Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe dan ook, zorg dat al je communicatie via email verloopt. Als er telefonisch afspraken worden gemaakt zet die dan ook op email en leg het vast. Hiermee toon je aan dat je de verkoper voldoende gelegenheid en mogelijkheden heb gegeven op zijn verplichting na te komen. En het tegendeel wordt daarmee ook aangetoond, dat de verkoper ook bij nadrukkelijke verzoeken in gebreke blijft. Het komt je alleen maar ten goede als je uiteindelijk toch besluit om aangifte te doen.

Het is allemaal naar om zo te handelen maar helaas wordt je er toe gedwongen tenzij je accepteert dat je moeizaam verkregen centen weleens weggegooid geld kan zijn. 😟

Groetjes,

Bram

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Er is helemaal niks ongefundeerd. We hebben meerdere keren geprobeerd er uit te komen en ons geld terug te krijgen maar het antwoord komt neer op 'verrek maar'. Dus hebben we geen planten en geld kwijt. Incasso ingeschakeld maar die kunnen eigenlijk ook niks doen want het is niet eens een bedrijf maar een privé persoon. 

Geplaatst:

Koop hier niet! 

Hij blijft uitstellen met verzenden, excuses geven en uiteindelijk komt er nog niks.

Bestel niks bij "Richard" als dat al z'n echt naam is.

Wat je kan doen is zijn facebook & marktplaats advertenties door geven en laten blokkeren. 

Geplaatst:

Hebben jullie ook aangiften gedaan? Via de bankbetaling moet toch zijn gegevens te achterhalen zijn? En met paypal of zo moet het toch terug te krijgen zijn?

Geplaatst: (aangepast)

Denk niet dat je via paypal kan betalen bij hem. Het is een Rabobank reknr. Ik heb ondertussen alles wat ik gekocht heb bij hem vernietigd omdat ze niet soortecht zijn. Goji 'Amber' (dat geel is), die was gewoon rood en zo zijn er nog veel dingen die niet correct waren. Aardbeien van slechte kwaliteit en met overwinterde Suzuki vliegen...

Probeer niet zoveel gevoelige informatie neer te pennen want hij leest vlijtig mee. Zo kan hij zijn werkwijze nog een beetje bijsturen

aangepast door Limoncello

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen,

Vandaag heb ik aangifte gedaan,

Ook kreeg ik via de mail te horen van deze Richard zelf dat hij mijn bericht had gezien,. 

Deze maneer houdt dit item hier nauwlettend in de gaten.

Misschien een Goed idee om op het forum van radar ook mensen te waarschuwen,... daar is nu ook een topic geopend over alpine-plants.

Ook op 2dehands.be waarschuwen waar hij 7jaar actief is,

zodat al zijn advertenties verwijderd worden.

aangepast door Tim18
Geplaatst:

Ook op Facebook wordt er gewaarschuwd. 

Enkele jaren terug heb ik nog getwijfeld over zijn bedoelingen. Je hebt zakenlieden die dingen beloven die ze niet kunnen waarmaken en die door schade en schande moeten leren wat ze wel of niet kunnen....misschien probeerde hij wel, maar was goed zakendoen niet zijn ding, zeg maar. 

Intussen is het me volstrekt duidelijk dat deze Richard/Alpineplants welbewust en doelgericht en steeds weer de boel bedriegt en oplicht. En omdat hij er steeds mee wegkomt gaat hij door. Daar is een woord voor: gewetenloos!  Ik hoop dat hij snel gepakt wordt en een fikse straf krijgt van een rechter. Tot die tijd kunnen we niets anders dan waar mogelijk mensen waarschuwen om toch niet met hem in zee te gaan.....ondanks zijn prachtige praatjes en wat vriendjes die proberen een beter beeld van hem neer te zetten. 

• Like 1

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• HuubvG changed the title to Ik zoek gedupeerden die kochten bij AlpinePlants
Geplaatst:

Wanneer je er echt niet samen met de verkoper eruit komt zijn daar partijen voor die je de zorgen uit handen nemen, waarbij ik deze van verschillende kanten te horen kreeg bij andere fraude praktijken:

https://www.lavg.nl/eerste-hulp-bij-online-fraude/

Gelukkig nog niet zelf nodig gehad, en wellicht helpt het om te zeggen dat je de zaak aan hun doorspeelt wanneer je niet binnen 14 dagen je geld terug hebt.

