Danielle82 Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Hallo allemaal, Ben nieuw hier en op het moment mijn voortuin aan het omtoveren tot moestuin. Ik wil er graag ook in een kleine hobbykas in plaatsen (formaat +/- 2 x 3 m). Welke merken leveren kwalitatief prima kassen voor een hobbykweker? (Gaat niet om het vinden van de goedkoopste kas, maar juist om een goede prijs/kwaliteitverhouding.) En waar moet ik als beginner met een kas op letten? Hoogte? Fundering? Ventilatie? Ik noem maar wat. Laat me graag goed informeren. Quote
Jorg Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Ik heb een Halls Popular 86 gehad op mijn vorige tuin. Tweedehands gekocht. Uit elkaar moeten halen en opnieuw in elkaar gezet. Prima kas. Funderingsrand zat er bij (nieuw los te koop) en deze vastgezet met op elke hoek blok beton. Kies voor glas, veel degelijker en gaat niet verweren. Een must is een automatische raamopener. Ben benieuwd naar andere ervaringen. Mogelijk kan er op het nieuwe tuincomplex in de toekomst ook weer een kas komen te staan. Quote
Merel Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Wij hebben een kas van Dave Storm. Erg blij mee. Volgens mij prima prijs-kwaliteit verhouding. Alhoewel een kas via marktplaats natuurlijk altijd voordeliger is. Maar wat me vooral opvalt in je vraag, is het deel waarin je stelt dat je de kas in je voortuin wilt plaatsen. Ik weet niet hoe het bij jouw gemeente geregeld is, maar vaak mag je in de voortuin niets bouwen. Dus dat zou ik even navragen bij de gemeente. Quote indefruitboomgaard
Danielle82 Geplaatst: 10 mei 2020 Auteur Geplaatst: 10 mei 2020 Vergunning... niet aan gedacht, eerlijk gezegd. Ga ik checken. Quote
Oudholland Geplaatst: 24 mei 2020 Geplaatst: 24 mei 2020 Ik heb zelf een jaar of 5 jaar geleden een kas gekocht bij Hobbyserres Stappaerts in Tielen, Belgie (http://www.hobbyserresstappaerts.be). Hij breekt professionele kassen af en hergebruikt de materialen om er hobbykassen van te maken. Het stalen frame, het glas en de aluminium glaslatten van het dak zijn tweedehands; de aluminium glaslatten en de rubbers zijn nieuw. Hij heeft kassen van verschillende breedtes ( 2,35, 2,85, 3,35, 6,55 meter). Het zijn segmenten van 3 meter, waardoor je zelf de lengte kan bepalen (3, 6, 9, 12, ... meter) Het is een zeer stevige kas, echt niet te vergelijken met de simpele volledig aluminium kasjes, echt professionele kwaliteit. Een kas van 3,35 x 6 meter was (thuisbezorgd in omgeving Eindhoven) 1500 euro. Plaatsing zou 500 euro zijn, maar ik heb hem zelf gezet. (zit een redelijke handleiding bij, maar het kost je wel een paar dagen om dat te doen). Misschien iets te groot/duur voor je, maar hij heeft ook kleinere kassen. Hij zit net over de grens bij Turnhout. Daar rij jij zo even heen als we België weer in mogen ivm corona, dus dan zeker de moeite waard om te gaan kijken denk ik. Volgens mij zijn de kassen van Dave Storm waar Merel het over heeft hetzelfde idee. Van deze 2 leveranciers zijn er hier heel veel forummers die een kas van ze hebben en er zeer tevreden over zijn. Hiervoor had ik een kasje zoals de Popular86, maar daar is de kas van Stappaerts een fort bij, zoveel steviger. Kan ik iedereen aanraden, maar ik kan niet in de portemonnee kijken; deze zijn wel wat duurder dan het gemiddelde kasje dat je online ziet. Voor mijn kas (3,35 x 6 en extra hoog) betaalde ik in 2013 1500 euro. Zorg in ieder geval voor een raam met automatische openers. En kijk in welke richting je de kas zet (deur niet op de wind bij voorkeur). Rob Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Koen85 Geplaatst: 25 mei 2020 Geplaatst: 25 mei 2020 Ik heb ook een kas van https://davestorm.nl/. Prima kwaliteit voor een schappelijke prijs! Quote
Lsjr33 Geplaatst: 25 mei 2020 Geplaatst: 25 mei 2020 Ik heb begin mei een kas geplaatst, ook gekocht bij Stappaerts. Ik ben er ontzettend blij mee! Top kwaliteit dus ik maak me geen zorgen met wind. Ik heb er wel voor gekozen om hem in elkaar te laten zetten dat was mijzelf nooit gelukt. De heren zijn met twee man om kwart over zeven begonnen en om 13:00 zat alles in elkaar. Met zo’n kas kun je jaren vooruit. Quote
