bij mij stonden ze vorige kweek bij 15 - 18 graden en dat ging prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...