maurits Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 (aangepast) Ik zie al enkele dagen dat twee van mijn dertien broccoliplantjes wat lichtgrijze vlekken heeft in het blad. De vlekken hebben een scherpe aftekening (onderste afbeelding). Ook zie ik op een enkel blad gebieden met een paarsige zweem (foto 2 en 3). https://www.moestuinforum.nl/topic/65-verkleuring-blad-jonge-bloemkool-plant/ zegt dat dit duidt op stikstofgebrek. Is er in mjn geval ook sprake van stikstofgebrek? Verder zitten er veel zwarte mieren in de grond in het koolbed. Moet je dit tegengaan? 16 juni 2020 aangepast door maurits Quote
Patrijs Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Kool groeit bij dit weer erg hard en zal hier ok zo doorheen groeien. Zorg dat de kool genoeg te eten heeft bij de wortels (ligt er mest o.i.d. rond de plant op de foto?), water geven hoeft nu even niet. Op jouw nieuwe grond zal je waarschijnlijk geen last hebben van knolvoet. Wel kan de koolvlieg of vlinders spelbrekers worden. Op nieuwe grond komen vaak wel veel emelten en aardrupsen voor. Als de kool gaat kwijnen (op de derde foto?) kan dat een oorzaak zijn. Ze eten de wortels weg en jonge kool sterft af in een dag of wat. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.