Danielle82 Geplaatst: 25 mei 2020 Auteur Geplaatst: 25 mei 2020 @Oudholland Dank voor je informatie. Heb even gekeken, en het ziet er allemaal netjes uit, de spullen van Stappaerts. Helaas is de kleinste kas die ze leveren net iets te groot voor mij. Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een kas van Gardenmeister (Prestige 200). Iemand daar ervaring mee? Ik ga binnenkort even in de showroom kijken. Helaas duurt het nog even voor de kas weer leverbaar is. Qua stevigheid hoeft mijn kas ook geen orkaankracht te kunnen weerstaan, want hij komt in een hoek van de tuin, uit de wind, te staan. Automatische raamopeners heb ik inderdaad ook op mijn wensenlijstje staan. Dank voor al jullie input! Groet, Danielle Quote
henkg Geplaatst: 25 mei 2020 Geplaatst: 25 mei 2020 Kijk ook eens bij Dave Storm, davestorm.nl Prijslijst: https://davestorm.nl/images/docs/prijslijst_2020_v1.pdf Voor weinig meer geld als die Gardenmeister heb je dan glas ipv carbonaat, hogere goothoogte, en levering incl. complete fundering en montage. (Bovenstaande wel zelf goed controleren, ik meld hier alleen wat ik op die site denk te lezen). Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Danielle82 Geplaatst: 25 mei 2020 Auteur Geplaatst: 25 mei 2020 (aangepast) Heb gekeken bij Dave Storm @henkg, maar formaten zijn net niet wat ik zoek. En prijzen zijn toch wel wat verschillend als je kijkt naar extra's (bij Dave Storm) als veiligheidsglas en automatische raamopeners. De prestige 200 die ik op het oog heb is ook met glas overigens. En heb een wederhelft die graag doe-het-zelft, dus die kijkt uit naar het bouwen van een kas. Bij Gardenmeister geven ze overigens 10 jaar garantie, dus dat vind ik ook nog wel iets zeggen. In ieder geval: ik ga binnenkort eens even kijken. Om er een beetje gevoel bij te krijgen. 25 mei 2020 aangepast door Danielle82 Quote
Moest tuintje Geplaatst: 12 september 2020 Geplaatst: 12 september 2020 Hoi, Heb paar weekjes op marktplaats gezocht en een kas kunnen ophalen voor 0€.( Ja die mensen bestaan ook) zelf alles demonteren (en netjes achterlaten) en thuis weer opbouwen. Je moet wel beetje handig zijn. Het is een aluminium opbouw met glas. Fundering grote stoepbanden. Dus bij beperkte beurs rustig op marktplaats gaan zoeken, Wellicht heb je net zoveel geluk als mij. Gr. Roel. Quote
BBtuin Geplaatst: 1 oktober 2020 Geplaatst: 1 oktober 2020 Ik heb op mijn vorige tuin een kas gehad van Dave Storm. Hier was ik erg tevreden over. Super degelijk! De kas stond redelijk op de vlakte maar ik heb nooit problemen gehad bij storm etc. Het is echt een kas die je voor het leven koopt, over 30 jaar staat hij er nog. In mijn huidige tuin heb ik een Neptunus 9900 staan. Ben ik ook erg tevreden over maar bijvoorbeeld de deur is wel minder degelijk als die van Dave Storm. Ik heb in mijn nieuwe tuin niet voor een Dave Storm kas gekozen omdat deze wel vrij 'grof' en hoog is. Ik heb mijn kas nu achter huis staan. Belangrijk bij het kiezen van een kas is de goothoogte en de nokhoogte. Je wil er wel lekker in kunnen staan etc. Ik zou ook altijd voor glas kiezen. Voor de vergelijking van prijzen is het wel goed om te weten dat een kas van Dave Storm helemaal compleet is, dus incl. fundering etc. Bij kassen die je op internet besteld komt dat er vaak nog bij. Quote
mmluc Geplaatst: 21 december 2020 Geplaatst: 21 december 2020 On 5/25/2020 at 1:00 PM, Lsjr33 said: Ik heb begin mei een kas geplaatst, ook gekocht bij Stappaerts. Ik ben er ontzettend blij mee! Top kwaliteit dus ik maak me geen zorgen met wind. Ik heb er wel voor gekozen om hem in elkaar te laten zetten dat was mijzelf nooit gelukt. De heren zijn met twee man om kwart over zeven begonnen en om 13:00 zat alles in elkaar. Met zo’n kas kun je jaren vooruit. Ben zelf erg benieuwd naar de kassen van Stappaerts. Zou ik mogen weten welke maat dit is? Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 december 2020 Geplaatst: 22 december 2020 De kas is 3,35 bij 4,44, nog steeds zeer tevreden mee! 1 Quote
