Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede tuinders,

Zins kort hebben wij een stukje moestuin met daarop een hobbykas.

Graag wil ik daarin een mdf(hout) bak bouwen waar mijn aardbeien in gaan.

Ongeveer een halve meter diep en drie meter lang. De bak wil ik met piepschuim gaan isoleren zodat de grond lekker warm blijft.

Daarna vul ik de bak af met potgrond. Is dit een goed idee? of moet ik de aardbeien gewoon in potten stoppen.

Groetjes

Geplaatst:

Moeten ze perse in een bak dan? Ze kunnen natuurlijk ook in de volle grond, desnoods zoals ik (en ook wel andere hier) op anti-worteldoek en dan nog het liefst op een "heuveltje". Wil je echt in bakken kijk dan eens bij Borsalino die teelt in van die professionele aardbeienbakken. nieuw-aardbei-project-t2035-100.html

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:
Snowrabbit, potgrond voor aardbeien in potten is geen goed idee, dit slibt dicht.

Je kan beter een mengeling 50% witveen-30% cocopeat-20% zwartveen gebruiken.

Dit komt op 0.057€ per liter los.

Waar kun je dit dan krijgen?

Bedankt voor tip!

Geplaatst:

Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.

Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras....

Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop!

Geplaatst:
Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.

Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras....

Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop!

Ja slimme tip! aan pallets geen gebrek hier

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Is het nog gelukt met je bak?

Hallo Akibimi,

Het gaat zeker lukken! Ik heb vandaag net even een compost bak gemaakt in de tuin.

Binnenkort ga ik met PVC aan de gang om een bak te maken

En natuurlijk zal ik hier dan even de foto neer zetten.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...