Geplaatst:

Reactie op Nanda1965.

Laat maar wat fotos zien dan.

Mensen die positief zijn over alpine-plants zijn vrienden van hem of is hij zelf.

Jij hebt vanaf de 2e april hier een account.

En Richard is doortrapt. Snap de verbazing.

Geplaatst:

Inderdaad, tot op heden geen reactie gekomen op onze vragen over de planten die zogenaamd wél geleverd zijn. Ik had ook niet anders verwacht. Inmiddels kunnen we er vanuit gaan dat ieder positief bericht in dit topic, nep is. 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Meld je klachten op klachtenkompas.nl

Dit is een site van de Consumentenbond.

Hij is daar nog niet 1x gemeld!

En ook melden bij marktnet.nl of welke andere site dan ook waar hij adverteert.

Als iedereen nou eens die moeite neemt dan houdt het misschien een keer op.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb een bestelling gedaan via 2dehands voor 200€ begin maart dit jaar. Als ik vraag waar bestelling blijft reageert hij wel altijd via mail en hij heeft mij zelfs al enkele malen gebeld. Zijn excuses zijn verhuis van de zaak, sterfgeval in familie, zijn transporteur die niet opdaagd,....., Tijdens pinsterweekend , veertien dagen geleden,  ging hij ze zelf komen leveren. Sinds deze week reageert hij op niks meer. Toch blijft hij doorgaan en planten aanbieden op Marktplaats.nl, 2dehands.be. Ik heb weinig zin om klacht in te dienen, maar zou hem graag een bezoekje brengen. Als iemand weet waar hij woont, regio Venhuizen, Hoorn dan hoor ik het graag.

Geplaatst:

Is er nog nieuws? 

Dit jaar voor het eerst planten on line besteld en denk dat het goed is een topic te hebben met goede webshops. Waar men goede ervaringen heeft opgedaan. Onderling ruilen en mtfd is natuurlijk een super oplossing.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Hello all,

I have lost 500 euros with this man. He is unbelievable. 18 months he has been playing with me an sending tons
of excuses. Labels being prepared, then sold to someone else, then he was sick, then too hot, then delivery issues, then this and that.

All i want is the delivery of my plants or my money back. He is a crook.
I order plants from all over europe from trustworthy nurseries. Alpine planten is fake.

Here is the kind of messages we have received from him:

-----------

Wat ik zo vreemd aan dit verhaal vind is dat je alles maar gehoord hebt van één kant!

Helaas ben jij zo goed en dom gelovig dit gelijk te geven zonder enig iets van even nadenken hoe kan dit?

In 2016 heb jij inderdaad wat gekocht hier bij ons.

Krijg ik een (schijnheilige mail) van jou met heb je een plantenlijst!

Waarom vraag je niet direct naar waar naar je op zoek bent!

Waarom moet het eerst met een 3 tal schijnheilige vragen en mailtjes te sturen, wees direct en niet zo  op deze manier.

Wat die vriend van jou heeft uitgespookt is verre van normaal en zich dan zo gedragen, nee sorry nooit meer.

Moestuin swingers ja daar hoort deze persoon ook bij.

Eén zielige pedo club die graag over andere lullen maar zelf de grootste lul zijn en niet met naam kenbaar willen zijn.

Grote vriend van ene Karl, ook al zo’n rand figuur die denkt alles te weten!

Dit soort figuren komen nooit meer bij mij erin en moeten echt gaan oppassen met wat ze vertellen over anderen.

Ze vragen een keer om onverwacht bezoek en die regelen dan alles zoals het hoort.

Wij zijn er helemaal klaar mee.  

Dit komt niet in orde want hij heeft teveel problemen zelf veroorzaakt.

Maar dat verteld hij jouw dus niet!!!

--------

Geplaatst:

Ja ik ook opgelicht via tuinbouwmarkplaats, voor ruim vierduizend euro. Deze man is een grote oplichter, misschien tv programma inschakelen. Weet iemand waar deze man woont?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...