Ons genoegen katwijk robin Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Goedenavond allen, Hierbij even een vraag die mij al een lange tijd achtervolgt. Voordat er kosten worden gemaakt. De kas is 6 meter lang en 3.5 meter breed met een pad breedte in het midden van 60cm. En aan beiden kanten 2 vakken van 1.45 breed. Hierin had ik de gedachten op daar 2 gesloten druppelslangen. In rasterweergave in te leggen. De ibc tank staat op 1.20 meter hoogte en bevat 1000 liter. En staat 1 meter van kas af. Uiteindelijk gaat het via een slang vanaf de tank in de kas en verbonden aan de 2 rasters. Hierbij de vraag enof ervaring van anderen. Is dit mogelijk ? Extra info. De rainbird druppelslangen hebben een minimale druk nodig van 0.6 bar . Quote
henkg Geplaatst: 29 april 2020 Geplaatst: 29 april 2020 Ik heb geen ervaring met Rainbird druppelslangen. Een waterkolom van 1 meter geeft een druk van 0,1 bar https://nl.wikipedia.org/wiki/Meter_waterkolom Als je een minimale druk nodig hebt van 0,6 bar moet de IBC zes meter hoog staan. Een andere soort druppelslang (maar welke?) is praktischer. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ons genoegen katwijk robin Geplaatst: 29 april 2020 Auteur Geplaatst: 29 april 2020 Ik dacht 1000 liter geeft op de grond 0.01 bar en op een hoogte van gemiddeld 1 meter. 1 bar ongeveer! Ik kan ernaast zitten. Wat waarschijnlijk ook zo is. Quote
RvdH Geplaatst: 29 april 2020 Geplaatst: 29 april 2020 1 bar? haha Dat is inderdaad niet goed nee. Quote