snowrabbit Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Hallo mede tuinders, Zins kort hebben wij een stukje moestuin met daarop een hobbykas.Graag wil ik daarin een mdf(hout) bak bouwen waar mijn aardbeien in gaan.Ongeveer een halve meter diep en drie meter lang. De bak wil ik met piepschuim gaan isoleren zodat de grond lekker warm blijft.Daarna vul ik de bak af met potgrond. Is dit een goed idee? of moet ik de aardbeien gewoon in potten stoppen. Groetjes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 MDF kan niet tegen water.... Of bestaat er een waterbestendige soort? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snowrabbit Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Ja er is een waterbestendige MDF soort Maar misschien zijn er goedkoper beter materialen? Straks denk ik even langs de bouwmarkt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Dan zou ik gewoon een goedkopere houtsoort nemen. MDF is al vrij prijzig, en een speciale soort vast nog duurder. MDF is ook meer voor kastjes en meubels die je nog mooi aflakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snowrabbit Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Ja je hebt gelijk.. ik denk dat ik voor iets anders ga.. Quote
Koert Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Moeten ze perse in een bak dan? Ze kunnen natuurlijk ook in de volle grond, desnoods zoals ik (en ook wel andere hier) op anti-worteldoek en dan nog het liefst op een "heuveltje". Wil je echt in bakken kijk dan eens bij Borsalino die teelt in van die professionele aardbeienbakken. nieuw-aardbei-project-t2035-100.html Quote Even a broken clock is right twice a day
snowrabbit Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Ja ik wil het graag in bakken doen aangezien we vaste grond in de kas niet gaan gebruiken.Bedankt voor de tip Quote
Borsalino Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Snowrabbit, potgrond voor aardbeien in potten is geen goed idee, dit slibt dicht.Je kan beter een mengeling 50% witveen-30% cocopeat-20% zwartveen gebruiken.Dit komt op 0.057€ per liter los. Quote
snowrabbit Geplaatst: 4 september 2011 Auteur Geplaatst: 4 september 2011 Snowrabbit, potgrond voor aardbeien in potten is geen goed idee, dit slibt dicht.Je kan beter een mengeling 50% witveen-30% cocopeat-20% zwartveen gebruiken.Dit komt op 0.057€ per liter los. Waar kun je dit dan krijgen?Bedankt voor tip! Quote
Borsalino Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Wit & zwartveen haal ik bij de Makro.Cocopeat van die geperste blokken bij de Action Shop. Quote
Theo Post Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 goed idee!! bedankt,gr theo Quote Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Akibimi Geplaatst: 5 september 2011 Geplaatst: 5 september 2011 Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras.... Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop! Quote
snowrabbit Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 Wit & zwartveen haal ik bij de Makro.Cocopeat van die geperste blokken bij de Action Shop. Okeej dankje zal het onthouden Quote
snowrabbit Geplaatst: 5 september 2011 Auteur Geplaatst: 5 september 2011 Ik heb plantenbakken gemaakt voor mijn groenten met de planken van pallets. Niet die blankhouten dunne pallets, maar die wat zware waar 1 euro statiegeld op zit.Als je door een nieuwbouwwijk rijdt liggen ze gewoon her en daar in het gras.... Netjes aan de binnenkant wordteldoek en klaar.... Lekker goedkoop! Ja slimme tip! aan pallets geen gebrek hier Quote
Akibimi Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Is het nog gelukt met je bak? Quote
snowrabbit Geplaatst: 24 september 2011 Auteur Geplaatst: 24 september 2011 Is het nog gelukt met je bak? Hallo Akibimi, Het gaat zeker lukken! Ik heb vandaag net even een compost bak gemaakt in de tuin.Binnenkort ga ik met PVC aan de gang om een bak te maken En natuurlijk zal ik hier dan even de foto neer zetten. Groetjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.