Liekie Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 Wij hebben een acd prestige gezet. Stond als showmodel bij de boerenbond en mocht ik voor 1000 euro meenemen. Zelf afbreken en weer opbouwen was helemaal niet ingewikkeld, vervoeren was wel heel spannend, maar zonder schade gelukt. Hij staat met betonankers op de hoeken in de grond en vol in de wind. Zeer stevig, heel tevreden. 2 Quote
mmluc Geplaatst: 23 december 2020 Geplaatst: 23 december 2020 (aangepast) Ziet er erg mooi uit, en mooie prijs ook! Is vermoedelijk de 2,32 bij 2,98 meter, toch? 23 december 2020 aangepast door HuubvG citaat van voorgaand bericht verwijderd Quote
mdubbelm Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 (aangepast) Ik heb nu al in 3 opeenvolgende moestuinen (beetje veel verhuisd de laatste 6 jaar 😬) een kas door Greenspan laten plaatsen. Betaalbaar, goede kwaliteit en Gertjan, de eigenaar, is een superaardige vent. Hij kan de kas op elke gewenste maat maken. Wij hebben er een gehad van 2x2m, 3 x 5 meter en nu 1 van 2 x 3 meter. De vorige van 3x5 m konden we helaas niet kwijt op onze huidige tuin. Omdat er geen nieuwe eigenaar van de vorige tuin bekend was, hebben we de kas weer door Gertjan af laten breken en ophalen, kregen we nog een goed bedrag voor en hij kon iemand anders weer blij maken met een betaalbare, vrijwel nieuwe, tweedehands kas. 26 december 2020 aangepast door mdubbelm Quote
Liekie Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 On 12/23/2020 at 2:35 PM, mmluc said: Ziet er erg mooi uit, en mooie prijs ook! Is vermoedelijk de 2,32 bij 2,98 meter, toch? Ja dat is de maat en dan het lagere model. Er is ook een model met een dakgoot op 1.8m (geloof ik uit mn hoofd) maar deze maat is voor mij echt prima. De tomaten heb ik al getopt voor ze het dak raken, enkel de komkommer zou nog wel hoger willen, maar die geeft op de hoogte tot waar hij kan toch al meer dan genoeg. En ik kan op deze hoogte ook nog gewoon overal bij. 1 Quote
Jan Meulesteen Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Wij hadden onlangs een tuinkas Gardenmeister Prestege 200 gekocht, was erg mooi en stevig gehard glas erin. Wij waren zo blij, een timmerman/constructie man heeft samen met mijn hulp de tuinkas opgebouwd. Was best rottig omdat de technische bouwinstructie in het Duits was en niet geheel volgens de beschrijving . - ook het Nederlandse niet die ik later van de firma kreeg. Gelukkig had deze man technisch verstand van dit soort bouwwerken. Deze kas staat prachtig in onze tuin helaas veel lekkages aan de zijkant en raamkanten,( volgens ons moet er ook rubbers bij wat niet staat beschreven in de instructie) ...firma geeft aan constructie fout, of de dak compleet afkitten :-)) waterpas zetten...alles volgens boekje gedaan behalve dak compleet afkitten daarvoor heb ik deze tuinkas niet voor gekocht. Firma wil niet komen kijken nog het probleem op een nette manier oplossen nu ook angstig dat de fundament begint te zakken door al die regenwater die binnenstroomt . Nu wil ik de fabrikant van Gardenmeister aanschrijven maar kan helaas niets terugvinden op internet...is er iemand die mij kan helpen aan de fabrikant van Gardenmeister tuinkassen? Quote
redzebra Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Jimmyatwork.nl / Jimmy at Work der Spezialist für Outdoor-Erlebnisse! (voorheen Gardenmeister.nl), voor garantie moet je echter eerst bij je verkoper zijn, je kan eventueel eerst je verzekering aanspreken. Quote
Frans Geplaatst: 2 november 2023 Geplaatst: 2 november 2023 (aangepast) @Jan Meulesteen Via de link van @redzebra vond ik dat jimmyatwork ook een nederlandse afdeling in Someren heeft. Hun klantenservice is op meerdere manieren bereikbaar waaronder telefonisch. Je kunt dus helemaal in het nederlands terecht met je vragen en dat is wel prettig als je het duits niet meester bent. Je vindt er zelfs een klachtenpagina. https://www.jimmyatwork.nl/ Edit: Zie nu dat @redzebra ook al de link naar de nederlandse site vermeldde alleen niet in 'aanklikbare' vorm. 2 november 2023 aangepast door Frans Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.