krissie107 Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 Mijn druiven hebben al mooie trossen aan de plant ,blad lijkt mij oké . Maar nu merk ik aan sommige kleine trosjes dat er hier en daar een fijn wit laagje opzit .( Meeldauw ?) Ik heb een breedwerkend fungicide met preventieve werking wat ik zou willen gebruiken .( Weet niet of ik het merk en naam hier mag vermelden ) Voor druiven tegen rode band , valse meeldauw , zwartrot ) Normaal hou ik niet van spuiten , het zou voor 't eerst zijn dat ik het doe maar vorig jaar heb ik 2 emmers druiven moeten weggooien omdat ze zwartrot hadden . Misschien is het voor een behandeling al te laat , maar als ik het gebruik moeten dan ook de trossen bespoten worden ? Het is een Glenora , staat bekend als voor weinig ziekte vatbaar . Nog vermelden dat hij zon krijgt van de middag tot 's avonds en de wind er goed door kan . Quote
RobO Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 is het wel meeldauw of gewoon het schilletje? fotootje? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.