Doperwtje76 Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 Ik heb bloemkool en broccoli voor gezaaid. Door omstandigheden niet eerder in de tuin kunnen zetten en zijn wat slungelig nu met te lange steel. Kan ik dit dieper planten nu het de tuin in gaat of beter opnieuw zaaien? Alvast bedankt! Quote
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 Welkom Doperwtje, Dieper planten kan en wordt wel gedaan om de planten die onder gunstige omstandigheden flink groot kunnen worden meer stevigheid te geven. Ik zou ook opnieuw zaaien (buiten) om alsnog stevige en gedrongen planten te krijgen. Zeker de broccoli kan je vaker zaaien om de oogst te spreiden. Of jouw planten verloren zijn kan ik zo zonder foto niet zeggen. Maar als ze te lang gestaan hebben hebben ze ook vaak een groeistilstand door een te klein potje of te kort aan water en voeding. Kool reageert hierop door te vroeg een kooltje te gaan aanmaken. Quote De moestuin van Patrijs
Doperwtje76 Geplaatst: 22 juni 2020 Auteur Geplaatst: 22 juni 2020 (aangepast) Jammer, had al het idee dat er een bloemkool begint te ontstaan van 1 cm doorsnee. Ze staan nu 10 weken😩. Bedankt. Ik heb een moestuin in de achtertuin, dus heb niet veel ruimte om alles te plaatsen. Beter opnieuw dus. Dank je. Durf de foto er bijna niet bij te doen. Duidelijke beginner🤭 Zie nu dat het snel heel hard is gegaan, wordt dit nu een bloem? 22 juni 2020 aangepast door Doperwtje76 Quote
Patrijs Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 (aangepast) Ik denk inderdaad dat daar een micro bloemkooltje aan het ontstaan is. Opnieuw zaaien kan of zoals op de foto te zien, nieuwe plantjes kopen en gelijk planten. Bij kans op vraat dan de jonge plantjes wel beschermen. Enne, fouten worden door iedereen gemaakt, ook hier gebeurd dat regelmatig. 🤫 22 juni 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 Als je ze steeds in een grotere pot had gedaan dan hadden ze nog even goed kunnen groeien zonder te vroeg een kooltje te maken. Dat doe ik met mijn palmkooltjes, die straks op de plek van de spitskolen komen te staan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.