onnaj Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Ik heb mijn 2-jarige snijbiet wit gehaald omdat deze met het doorschieten echt enorm veel plek innam, maar ik vraag me af of de wortels eetbaar zijn? Bij 2 zitten er aardig grote wortels aan, dus eigenlijk zonde om weg te gooien Quote
weknow Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Zullen niet giftig zijn. Voor zover ik weet is biet nergens giftig. (kiemgroente, stengel, blad, knol wordt allemaal gegeten). Maar of iets dan eetbaar is, zoals sommige mensen beweren.....och, dat is naast smaak ook een kwestie van wat je de moeite waard vindt. Eetbaar is voor mij niet goed genoeg meer...beetje flauwekul-woordje eigenlijk. Graag wil ik iets smakelijks, aangenaams, lekkers, eventueel moois of nuttigs...wat daar niet aan voldoet besteed ik mijn tijd en beperkte ruimte liever niet aan. Ik weet dat krootjes ofwel (rode) bieten die te lang staan of op een bodem die een periode kurkdroog is taai, stug en vezelig worden en de smaak ook minder (grond, wat bitter) ...dat gaat ook met lang stomen of koken niet weg. Stugge bieten of bietenschillen maak ik na het koken fijn met een mesje of schaar of zelfs een hakmolen als het veel is en wordt nog kippenvoer. (evt. varken, geit, schaap, gans....?) Veel werk om ze schoon te krijgen, te kunnen schillen en dan verwacht ik....te meer omdat de plant al bloemstengels krijgt...dus niks lekkers meer. Maar het staat je natuurlijk vrij om het zelf eens te proberen. Laat ons dan even weten wat je ervan vindt... 😉 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.