JdS Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 Hallo mede-tuinierders, ik wil mogelijk een stukje grond kopen. Het is gelegen naast de kleine gasboor-installatie. Zijn er manieren om te achterhalen of de grond schoon is? Ik wil er fruitbomen en moestuin gaan aanleggen, dus ook van eten. Iemand hier ervaring mee of tips? Bedankt, Groeten jds Quote
mearn Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 informeren bij gemeente of omgevingsdienst of er voor het perceel een schone grond verklaring is. Ook via www.bodemloket.nl kan je veel vinden. Anders via Google zoeken op schone grond verklaring. Quote
gertve Geplaatst: 12 juli 2020 Geplaatst: 12 juli 2020 De verkoper moet een schoon grond verklaring kunnen overleggen. Hij zal moeten bewijzen dat zijn perceel schoon is. Quote
JdS Geplaatst: 12 juli 2020 Auteur Geplaatst: 12 juli 2020 Bedankt voor de info! Wat als er nooit onderzocht is? Kan ik dan zelf onderzoek laten doen? Hoe werkt dat? Wat kost dat? Iemand daar ervaring mee? Eerste stap is inderdaad gemeente en omgevingsdienst vragen, maar wil me goed voorbereiden. Alvast bedankt! Quote
rorror Geplaatst: 12 juli 2020 Geplaatst: 12 juli 2020 Je kan/moet als koper de eis stellen, dat hun die rapportage op hun kosten laten uitvoeren. Koop je het en doe je erna het onderzoek erna en er komt vervuiling uit heb je kans dat je zelf de saneringskosten moet betalen. Je zou eens bij een makelaar in de buurt kunnen vragen, hoe de regelgeving daarin is met grond kopen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Plukparadijs Geplaatst: 14 juli 2020 Geplaatst: 14 juli 2020 Ik zou echt voor aankoop willen weten of de grond schoon is. Die verantwoordelijkheid leg je dan bij de koper. Als die het niet wil dan zou je misschien kunnen kopen met ontbindende voorwaarde dat je zelf onderzoek laat doen en afhankelijk van de uitkomst de koop laat doorgaan of niet. Meer info over onderzoek en kosten kun je vinden bij koch eurolab. Quote
JdS Geplaatst: 25 juli 2020 Auteur Geplaatst: 25 juli 2020 Bedankt voor alle reacties! Koch eurolab is een goede tip. Inderdaad liefst duidelijkheid vooraf in plaats van problemen achteraf. Ik ga dit proberen bij de koop als voorwaarde mee te nemen. Nogmaals bedankt, top-forum! Groeten jds Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.