timvk2000 Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 Hoi allemaal, sinds kort heb ik een tuintje kunnen bemachtigen hier in Ierland, nadat ik vorig jaar verhuisde. Nu heb ik deze tuin iets meer dan een week geleden gekregen en loop flink achter aangezien de tuin volledig verwaarloosd is. in de tuin staat een oude tunnel kas (6 x 3M) met daarin een druif. het plastic van de kas Is al meer dan een jaar kapot/eraf en deze druif groeit zeer wild binnen én buiten het frame van de kas. nu wil ik nieuw plastic om de kas plaatsen maar zit met die druif. Zover ik weet is het te laat om te snoeien, zeker nu hij begint uit te lopen, maar zonder snoeien kan ik de kas niet in gebruik nemen. heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken qua eventueel snoeien en opbinden? Sorry voor de onduidelijke foto’s, krijg het niet beter op de foto. Alvast bedankt 😊 Quote
RobO Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 ja, listig, als je veel knipt gaat ie vet bloeden, is niet fataal maar ook niet goed kun je hem niet opzij leggen en over een maand of twee aanbinden en knippen? Quote
timvk2000 Geplaatst: 26 april 2020 Auteur Geplaatst: 26 april 2020 @RobO ik ben inderdaad van plan zo min mogelijk te snoeien, maar er zijn 3 takken die echt niet te buigen zijn. Zou het mogelijk zijn die wel af te knippen en zo ja, hoe zorg ik ervoor dat het bloeden zo min mogelijk schade oplevert? Quote
Yuras Geplaatst: 26 april 2020 Geplaatst: 26 april 2020 Gewoon, nu tot gewenste vorm snoeien. Bloeden is geen probleem, pas op de snoeien min. 3 cm boven de knop, beter precies tussen de knoppen... Quote
Bit Geplaatst: 27 april 2020 Geplaatst: 27 april 2020 Ja hoor, gewoon snoeien wat je wil. Gaat bloeden ja, maar is echt helemaal niet erg. Had je 2 maanden terug gesnoeid, was hij ook gaan bloeden. Quote
timvk2000 Geplaatst: 27 april 2020 Auteur Geplaatst: 27 april 2020 @Bit @Yuras Bedankt voor de info! Ben niet zo thuis is het snoeien van fruit (zeker niet druiven) en mijn zoektocht op google leverde enkel waarschuwingen op om niet te snoeien zo laat in het seizoen. Fijn om te weten dat ik gewoon kan snoeien! Moet ik verder nog ergens rekening mee houden om problemen te voorkomen (Weer, beschermen etc.)? Quote
Bit Geplaatst: 28 april 2020 Geplaatst: 28 april 2020 Ik zou wel ergens wat steun aanbrengen. Straks in het blad zijn dit wel windvangers. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.