JessicaL Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Inmiddels heb ik leuke zaailingen van mijn geplante snackkomkommer zaad met eerste echte blad. Als ik deze verpot, moet ik deze dan ook zoals tomaten tot aan het eerste blad in de grond zetten? Kan het nergens echt terugvinden. Quote
sluipwesp Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Nee, ik zou hem op dezelfde diepte zetten als dat hij stond dan gaat het zeker goed. Quote
JessicaL Geplaatst: 1 mei 2020 Auteur Geplaatst: 1 mei 2020 Ok, ze staan nu nog in een P7 potje in zaaigrond. Ik wil ze omzetten in 1 liter potten met potgrond volgende week. Hoe lang kan ik ze daarin houden? Ze zijn nu zo'n 8 cm hoog. Quote
TomP Geplaatst: 2 mei 2020 Geplaatst: 2 mei 2020 Hangt ervan af hoe vlug ze groeien maar tot eind mei is dit zeker ok Je plant daarna uit in een serre of zijn het vollegrond komkommers? Komkommers hier gaan tsn half/eind mei in de serre, hangt af van de temperatuur, bodemtemperatuur is momenteel +/- 18 °C niet slecht maar heb liever toch + 20°C Quote
JessicaL Geplaatst: 2 mei 2020 Auteur Geplaatst: 2 mei 2020 Ik twijfel om ze in potten te zetten omdat ik eigenlijk nog niet genoeg plek heb in de zon, we zijn nog volop in de tuin bezig en zo kan ik ze toch in de zon plaatsen Maar dan worden het uiteraard grotere potten. Ik hoop volgend jaar een kas / serre te hebben als de tuin volledig af is. Quote
TomP Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Vollegrond komkommers bedoelde ik eigenlijk buitenkomkommers mee In ruime potten gaat dit zeker goed, alleen iets moeilijker (lees meer opvolging)voor de watergiften ed Buiten is het natuurlijk altijd afhankelijk van het weer, komkommer kan gewoon niet tegen koud vochtig weer, voordeel van potten is dat je ze kan binnen zetten als't echt te koud is 's nachts Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.