Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hier groeit het nu ook goed. Heeft wel even geduurd voor ze boven de grond kwamen.

Maar nu hoop ik toch wel dat ze klaar zijn voor dat het gaat vriezen, anders weet ik ten eerste niet waar ik ze neer moet zetten maar ook of dat wel wil met zo'n flexibele zak. Dan gaat de boel misschien kapot in de zak.

Wanneer je aardapels vroeger oogst dan normaal, zijn ze dan nog niet goed ? of zijn ze dan gewoon kleiner ?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vroeger oogsten met Kertsmis is eerder later oogsten.

Natuurlijk zal de afnemende temperatuur ook wel iets langere groeitijd nodig hebben dan met oplopende temperaturen in het voorjaar.

De Rode Eersteling die ik gepoot had op 26 februari heb we een eerste portie gegeten na 66 groeidagen.

Dat zou met huidige emmerteelt oogsten zijn op 8 november.

Bij een meer natuurlijk aantal groeidagen van bv 90 zou dat oogst geven op 2 december.

Dus Kerstmis zou een goede eetbare knolopbrengst moeten geven.

Geplaatst:
De mijne groeien de emmer uit, niet normaal. Ik heb ze al 2x aangeaard, de plantjes zijn al 40 cm. Meer aarde past er gewoon niet in

Emmer ophogen met een andere (oude toch al kapotte) emmer en daar de bodem onderuit snijden?? Of met zo"n border rand ding?

Geplaatst:

Kio, ze zijn aan het fileren, daarom worden ze zo hoog, te weinig licht dus.

De mijne staan in de serre en die hebben een korte gedrongen plant.

Die hebben dus 360° licht, tegenover die van jou die voor een raam staan.

Denk met het huidige weer dat het beter is de emmer buiten te zetten onder een ruim tentje gemaakt van folie.

Ps. Je plafond is toch hoog genoeg

Geplaatst:

Foto is van na het aan aarden; in mnboek staat dat je telkens moet aanaarden als ze meer dan 20 cm boven de grond uitsteken...klopt dat niet???

Wat doe jij dan?

Geplaatst:

owwww

okay ...tja ik heb rode piepertjes gepoot....vanuit supermarktzak Die ware binnen een paar dagen aan het schieten op de keldertrap en zagen er virusvrij en niet gepoederd uit

Misschien zijn plantjes van die rode aardappelen kleiner

Geplaatst:
Zou je ook de top eruit kunnen knippen Borsalino? Zodat de plant gedwongen word stevig compact te groeien en meer wortel (aardappel) produceert?

Geen idee, maar is het proberen waard.

Dit heb ik maar gedaan.

Eens kijken of het nu beter gaat.

Ik was eigenlijk zo trots (zoals je dan al ziet, zonder enige ervaring) dat ze zo snel zo mooi groot werden

Dus flink stuk eraf geknipt, nu maar kijken of er nog weer leven uit voort gaat komen, of dat ik ze gesloopt heb

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zullen geen foto's komen, kan er zelf niet aanuit maar op 2 dagen alles dood.

Er hingen al aardappeltjes aan ter grote van een erwt en knikker.

Denk patattenziekte, er staat van iemand nog zieke patatten op de tuinen die die weigerde op te ruimen en waarschijnlijk met de wind de ziekte overgedragen

Waren propere nieuwe emmers en nieuwe potgrond en cocospeat, planten zagen er supergezond uit en ineens-helaas-pindakaas

Geplaatst:

Das Jammer ....stom dat er geen regeltjes zijn op zo'n allemanstuinen wat betreft opruimen van tomaat en aardappel. Ik heb ze thuis staan...op t tuintje heeft mijn buurman nog tomaatjes liggen...al een hele tijd

Geplaatst:

ik heb ze net 2 weken terug in zo'n aardappelzaksysteem geplant. Ben benieuwd of er nog wat boven gaat komen en of het wil lukken. Wilde het al eerder doen maar had nog geen kans gezien.

Geplaatst:

Ik heb de mijne, ongeveer 3 weken geleden getopt. Zo'n 20-30 cm er af geknipt. Inmiddels zijn ze alweer net zo groot, en net zo slank. Ben benieuwt of het nog wat gaat worden met de aardappels. Het is nog lang geen kerst

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...