Ga naar inhoud

Druiven e.a. in de buurt van blauwe regen (giftig?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Moestuiners!

Ik kan een blauwe regen krijgen -een redelijke jongen van +- 1.8m hoog en breed- en zou deze graag bij 1 van de palen van mijn pergola plaatsen. Bij de andere 3 palen (ieder 2.5m verderop) staan druiven omhoog te klimmen.

Nu heb ik gelezen dat peulen en takken van de blauwe regen giftig zijn bij inname. Betekent dit dat het ook van invloed kan zijn op de druiven?

En wat gebeurt er als delen van de blauwe regen verderop in mijn moestuin belanden en in de bodem composteren?

Mij lijkt het geen kwaad te kunnen, en alleen giftig te zijn bij directe inname. Maar toch even een check voordat ik deze prachtige plant naar hier ga halen!

Bedankt voor jullie tijd!

Jeroen

Geplaatst:

Kan geen kwaad voor de druiven, afhankelijk van waar juist je hem zet en hoe groot je hem laat worden mss wel veel licht/zon wegnemen

Natuurlijk niet de peulen en erwtjes opeten hé 

Blauwe regen valt mee, maakt in tegenstelling met de gouden regen weinig peulen aan, is potentieel gevaarlijk voor dieren en kleine kinderen die wel eens dingen in hun mond durven steken. De peulen krijgen ze echter heel moeilijk open en je zou ze eventueel ook kunnen wegnemen. Er zijn zoveel planten en (on)kruiden die giftig/gevaarlijk zijn... Lupinus, Hyacint, Buxus, klimop, Digitalis, Clematis, Narcis, Taxus, Hulst, Oleander, aardappel, tomaten enz.

Composteren kan ook geen kwaad

Kan eigenlijk met geen enkele plant kwaad hoe giftig ook

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...