Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb me een week lang suf gezocht naar Marokkaanse munt zaden. Het komt zelden voor dat ik doorklik naar pagina 10 van de zoekresultaten. Het lijkt een schaars product te zijn.

Het gaat dus om “mentha spicata maroccan” of ook wel “mentha spicata nana” genoemd.

Iemand enig idee waar ik dit kan krijgen? Enkel van bio oorsprong.

zijn dit soort topics toegestaan?

• Like 1
Geplaatst:

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Koop bij de Marokkaanse slager een bos verse munt en zet die in een glas.

Je bent voor de rest van je leven voorzien van verse munt.

Je mag ook hier een stekkie komen halen.

Overigens heb ik nog nooit zaailingen gezien bij mijn Marokkaanse munt.....

Geplaatst:

Marokkaanse munt is niet te zaaien. Is niet zaadvast. je krijgt dus van alles behalve Marokkaanse Munt. Zelfs in de natuur hebben natuurlijke Muntsoorten een grote diversiteit in zich. Kenmerk van de familie waar ook de tijm onder valt. 

Geplaatst: (aangepast)
On 4/23/2020 at 8:26 PM, Patrijs said:

Je mag ook hier een stekkie komen halen.

Daar hou ik je aan. 😎

6 hours ago, deGoedeAarde said:

Ik heb het doorgenomen en snap het nu helemaal niet meer. Wat is nu precies "Marokkaanse munt"? Zogenoemde "Mentha Spicata Maroccan" vind ik niet eens terug in de lijst. Blijkbaar is dat gewoon Mentha Spicata = Spearmint = Aarmunt en toch barst het op het internet van "Mentha spicata Maroccan". Man wat is dit verwarrend zeg.

aangepast door Rabarbersap
Geplaatst:

Ik heb jarenlang in Marokko gewerkt en daar heel wat liters thee weg gedronken.

Het heeft toch een eigen smaak.

Het zal ook wel niet voor niets zijn dat de Marokkanen  hier hun munt importeren met zo'n mooi palmsprietje  samengebonden.

Geplaatst:

Dat ligt er aan waar je bent.

In het Noorden, de Rif drinken ze grotere glazen met alleen munt.

Verder naar het zuiden krijg je de kleine glaasjes en wordt de munt aangevuld met de Chinese gunpowder thee en verzadigd met suiker.

Ga je de woestijn in dan krijg je een klein laagje drie maal opgekookte zeer sterke groene  gunpowder thee met een laag mousse (schuim) er boven. 

De munt is daar soms niet te krijgen en lastiger goed te houden in een oude krant tegen uitdrogen.

In de winter is er weer andere kruiden thee.

1956966751_20200421_125812(2).thumb.jpg.52f626cb428053036fd6a131815c5053.jpg

1128991162_20200421_135059(2).thumb.jpg.3ec51a1119a742fefec62b4daa099608.jpg

Kom maar eens een glaasje drinken op veilige afstand.

Geplaatst:

Altijd gedacht dat dat een berg was bij Vaals.

Ik heb veel opgeschept in het buitenland met die 321 en een halve meter, al hebben ze hem tegenwoordig wat opgehoogd zag ik.

Nee, het hoogste duin ligt daar zo'n 290KM vandaan dicht bij zee en is maar een schamele 55,4 M hoog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...