muls80 Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 In augustus hebben wij een bamboe plant gekocht. Een grote kluit met een lange bladerloze stengel van 2m. Tot op heden zie ik helemaal geen teken van leven. Geen nieuwe bladeren, geen nieuwe scheuten. Ik vermoed dat hij dood is maar de stengel is nog wel groen. Kan ik nog iets controleren, moet ik afwachten, of kan ik nyaar beter een nieuwe bestellen? Quote Mijn voedselbos onder dit topic
roeier Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 Hier moeten de meeste scheuten nog boven komen, maar wat ik me afvraag is waarom de bestaande stengel bij jou bladloos was. Ik ben geen kenner wat bamboe betreft, maar hier blijft het blad gewoon, en bestaande stengels vergelen in de loop der jaren alleen maar; de enige verjonging is door nieuwe scheuten. Misschien dat een ander er betere kijk op heeft. Quote
RobO Geplaatst: 10 mei 2020 Geplaatst: 10 mei 2020 er zijn zoveel soorten bamboe, ik zou nog even geduld uitoefenen staat ie in een pot? wij hebben in de vrij koude volle grond ook nog geen nieuwe scheuten, een bosje van zeker 10 jaar oud Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 1 van onze planten maakt al weken enorm veel scheuten, een andere plant (even oud) die een eind verderop staat heeft er nog geen 1. Ik zou ook nog afwachten dus. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
muls80 Geplaatst: 11 mei 2020 Auteur Geplaatst: 11 mei 2020 Ok, bedankt voor jullie reacties. Dan wacht ik nog wel even. Ik dacht: als ik er nu veel naar kijk, gaat ie harder groeien. Maar heb het idee dat dat niet echt helpt. 1 Quote Mijn voedselbos onder dit topic
Jorieke123 Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Nee, dat werkt de groei juist tegen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
muls80 Geplaatst: 6 juni 2020 Auteur Geplaatst: 6 juni 2020 Mijn bamboe is nu officieel doodverklaard. Heen de stengel uitgegraven en de wortelstok bleek al half vergaan. Geen leven te bespeuren. Ik wil nu graag een nieuwe bamboe, maar ben overdonderd door de soorten. Ik zie door alle bamboe de panda niet meer, of zoiets. Wat ik zoek is het volgende: - eetbaar - niet woekerend - niet te hoog (3-4m max) Mijn dode bamboe was er zo één, maar ik weet het ras niet. Welk ras raden jullie mij aan? Quote Mijn voedselbos onder dit topic
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.